2016. október 13., csütörtök

Szorgos hétköznapok: 10-13 Octobre 2016

Újítást vagyok kénytelen bejelenteni, ugyanis bármennyire szívesen írnám egész nap a blogomat (akkor mondjuk, nem lenne feltétlen miről), egyszerűen nem tehetem, és ennyit írni meg nincs időm. Persze nyilván, én akartam minden nap írni, egyrészt mert szerettem volna valami rendszert vinni ebbe, hogy a Kedves Olvasónak legyen mire várnia minden este/reggel, másrészt, mert annyi minden történik velem, ami izgalmas. De sajnos rá kell jönnöm, hogy vannak prioritások az életben, és én most azért vagyok itt, hogy tanuljak. Ahhoz, hogy tanulhassak, muszáj dolgoznom, emellett nem annyira felhőtlen az ember önálló élete (állandó ügyintézés, rohangálás ide-oda), szóval egyszerűen nem fér bele a blog. Illetve talán annyi belefér, hogy heti kétszer írjak, egy-egy hosszabb bejegyzést a fontosabb történésekről. Úgyhogy ezek után két bejegyzés lesz hetente (ne kérdezzétek mikor, mert arra az a válasz, hogy amikor megírom őket), az egyik hétfőtől csütörtökig tömöríti a tanulós hétköznapjaimat, a másik pedig péntektől vasárnapig a még tanulósabb hétvégéimet. Tehát, kezdjünk is hozzá.

Hétfő (10/10) : Korán keltem, mert vasárnap két csoporttársam rám sózta a munkánk nagyobb részét holnapra, ami azt jelentette, hogy egy 2 oldalas beadandót kellett összehoznom a kutatási témánk és egy választott cikk alapján. Ráadásul le is osztályozzák majd ezt, úgyhogy elég nagy a nyomás. Mindezt azért, mert szombaton nem tudtam átmenni hozzájuk (mivel dolgoztam), hogy érdemben hozzászóljak és képviseljem az érdekeimet. Na, nem baj, c’est la vie, valahogy megoldom. Meg is oldottam végül, csak a fél napom ráment, egészen délután 2-ig szórakoztam vele. Utána felhívtam anyát skypeon, és 5-kor már indultam is portugálra. A portugál órám elég katasztrofálisra sikerült, mert múlt héten nem voltam, és emiatt elég sok kiesett. A tanár egy ponton ki is röhögött, mert elég kétségbeesett fejet vágtam, mikor közölte, hogy beszélgessünk portugálul a mellettünk lévővel a dalról, amit meghallgattunk. Hát, nekem alapból nem volt sok hozzáfűznivalóm a dalhoz, nem hogy portugálul… De szerencsére jó hangulat van órán, és még az olyan bénákat is szeretik, mint amilyen én vagyok, maximum néha kiröhögnek. Jövő órára tényleg nagyon tanulni fogok, mert ez így nem állapot, majdnem mindent elfelejtettem, amit eddig tudtam. Portugál után mentem Julie-hez, mert mindenképp találkozni akartak, hogy a beadandót együtt fejezzük be. Én nem is értettem, miért kell ehhez személyesen találkozni, de azért mentem, ne legyek rossz arc. Végül igazából azért mentem át, hogy én nézzem őket, miközben dolgoznak, mivel ők nem csináltak semmit nagyjából, és még meg kellett írniuk a saját részüket. Néha beleszóltam, meg megbeszéltük, hogy ki a legszexibb tanárunk idén – nem volt könnyű választani, mert igazából egyik tanárunk sem szexi. Azért jó hangulat volt, de nekem nagyon fájt a hasam és nagyon fáradt voltam, úgyhogy örültem, mikor végre (este 11-kor) hazamehettem.

Kedd (11/10): Kezdődik… Ma megint nagyon korán keltem és nagyon hosszú napom volt, de legalább minden órám meg volt tartva. Az első Mondes urbains szemináriumon csak egy szöveget elemeztünk végig, meg Julie-ék kiselőadást csináltak belőle, azt hallgattuk végig. Az utána következő előadáson én leginkább emaileket írtam, mert Berlinben kerestem szálást (nemsokára megyünk), mert annyira borzalmasan magyaráz Soarez, hogy ha egyszer másra figyelsz, lehetetlen visszakapcsolódni. Julie-vel kinyomtattuk a beadandót nagy nehezen a könyvtárba, én szünetben nagyon sokat álltam sorba egy nyamvadt szendvicsért. Elég szívás, hogy 8-tól 16-ig non stop órám van, 15 perces szünetekkel, mert egyszerűen nincs időm ebédelni, csak rohanva. Laurával nem tudtam beszélni, pedig össze akartunk futni, de nekem olyan rohanós napom volt, hogy nem sikerült még órák között sem. Az utolsó órát pedig el kellett lógnom, mert ma volt a journée de la mobilité internationale (nemzetközi csere-nap), és információkat kellett szereznem Brazíliáról meg mindenféle másról. Akkora kavarodás volt bent, hogy néhány szórólapot lenyúltam, és utána el is jöttem, mert túl nagy segítséget nem kaptam. Néhány diákkal beszéltem, akik Brazíliában laktak már, de sokra nem mentem velük, ahogy az ösztöndíjas nővel sem, mert pontos összeget nem tudott mondani, csak azt hajtogatta, hogy az egész kint tartózkodást nem fedezi az ösztöndíj, kezdjek gyűjteni – oké, de mégis mennyit? Végül szerencsémre sikerült elcsípnem Soarezt, az antropológia tanszék vezetőjét és a brazil cserékért felelős embert, ő pedig felajánlotta, hogy jövő héten menjek be hozzá és elmagyaráz szépen mindent – most nem volt ideje. Azt mondta, hogy semmi akadálya nincs Brazíliának, ha megpróbálom (és nincsenek katasztrofális jegyeim), akkor biztosan mehetek, ő nagyon szurkol és mindenben támogatni fog. Így már a portugál tanszék egyik vezetője és az antropológia tanszék vezetője is nagyon támogat, úgyhogy innentől tényleg csak rajtam (meg a pénzen) múlik, hogy sikerül-e. Én nagyon szeretném. Este mentem a két szerb kislányra vigyázni, nekem kellett őket lefektetni ma, mert a szüleik elmentek moziba. Hát, nem volt most sem könnyű, de fél 10-re sikerült ágyba varázsolni őket és lekapcsolni a villanyt, én olyan 10-negyed 11 körül már haza is értem.

Szerda (12/10): Ma már nagyon nehéz volt felkelni, bár tegnap próbáltam hamar lefeküdni. Az első óra kommunikáció-antropológia szeminárium volt, a doktoris tanárnővel. Megint játszottunk nagyjából, olyan képet kellett vinnünk magunkról a mai órára, ami minket mutat be, de nem vagyunk rajta. Én a Parc de la Tete d’Or-ról vittem egy képet, ahol futni szoktam, mert az az a hely Lyonban, ahol nagyon sokat vagyok, és ahol tényleg ki tudok kapcsolni, egyszerűen imádok ott lenni. Azért a természet is iszonyatosan hiányzik nekem, nem hiába nőttem fel Paloznakon. Miután mindenki megmutatta a képet, amit hozott, a tanárnő leadott egy anyagrészt, de nekem kicsit olyan benyomásom volt, mintha beírta volna az internetre, hogy kommunikáció-antropológia és az első oldalt olvasta volna most fel. Ráadásul azt mondta, elküldi emailben az anyagot, úgyhogy nem is jegyzeteltünk – minek? Az utána következő előadás legalább izgalmas volt, Bondaz mindig nagyon jól csinálja a dolgát, az ő óráiért éri meg ebben a félévben egyedül bejárni az egyetemre, komolyan. Találkoztam Lauraval, nagyon megörültünk egymásnak, belőlem egyből dőlt a szó, mintha megnyomtak volna egy gombot, elmeséltem neki az egész hetemet. Ő is mesélt persze, de ő nem csinált túl sok mindent. Kicsit sajnáltam, mert eléggé egyedül lehetett, de egyszerűen nem akartam elhívni sehová, mert annyi dolgom van ezen a héten, hogy próbálok inkább azokkal haladni. Az utolsó két órám Dimitrijevich-csel volt, akiről végre kiderült, hogy Jugoszláviában nőtt fel, és 8-9 évesen került csak Franciaországba. Ezért magyarázza nekünk folyamatosan Kelet-Európa meg a szerbek, albánok, stb. történetét. Igazából őt is nagyon bírom, jó tanár. A szerda egy jó nap (az első órát leszámítva), csak nagyon hosszú, ma még dugó is volt hazafelé, csak fél 8-ra értem a lakásba.


Csütörtök (13/10): Ma reggel egy látogatásra mentünk az egyik kutatásunk helyszínére, egy kulturális központ-szerű helyre, az a neve, hogy Le Rize (ez a kerület neve is, ahol van). Sokan vagyunk a csoportba, kb. 8-an, 9-en. Most nem jött mindenki, de így is voltunk páran, ráadásul nagyon aranyos emberekkel vagyok együtt. Az egyik lánnyal már év elején jóba lettem, Julia-nak hívják, nagyon szimpatikus. Ma pedig megismertem egy görög szaktársamat, aki szintén itt csinálja az egész BA-diplomát, mint én, tehát ő is azóta itt van, mint én, és nagyon szimpi, kár, hogy eddig nem találkoztunk. Látásból már ismertem, de tavaly azt hittem, erasmusos, és nem nagyon kerestem a társaságát – az igazat megvallva, tavaly nem voltam annyira szociális, mint idén. Tehát a csapat nagyon király, nincs olyan ember, akivel bajom lenne. A látogatás maga nagyon intenzív volt, mert a nap első felében bemutatták a helyet és a működését nagyjából, a második felében pedig elmagyarázták, hogy milyen projekteket csinálnak, mibe tudunk becsatlakozni. Rengetegféle dolgot csinálnak, ezért kicsit nehéz volt követni, meg eldönteni, hogy mibe kapcsolódjunk be. A tanáraink meg alig hagytak minket szóhoz jutni, kicsit bosszantó volt az egész. Ráadásul az egyik tanárunk egy kalap alá vett minket egy olasz erasmusos lánnyal, aki alig tud franciául (mert még csak egy éve tanul), és elkezdett a végén kérdezgetni, hogy minden oké volt-e, meg értettük-e, stb. Ebből nekem alapból nagyon elegem van, mert mégiscsak három éve vagyok itt és már tényleg MINDENT értek. Sajnos, nekem az összes érzelmem kiül egyből az arcomra, és mivel nekem a végére eléggé elegem lett az egész látogatásból, meg főleg abból, hogy a tanáraink nem hagytak szóhoz jutni minket és így nem tudtam rákérdezni dolgokra, amik érdekeltek volna, valószínűleg szokásomhoz híven vágtam a pofákat. Ezért a végén az egyik tanár külön be is szólt valamit, hogy na, én biztosan végig tudtam követni – de ironikusan mondta. Akkor tényleg nagyon felkaptam a vizet, és elkezdtem neki hadarni, hogy igenis mindent értettem, és ezt meg ezt szeretném csinálni, de nem tudom pontosan, hogyan kezdjek hozzá, mert annyira felszínes volt az egész bemutatás, hogy nem tudom, mi hogyan kapcsolódik. Akkor kicsit meglepődtek, de legalább segítettek valamennyit, hogy milyen irányban gondolkozzak. Nagy vonalakban a részvételi demokrácia egy formáját fogom kutatni, egy egyesületen keresztül, ami lakókból áll, az ő érdekeiket képviseli a hivatalos szervek felé. Ennyit tudok nagyjából. A látogatásnak fél 6-kor lett (végre) vége, én elrohantam a Danihoz az INSA-ra, mert el kellett vinnem neki egy papírt. Aztán este JB-vel vacsiztam, annyira aranyos volt, lemondta egy programját, csak azért, hogy velem vacsorázhasson, mert eddig a héten még nem ettünk együtt. Imádom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése