2015. szeptember 19., szombat

Le 17 Septembre 2015

The best things in life aren't things. 

Reggel 6-kor, amikor fel kellett kelnem, sötét volt kint, és zuhogott az eső. 
www.weheartit.com
Utáltam felkelni, negyed órán keresztül azon gondolkoztam, mi lenne, ha nem mennék be… De, aztán mégis kimásztam az ágyból, összekészülődtem, és a zuhogó esőben elindultam az egyetemre. Itt Lyonban vagy nagyon spórolnak, vagy csak szimplán nem érdekli őket, ha sötét van reggel, ugyanis 6 órakor az összes közvilágítást lekapcsolták annak ellenére, hogy amúgy a nap még nem kelt fel, és vak sötét volt még 7 óra után is. A buszon alig láttam, hogy hol vagyok, a sötétség meg az eső miatt is nehéz volt tájékozódni. 
A villamosmegállóban még soha nem láttam ennyi embert, mint most. Kiderült, hogy az eső miatt a villamosok össze-vissza járnak, lassabban és ritkábban, mint alapból, ezért torlódott fel ennyi ember a megállóban. Nagy nehezen a harmadik villamosra felfértem (fél órát vártam nagyjából), de arra is csak úgy, hogy megfordulni esély nem volt, össze voltam préselve mindenkivel, úgy álltunk az egyetemig, mint a heringek. 

Negyed órát késtem a villamosos incidens miatt az óráról, de sikerült megtalálnom a termet, és már nyitottam volna be a „Civilisation des pays lusophones: Portugal, Mozambique, Angola” (Luzofón országok civilizációja) c. órára, amikor is kiderült, hogy zárva van az ajtó. A terem mellett székeken ült néhány diák, ők tájékoztattak, hogy a tanárnő nincsen, ők is rá várnak. Nagyon helyesek voltak amúgy, elkezdtek ismerkedni, mindenki elmesélte, mit csinál, milyen szakra jár, hol lakik, stb. Ez az egyetlen választható tantárgyam, úgyhogy itt mindenféle más szakokról is vannak diákok velem. Van két antropológiára járó sorstárs is. Nagyjából háromnegyed órát ücsörögtünk ott, egy idő után már csak a tanárt szidva, aztán úgy döntöttünk, megyünk dolgunkra, nincs értelme tovább várni. Nekem csak azért volt ez szívás, mert a következő órám délután 2-kor kezdődött. Nem akartam még egyszer végigcsinálni a villamosos cirkuszt az esőben, úgyhogy a campus-on maradtam, beültem a könyvtárba, és portugált tanultam. Öt órán keresztül. Jó, közben ebédeltem is (lazacos salátát méghozzá), de azért így is sok volt.

A második órám egy szeminárium volt: „Étude de cas et lectures complémentaires: nature-santé” (Esettanulmány és olvasmányok: természet-egészségügy). Megkerestem a termet, de első ránézésre nem volt túl sok ismerős bent. Leültem az egyik biztos pont, Bastien mögé, akivel már a múltkori szemináriumon is összekerültünk, ő Tom haverja. Aztán, ahogy körbenéztem, egyre több ismerős arcot láttam, de mindet csak látásból ismertem, egy szót sem váltottam még egyikkel sem. Nem tudom, hova rakták pl. Tomot, vagy Léna-t, vagy Mélaine-t és Lina-t, akikkel eddig tök jóban voltam… Mindegy, it’s time to make new friends (ideje új barátokat szerezni) – gondoltam, és mindenkire mosolyogtam, aki csak felém nézett. Később beesett a tanárunk is, aki (végre!) egy fiatal doktoris hallgató, nagyon laza, és nagyon helyes. Ebben az évben is van valaki legalább, akibe szerelmes lehetek egy kicsit. Elmagyarázta, hogy mit fogunk csinálni órán. Először is, kell csoportmunkában egy előadást készítenünk, én a „Rites des passage” témát választottam, mert ebből már előző félévben csináltam egy prezentációt – az volt az, amire nagyon kevés időnk volt, és elég rosszul sikerült, a sztrájk miatt leginkább. Tehát az alap megvan, most ezek más szövegek lesznek, de legalább tudom, miről van szó, és mivel a múltkori 1 órás volt, ennek meg csak fél órásnak kell lennie, sima ügy lesz. Október 8-ára kell megcsinálni, még időnk is van viszonylag sok, és utána tudok a másik feladatra koncentrálni. A másik feladat pedig egy esettanulmány elkészítése, ilyet is csináltunk az előző félévben, Tommal és Marielle-el az ethnomathématique témakörében. Most Bastien-nel és egy Audrey nevű lánnyal kerültem egy csoportba, és úgy néz ki, hogy a "menekültek egészségügyi ellátása a menekülttáborokban" lesz a témánk. Az ötletet Bastien dobta be, akiről kiderült, hogy nagy aktivista az ügyben, aminek marhára örülök, mert én is közelebb akarok kerülni egy kicsit a dologhoz. Nagyon elégedetten távoztam az óráról, és még azt sem bántam, hogy megint csak a harmadik villamosra fértem fel. Holnap nincs órám, és kezdődik a háromnapos hétvégém. És az eső is elállt, kisütött a nap.

Itt futottam... :) 
JB még nem volt itthon, mikor hazaértem. Gyorsan átöltöztem futócuccba, és elmentem a parkba. Sajnos, a tegnapi őrületes szél miatt bezárták, még gondolom ma is söprögették a lehullott ágakat, szállították el a kidöntött fákat, stb. B tervnek ott volt a Rhone-part, úgyhogy szépen lefutottam a Bellecour-ig, meg vissza, ez összesen 5 km volt. Gyönyörű volt a parton futni, nagyon élveztem.


Itthon JB értesített, hogy este meg vagyunk hívva az egyik barátjához vacsorára. Örömmel mondtam igent a meghívásra, de még bőven volt időm összekészülődni. Olyan 8 körül indultunk el itthonról, nagyjából fél óra alatt oda is értünk Fanny-hoz. Ő JB egy gyerekkori barátjának, volt lakótársának, Valentin-nak a barátnője, és most néhány hétig együtt laknak, amíg Valentin nem talál külön lakást magának. Tehát ott volt Fanny és Valentin, később pedig még egy lány, Florence csatlakozott. Nagyon-nagyon aranyosak voltak, kérdezgettek, mondogatták, hogy nagyon ügyesen beszélek franciául. A vacsora Carbonara spagetti volt, közben borozgattunk. Egészen otthon éreztem magam közöttük, nagyon helyesek voltak. Kitalálták, hogy most minden héten máshoz megyünk, a következő Florence lakása lesz, aztán mi jövünk JB-vel. Vacsora után elindultunk, hogy beülünk még valahova kocsmázni, de mire találtunk egy kocsmát már senkinek sem volt kedve, úgyhogy inkább hazasétáltunk. Így is hajnali 2-re értünk haza JB-vel, de mivel nekem nincs holnap órám, semmi gond. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése