2016. október 26., szerda

Szünet előtti napok: 21-26 Octobre 2016

Péntek (21/10): Ezt a bejegyzést azzal kezdem, hogy nagyon boldog szülinapot kívánok az egyetlen húgomnak, aki ma lett 20 éves (és ezzel végre őt is öregnek lehet már nevezni). Gondoltam, megjegyzem, hogy ma van a szülinapja, ha már egész álló nap rá gondoltam.
Amúgy ma délelőtt sokáig aludtam, aztán tanulgattam. Délben gyorsan összedobtam egy tonhalas rizssalátát, isteni finom lett, tettem bele paradicsomot is. Ebéd után rohantam, mert 1-kor már a szerb családnál kellett lennem, a nagyobbik kislányt vittem vívásra. Nekik most nincs iskola, már kitört a szünet, úgyhogy csak vívás órákra kell járnia. Kicsit késve indultunk, de nagy nehezen odaértünk kettő körül, Imma bement a tornaterembe, én pedig haza. Szerencsére ez a hely csak két utcányira van a lakásomtól, úgyhogy hazamentem, tanultam kicsit, amíg ő vívott, aztán 5-re mentem érte. Utána együtt elmetróztunk a Vieux Lyon-ba, hogy összeszedjük a kishúgát, aki bölcsiben volt – most csak ideiglenesen, amíg őszi szünet van az oviban. Nem volt könnyű menet, de végül sikerült elhozni Leát is, és szépen hazabuszoztunk. Velük voltam egészen este 10-ig, megint én altattam őket. Vacsorára csináltam nekik carbonara spagettit, két pofára zabálták, iszonyú helyesek voltak. Aztán én elmosogattam, addig ők beültek a tévé elé. Gondoltam, péntek este van, igazán megérdemlünk egy kis mesét már, beültem közéjük mosogatás után, én is néztem az Angry Birds-öt. Egyszer csak azt vettem észre, hogy egy végtagomat sem tudom mozgatni, a kicsi az egyik oldalról, a nagy a másik oldalról ölelt át, egy idő után már majdnem rajtam feküdtek. Így, összebújva néztük a mesét egészen sokáig, de aztán mikor láttam, hogy Lea kezdi becsukni a szemét, gyorsan szóltam neki, irány az ágy. Fürdés közben sajnos megbotlott, és kicsit beütötte a fejét, úgyhogy onnantól kezdve szirénává változott, a végén már nem a fájdalomtól, hanem a fáradtságtól sírt. Szerencsére hazaért az anyukájuk, és átvette az irányítást, bár az ő szavai se nagyon nyugtatták meg Leát, szerintem ilyenkor már csak álomba sírja magát, az az egyetlen megoldás.
Én elindultam haza, de még előtte beugrottam az Operához egy kocsmába, ahol Dani iszogatott a barátaival. Csatlakoztam hozzájuk, de aztán nem sokkal később haza is mentünk, mert az INSA-n már kitört az őszi szünet, és szombat reggel mindenki utazik haza.

Szombat (22/10): Elég sokáig aludtunk reggel, hiszen mégiscsak szombat van. Délelőtt semmi érdekeset nem csináltunk, tanulásba nem kezdtünk bele (mégiscsak szombat van), és viszonylag korán elmentünk a Carrefour-ba bevásárolni az ebédhez. Nagyon finomat ettünk, mézes-mustáros csirkét, párolt zöldségekkel. Aztán ebéd után Dani visszament az INSA-ra tanulni, én pedig egy kis portugál tanulás után átmentem Juliehez, mert terepszemlére mentünk a Croix Rousse-ra. Az egyik szemináriumon a belső udvarokat kutatjuk, Julievel, Anne-Elisabeth-tel, és még két lánnyal, akik valami fotós suliban tanulnak, de erre a projektre csatlakoztak hozzánk. Nagyon jól sikerült a délután, rengeteg belső udvart megnéztünk, sok fényképet készítettünk (alább egy kis válogatás is látható). Lyon nevezetességei a traboule nevű belső udvarok, amelyek régen arra szolgáltak, hogy a selyemszövők a hatalmas gépeiket és vásznaikat könnyen tudják szállítani, emiatt a házak között nagy belső tereket alakítottak ki, amelyek manapság turisztikai látványosságnak számítanak. Ezeket nagyon érdekes tanulmányozni, mert rengeteg turista járkál bennük nap, mint nap, ugyanakkor ott laknak is emberek, mi pedig ezt az érdekes helyzetet fogjuk elemezni. Hogyan lehet egy átjáró-helyet belakni? Van-e élet ezekben a traboule-okban? Ilyesmi kérdésekre keressük a választ egyelőre. A lányok nagyon helyesek, akikkel együtt dolgozok, de én ma nagyon fáradt voltam, úgyhogy nem mentek velem sokra. Végül este 6-kor hazamentem, felhívtam Danit, ő is visszajött az INSA-ról, és elmentünk futni. Elég nagy kört mentünk, lenyomtunk 6,7 km-t. Vacsi után megnéztük a Trash című filmet, ami brazil utcagyerekekről és a korrupcióról szól, és engem kicsit megrázott, de aztán sikerült elaludni.
ilyesmi egy átjáró két traboule között

ez csak egy "sima" belső udvar, amit találtunk, de szerintem gyönyörű

ez pedig a Cours des voraces,
 egy tipikus lyoni traboule


Vasárnap (23/10): Ma délelőtt elzarándokoltunk a LIDL-be Danival, nekem is kellett egy csomó alapdolog a konyhába (olívaolaj, só, stb.), meg a következő napokra kellett venni valamennyi kaját, mert Dani is beköltözik hozzánk kedd estig, legyen mit enni. A Subwayben ebédeltünk, eredetileg azért, mert volt egy kuponom, amit sajnos nem fogadtak el, ráadásul a szendvics se volt a legjobb (alig raktak bele valamit), úgyhogy az egész elég rosszul sült el. Aztán egész délután tanultunk, én a portugál beadandómon dolgoztam, Dani matekozott, fizikázott, én sosem tudom pontosan. JB nem jött este, mert valami programja volt.

Hétfő (24/10): Végre egy hétfő, amikor egyáltalán nem volt olyan érzésem, hogy hétfő van. Dani jelenléte teljesen szünidő-feeling volt, de azért felkeltünk időben, reggeliztünk, aztán nekiálltunk tanulni. Ebéd előtt elmentünk gyorsan futni, ma 7,5 km-t mentünk, elég jó idő alatt, de a végén majd’ meghaltunk mind a ketten. Ebédre tésztasalátát ettünk, amit tegnap csináltunk, és nagyon-nagyon finom lett. Egész délután tanultunk, nekem nagyon sietnem kellett a portugál beadandóval, mert 5-kor kezdődött az órám. Amíg én órán voltam, Dani a lakásban maradt és tanult, na meg várta JB-t. Ma portugálon a múlt időket vettük, és végre értem, hogy mi hogy van nyelvtanilag, eddig teljesen össze voltam keveredve. Sokat kell tanulnom szünetben, de ha ezen túljutok, még egy lépéssel közelebb kerülök ahhoz, hogy valamennyit tudjak gagyogni portugálul. Este, mire hazaértem, a két pasi vacsorával várt – ilyen se gyakran történik az emberrel, mi? –, JB elmesélte a hétvégéjét, aztán megint ment mindenki a dolgára.

Kedd (25/10): Reggel sajnos 6-kor fel kellett kelnem, 8-ra mentem órára. JB-vel reggeliztem, Dani még aludt, neki szünet van, így könnyű. Az első órám Mondes urbains volt, szeminárium, majdnem végig aludtam, egyszerűen alig bírtam nyitva tartani a szemem. Jövő órán prezentációt kell csinálnunk az eddigi munkánkból Julieékkel, nem lesz egyszerű. De nem is lesz túl nehéz, már elég sok anyagunk van a kutatáshoz. A második óra előtt elszaladtam a könyvtárba, két könyvért, szünetben el kell őket olvasnom. Mire visszaértem, az amphi teljesen üres volt, kiderült, nincs tanár, nincs óra. Nagyszerű. Mivel a nap további részében is elmaradtak az óráink (ezeket legalább tudtuk előre), hazamentem. Az eső elkezdett szakadni, de még el kellett szaladnom a belvárosba valamiért. Dani jött velem, és mire hazaértünk, csuromvizesek voltunk, de annyira, hogy nekem majdnem az összes ruhámat cserélnem kellett. Hatalmas vihar volt Lyonban. Csináltam ebédet, tarlórépát paradicsomszószban, a fiúk nagyon örültek neki. Aztán délután tanultunk, este Dani visszament az INSA-ra, én megvacsoráztam JB-vel, aztán összepakoltam a cuccomat Berlinre, holnap indulunk!

Szerda (26/10): Ez volt a hét legborzalmasabb napja, ezt bátran kijelenthetem. Azzal kezdődött, hogy reggel 6-kor keltem, 7-kor (amiből végül 7:20 lett) el kellett indulnom, majd végigcipeltem a bőröndömet az egész városon, aztán a campuson, 8 után pár perccel beestem órára. Ez a legjobban utált órám, amit a doktoris csajszi tart. Gondoltam, meghúzom magam a leghátsó padban, hátha nem fog hozzám szólni. Mit csinálunk kommunikációantropológia szemináriumon? Hát activityzünk. Én sem hittem el először, egészen addig, amíg ki nem kellett mennem, mutogatni. Esküszöm, óvodában éreztem magam. Nem elég, hogy iszonyatosan ideges voltam a késés, meg a bazi nehéz bőröndöm miatt, még activityznem is kell, amit egyébként borzasztóan utálok. Az óra másik felében pedig egy olyan játékot játszottunk, hogy meg volt adva 15 dolog, és el kellett dönteni, hogy mit ítélsz a legfontosabbnak az űrben. Erre csak annyit tudok mondani, hogy WTF (tényleg, bocsi). Ennek mégis mi köze az antropológiához? Sajnos nem lehet még ellógni sem ezt a szörnyű (és szörnyen felesleges!)  órát, mert felírja, hogy ki van ott és ki nincs.
Második óránk egy fokkal jobb volt, de Julien Bondaz, aki egyébként szuper tanár, most eléggé szét volt csúszva, úgyhogy az óra második részében csak filmet néztünk. Nem baj, legalább relaxáltunk egy kicsit. A harmadik óránkról pedig kiderült végül, hogy elmarad, mert a tanárunk összetörte a számítógépét, és azon volt minden anyaga. Nagyszerű. Mehettem haza a bőröndömmel, mert a telekocsi csak fél 4-kor indult, semmi kedvem nem volt ott ücsörögni három órát még a campuson. Otthon gyorsan összedobtam magamnak egy kis tésztát, aztán még egyszer megigazítottam a cuccaimat a bőröndömben, és elindultam. Fél 4-kor már ott voltunk a megadott parkolóban, a telekocsira várva, ami majd Genfbe visz minket. Egy nagyon szimpatikus pasi vezette, fizikatanár, és az élettársához ment éppen. Rajtunk kívül még egy lány ült az autóban, aki szintén egyetemista volt Lyonban, de amúgy Svájcban lakott. Végül egy kisebb kitérő után megérkeztünk Genfbe, a Palais des Nations-hoz, ahol az összes nagy nemzetközi szervezet székhelye van, többek között az ENSZ-é is. Körülnéztünk kicsit, megvacsiztunk (vittünk ennivalót, mert a gatyánkat is ráfizetnénk Genfben egy vacsira), aztán elindultunk a reptérre. Késett a buszunk a reptér felé, úgyhogy alapból kicsit idegesen értünk oda. Akkor még idegesebbek lettünk, mert akkora sor volt, amekkorát én még életemben nem láttam reptéren. Végül kiderült, hogy gyanús csomagot találtak, ezért a 16 kapuból csak 3 üzemelt, emiatt torlódott fel ennyi ember. Kicsit sem türelmesen, de végig álltuk a sort, közben még a terrorelhárító-, bőröndfelkutató-akciót is élőben nézhettük végig, elég érdekes volt. Szerencsére nem késtük le a gépet – bár nem sokon múlott, mert ugyanúgy menetrend szerint indult. Háromnegyed 11 körül aztán megérkeztünk Berlinbe, és innentől ez egy másik bejegyzés lesz Berlinben az élet címmel. Keep reading!
ez a Palais des Nations, Genfben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése