2016. október 16., vasárnap

Hétvége: 14-16 Octobre 2016

Péntek (14/10): Ma reggel megpróbáltam kialudni magam, nem keltem fel korán. Délelőtt tanultam, aztán hazatelefonáltam Katinak. Délután 2-kor elmentem futni a parkba (akkor is, ha esett az eső), már nagyon hiányzott, alig voltam egész héten. Ráadásul vasárnap megyünk Danival 10 km-t futni, arra se ártott volna kicsit edzeni, de hát ez már csak így alakult. Nem mintha nagy céljaim lennének, bőven örülni fogok, ha 1:10 alatt lesz az időm, a többi nem annyira érdekel. Azt tudom, hogy le tudok futni 10 km-t, többször sikerült már, ez nem olyan, mint egy félmaraton. Leginkább a hangulat miatt neveztem be, meg azért, hogy megmutassam Daninak, milyen egy futóverseny, ő is tuti élvezni fogja – szerintem nincs ember, akinek ez ne tetszene.
A délután maradék részében kicsit tanultam még, aztán 5-kor mentem a lányokért az iskolába. Sokat játszottunk, megmutattam nekik a Kukori és kotkodát, mert valami kakasos játékkal játszottunk pont. A szüleik megint elmentek valahová, úgyhogy nekem kellett őket lefektetni. Kilenc előtt nem sokkal Leánál eltört a mécses, elkezdett bömbölni és (nem viccelek) minimum negyed órán keresztül folyamatosan üvöltött. Én először próbáltam megnyugtatni, de mivel rájöttem, hogy lehetetlen (még a nővérének se hagyta abba), gyorsan megfürdettem a síró gyereket, aztán ágyba tettem, nagyon fáradt volt szegény, kb. három másodperc alatt el is aludt. A nagyobbik meg könyörgött, hogy maradjak még, meséljek ezt, meg azt, meg jöjjek holnap is, nagyon megszerettek úgy látszik. Végül megesett rajta a szívem és meséltem neki mindenfélét a gyerekkoromról meg az emeletes ágyamról , ő meg mesélt nekem Szerbiáról meg a nagymamájáról. Azért fél 10-kor véget vetettem a nagy mese-estnek, mert ha ott vagyok, sose alszik el, úgyhogy jó éjszakát kívántam neki és ott hagytam. Pont akkor értek haza a szülők, mikor menni készültem.


Szombat (15/10): Ma nagyon szuper idő volt. Reggel korán elindultunk, és elmentünk Caluire-be (ez a város kb. 20 percre van tőlem, mégsem Lyonhoz tartozik hivatalosan) a rajtszámainkért Danival. A tömegközlekedés miatt elég sok idő elment vele, de én végül is nem bántam, legalább mászkáltunk kicsit a városban, nem csak otthon ültünk. A rajtszám átvétele után egyből a könyvtárba mentünk, mert mindkettőnknek nagyon tanulnia kellett, és ott sokkal jobban tudunk koncentrálni, mint otthon. Előtte azért elugrottunk a Subway-be ebédelni, azt nem lehet kihagyni. Egészen délután 5-ig tanultunk, de akkor muszáj volt eljönnünk, mert bezárt a könyvtár. Egészen sokat haladtam, és Dani is, úgyhogy nagyon elégedetten mentünk haza. Vacsi előtt még elmentünk futni a parkba, lenyomtunk 5 km-t, mire hazaértünk már be is sötétedett. Este skypeoltunk egy kicsit Borival, lelkileg készültünk a holnapi versenyre, aztán próbáltunk hamar lefeküdni, pont azért, mert aki ilyen futkosós életet él, annak vasárnap reggel is korán kell kelnie…



Vasárnap (16/10): Ma megint egy nagy nap, első 10 km versenyen. Amúgy a verseny neve 10 km de Caluire, ha valakit érdekel (és tud franciául), utána nézhet. Viszonylag korán keltünk Danival, 8-kor, gyorsan megreggeliztünk, aztán sietve összekészültünk és rohantunk a buszhoz, valamiért mindig izgulok, hogy elkésünk – általában én el is kések mindenhonnan, szóval ez nem teljesen alaptalan.  A buszon konstatáltuk, hogy rajtunk kívül más is megy arrafelé (futócuccban ezen a buszon nem sokan fordulnak meg), úgyhogy már nem is aggódtunk annyira. 
A helyszínen lepakoltuk a táskánkat, aztán megkerestük a rajtot. Egész sok ember volt, ez kisebb verseny jóval, mint a Run in Lyon, de azért így is voltunk 1300-an azt hiszem, akik 10 km-t futottak. 
Együtt indultunk Danival, de ő a második kilométeren már nem bírta a lassú tempómat, és előre ment – persze, figyelmeztettem, hogy az elején ne menjen túl gyorsan, de a tömeg és a hangulat nagyon sodorta. Én annyira nem bántam igazából, ennek úgyis az a lényege, hogy jó időt fusson, tudja, hogy nagyjából hol tart, legyen mihez viszonyítania később. Én mentem szépen a saját tempómban, persze jóval gyorsabban, mint edzésen – engem is vitt a tömeg – de azért figyeltem, ne erőltessem meg magam, próbáltam inkább élvezni a dolgot, mint túllépni a fizikumom határait. A környék nagyon szimpatikus volt, Caluire-nek van néhány része, ami külvárosra, néhány másik falura emlékeztet, nagyon érdekes hely. Itt laktam a leges-legelső hétben, mikor Lyonba érkeztem, de az a rész közelebb volt Lyonhoz, jóval városiasabb, erre még sosem jártam eddig. Persze, fényképezni nem tudtam közben, érthető okok miatt. A harmadik-negyedik kilométernél azt vettem észre, hogy csak nők vesznek körül – a pasik jól elhúztak biztos – de tényleg, nagyjából 10-15-en futottunk egy bolyban, egyetlen hapsit sem láttam. Nem baj, emiatt legalább különleges hangulat volt. Az ötödik kilométer környékén sokan leszakadtak a kis csoportunkból, hárman-négyen futottunk be a kapun. Én csodaidőt jöttem, fél órán belül futottam 5 km-t, ilyen még sosem volt. Rájöttem, hogy ha így folytatom tovább, sőt, még ha kicsit lassulok is – ami lássuk be, elkerülhetetlen –, akkor is rekordot döntök. A lányok jöttek velem tovább, előzgettük egymást folyamatosan, de pont emiatt ösztönöztük is a másikat, hogy mindig gyorsabban, mindig előre. A hetedik-nyolcadik kilométernél éreztem, hogy van még bennem erő, úgyhogy magam mögött hagytam őket. Az utolsó másfél kilométeren az egyik nő utánam futott, mellém ért, odaszólt nekem, hogy „je t’accroche” (felzárkózok), ez megint csak erőt adott, innentől végig együtt futottunk. Nagyon szimpatikus volt, kb. negyven-ötven éves lehetett, és nagy részben neki köszönhetem az időmet, mert a végén nem hagytuk egymást lelassulni, nagyon odafigyeltünk, hogy tartsuk a ritmust, ráadásul az utolsó párszáz méteren úgy belehúzott, hogy alig bírtam tartani a lépést, ilyen gyorsan még életemben nem futottam, szerintem. A célban Dani várt, én konkrétan a karjaiba dőltem, a végét nagyon megnyomtam, fájt mindenem, és csak vízre tudtam gondolni. 
fáradtan, de büszkén - verseny után
Az időm végül 01:03:43 körül lett, amire nagyon büszke vagyok, mert még sosem voltam ennyire gyors 10 km-n. Persze, mindig van hova fejlődni, remélem a következőt egy órán belül futom majd. Dani most megcsinálta, neki 00:59:23 lett. Szereztünk vizet, meg egy kis ennivalót, ami nagyon jól jött, mert iszonyatosan fájt a hasam – valamiért futásnál folyton a hasam fáj, majd utánanézek, biztosan van valami oka. Délután fél 1-kor már otthon is voltunk, Dani palacsintát sütött ebédre, nagyon finom lett. A délután hátralevő részében tanultunk, aztán 5 körül kimentünk a parkba meginni a győzelmi kávét egy tóparti kávézóban, szuper volt. A parkot változatlanul imádom, Danival sokat megyünk oda sétálni, ki tudja kapcsolni az embert kicsit. Ezután Dani visszament az INSA-ra, én pedig nekiálltam a tanulásnak, és egészen hajnali 1-ig a könyveim felett ültem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése