2016. október 5., szerda

Le 5 Octobre 2016

Ma reggel megint 6-kor kelés, busz, metró, egyetem. Ma reggel van az az óránk, ami már két hete nincs megtartva, hiába jövünk be. Tegnap kaptunk egy emailt, hogy ma lesz óra, mindenki jöjjön. Jöttünk is. Kiderült, hogy a termünkben másodévesek vannak. Tanár sehol. Várakozás. Megint. Nagy nehezen megtalált minket a két tanár (két csoportnak van egyszerre órája) és kerestek egy-egy üres termet, mi pedig követtük őket. Nem tudom, hogy csak nekünk volt ekkora balszerencsénk, de megkaptuk az eddigi legrosszabb tanárunkat. Nem arról van szó, hogy béna lenne vagy ilyesmi, egyszerűen csak annyi, hogy szerintem ez volt életében a leges-legelső órája, amit ő tartott. Doktorit csinál éppen, és egyáltalán nem baj, hogy gyakorol, de miért velünk? Eddig akármelyik doktoris, sőt mester éveiben járó tanárunk ezerszer talpraesettebb volt ennél a szegény csajnál. Először azzal indított, hogy pármunkában mutatkozzunk be, aztán mutassuk be a másikat a csoportnak. Nem volt teljesen haszontalan, aláírom, volt olyan, akit nem annyira ismertem még. De könyörgöm, azért mégiscsak három éve egy szakra járunk, nagyjából ismerjük egymást. Mindegy. Ezután mesélt kicsit magáról, a kutatásairól. Kérdeztük az óráról, hogy mit fogunk csinálni, mi alapján értékelnek majd, stb. Nem tud semmit, neki még nem mondtak semmit. Lehet, hogy majd valami filmet kell csinálnunk (mi van????), ő még nem tudja. Majd szól. Ezután, közölte velünk, hogy most játékot játszunk. Először azt hittem, hogy ez valami bemelegítő-dolog, még örültem is neki. De aztán kiderült, hogy egész órán játszunk (mint az óvodában), az volt a feladat, hogy csoportokban voltunk, egy ember kapott egy mesét, a többieknek pedig ki kellett találniuk, hogy miről szól, a mesélő csak igennel vagy nemmel válaszolhatott. Én alapból nem annyira értem az ilyen játékok lényegét antropológia órán, de úgy, hogy az egész óra ezzel teljen, végképp nem. Persze van ezeknek komoly pedagógiai értékük és céljuk, én tanultam ilyen irányban néhány dolgot. De komolyan azért keltem fel reggel 6-kor, hogy játsszak?! Az ilyen típusú óra még elsőéveseknek elmegy, de amikor harmadévben a mesterre készülsz, akkor nem feltétlen mesét akarsz olvasni órán…

Miután jól kidühöngtem magam, beültem a következő órára, kommunikációantropológiára. Itt végre jó hírt kaptam, ugyanis a kedvenc tanárunk, aki ezt az órát tartja, nem csak az első hat előadást viszi, hanem végig az egész félévet. És mivel ebből adódóan egyedül dönt a vizsga módjáról is, használhatjuk majd a jegyzeteinket, mert nem várja el, hogy ennyi (főleg nyelvészeti) szakfogalmat memorizáljunk, ő a lényegre kíváncsi, ami megragadt, meg arra, hogyan tudjuk felhasználni az órán szerzett tudásunkat. Ennek iszonyatosan örültem, mert nagyon sokat kell egy-egy vizsgára tanulni, az azért könnyebbség, ha csak át kell nézni egyszer-kétszer a jegyzetet és utána vizsgán ki tudom keresni a fontos részeket.  

Harmadik óránk politika- és gazdaságantropológia szeminárium volt, itt az óra első felében csak théorie, azaz elméleti oktatás zajlott, egy könyv alapján, amit két hét múlva szerdára kell elolvasnunk majd.  A második felében a kutatásunkról kérdezősködött megint a tanár, elkérte a kutatási tervet, amit már meg kellett írnunk neki. Sajnos megint sorra kerültem (nem jó választás középre ülni, mert így akár elölről, akár hátulról kezdi a kérdezgetést, mindenhogy megtalál), így megint el kellett magyaráznom a kutatásomat. A Romakép Műhelyről fogok írni, ez egy közösségi filmklub roma (ön)reprezentáció témában, amit eredetileg anya indított, most már kvázi nélküle működik az ELTE-n, Budapesten, és nekem már most van annyi infóm róla, hogy oldalakat teleírhatnék. Így távolról is tudok rajta dolgozni, mert nagyon sok videó van interneten, skypeon pedig tudok néhány interjút csinálni, az pont elég lesz. Ez az egyetlen kutatásom, amit normálisan tudok csinálni (egyedül), nem függök nagyjából senkitől és semmitől, csak be kell osztanom szépen az időmet. Óra közben kiderült, hogy magammal hoztam JB kulcsait, úgyhogy 5-re mindenképp haza kell érnem. Így lemaradok az utolsó előadásomról, mert az 4-től 6-ig tart, de nem hatalmas tragédia, majd elkérem valakitől a jegyzeteket.


Óra után elszaladtam az IKEA-ba, mert egy égősort be kellett cserélnem, ami hibás volt. Szerencsére sikerült, aztán szépen meg is ebédeltem ott, és jöttem haza. Itthon mindenféle relaxációs tevékenységet folytattam, leginkább a lemaradásomat hoztam be itt a blogon, aztán próbáltam pihenni, majd holnaptól rendesen belehúzok a tanulásba, úgysem lesz órám se csütörtökön, se pénteken. JB haza is jött 5 körül, ő is sorozatot nézett. Aztán együtt vacsiztunk, én csináltam salátát, és egyébként azt a rakott-tésztás-dolgot ettük, amit JB csinált tegnap, nagyon finom volt.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése