2015. szeptember 15., kedd

Le 15 Septembre 2015


Ma reggel azért nem tudtam elmenni a parkba futni, mert nagyon rosszat álmodtam és egyszerűen nem mertem felkelni, amíg sötét volt. Valahogy azt gondolom mindig, az ágyban nagyobb biztonságban vagyok. Végül 8-kor keltem, ahogy szoktam. Szépen nyugodtan megreggeliztem, aztán rendet raktam - mert JB valószínűleg hamarabb hazaér, mint én – és elindultam az egyetemre.

Az első órám „Anthropolige des religions” („religion” vallást jelent) volt. Előtte összefutottam Noémie-vel, Salome-vel és Milena-val (vele még mindig fenntartásaim vannak, szerintem tökre utál mindenkit maga körül), velük ültem az amphi-ban is. Ezt az előadást egy rendkívül szimpatikus férfi tartja, aki amúgy ázsiai vallásokat kutat, de itt pont nem arról fog nekünk beszélni. Ezeken az órákon az antropológiának a vallásokkal foglalkozó, azokat kutató ágát fogjuk tanulni, olyan antropológusok munkáit ismerjük meg, akik ilyesmivel foglalkoznak. Hát ez így elég semminek tűnhet, még én sem annyira lelkesedem érte, de biztosan jó lesz. A tanárunk legalábbis nagyon aranyos, és jól magyaráz – és ez már sokat segít. Óra után elviharzottam a könyvtárba, nem nagyon vártam se a lányokat, se Tomot, aki előadás közben egy ezer wattos mosoly kíséretében kérdezett tőlem valamit, amit nem értett. Majd úgyis összefutok vele nemsokára, ő úgyis minden órán ott van.

A könyvtárban megpróbáltam behozni a lemaradásomat portugálból (egy óra alatt egy évet, menni fog), mert új tanárt kaptam, és attól féltem, hogy majd mindenki meg tud szólalni rajtam kívül. Ha nem is tanultam meg egy óra alatt folyékonyan beszélni, de legalább rájöttem (megint), hogy mennyire imádom ezt a nyelvet, és hogy mennyire hiányoznak a brazil barátaim és Professor Giusti, a régi tanárom.

Portugál előtt még volt egy órám, aminek „Champs et méthodes de l’anthropologie” (Az antropológia területei és módszerei) a címe. Halál unalmas volt. Még az sem segített, hogy egy nagyon helyes srác mellé ültem, mert az egész előadás alatt vagy idióta hangon röhögött, vagy a fél asztalt befoglalva aludt. Ez volt az első, bevezető óra, amivel semmi gond nem lett volna, ha nem azokat mondják el megint, amiket tavaly kb. minden tanár ötvenszer elismételt. Mi az etnográfia? Mi az etnológia? Mi az antropológia? Esküszöm, már kívülről tudom a definíciókat…

Szerencsére hamarabb befejezte a bácsi a mondókáját, és mehettem portugálra. Előtte megettem az „ebédemet” egy dobozban hoztam reggel rögtönzött gyümölcssalátát. Nem volt rá sok időm, mert még a termet is meg kellett keresnem. Nem volt ismerős tavalyról, de gondolom, mindig úgy összekeverik a csoportokat, hogy esélytelen ismerőst találni. A tanárnő egész szimpatikus volt, biztosan jól fogunk haladni, talán félév végére meg tudok majd szólalni portugálul. Azért Giusti nagyon hiányzik… Ez a nő olyan lassan beszél, hogy én még embert nem hallottam ennyire lassan magyarázni. Ami nem lenne baj, csakhogy a brazilok pont nem a lassú beszédükről híresek. De legalább ez is „brazil” portugál, és nem „portugál” portugál, mert akkor gondban lennék kicsit, azt hiszem. Este 6-kor szabadultam az egyetemről, alig vártam, hogy hazaérjek.

JB írt közben egy sms-t, hogy csak 7-re ér haza. Én elmentem még futni, mert neki tanulnia kellett még vacsora előtt. Olyan fél 8-ra mindketten végeztünk, ő eleget tanult, én meg kifutkostam magam, és elmentünk bevásárolni. Vettünk egy-egy pizzát, meg összedobtunk mellé egy salátát. Közben nagyon sokat beszélgettünk, nagyon-nagyon aranyos srác. És egyre több dolog derül ki, amiben hasonlítunk. Amikor megérkezett, és megmutatta, mit hozott otthonról, majdnem a nyakába ugrottam: a saját kertjükben termett cukkinit. Mennyország! Jól megleszünk, tényleg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése