2015. január 27., kedd

Le 26 Janvier 2015

Reggel felkeltem 7-kor, hogy még suli előtt megpróbáljak összeszedni néhány dolgot a mai órára, Tomnak (mert tuti számon fogja kérni), de egy óra kereséssel sem nagyon lettem gazdagabb. Ha az ember csak nagyjából tudja, hogy mit keres, úgy még a Google sem tud sokat segíteni… 9-kor elindultam az egyetemre, elértem a 9:07-es buszt, úgyhogy nem kellett félnem, hogy elkések. A metrónál megláttam Tomot, de egyrészt iszonyatosan fáradt voltam, másrészt nem nagyon volt kedvem beszélgetni senkivel, úgyhogy inkább másik kocsiba szálltam. A villamosnál ő talált meg engem, és együtt mentünk órára – azt már nagyon nem bántam, főleg mert ő is kb. annyira volt leamortizálva mint én, úgyhogy nem kellett sokat beszélgetni vele.

A mai egyetlen órám az Étude de cas (Esettanulmány), megint csoportok szerint ültünk (én Tommal és Mariellel), és nagyjából egész órán így dolgoztunk. Tom hozott egy szuper könyvet, Marielle kettőt, de én kimagyaráztam magam, mondtam nekik, ne haragudjanak, de tényleg nem nagyon találtam semmi konkrét dolgot… Végül egy óra beszélgetés, vitatkozás, gondolkozás, és a tanárnőnk segítsége után kitaláltuk, hogy egy etnomatematikus (igen, létezik ilyen) zenével kapcsolatos munkáit fogjuk megnézni, hátha azokról tudunk írni egy jó kis beadandót. A matematikának ugyanis látszólag semmi köze az antropológiához, mégis vannak olyanok, akik a kettőt együtt használva kutatnak. Ha ez a téma marad, akkor a zene miatt jöhet az egészhez egy kis pszichológia is, aminek nagyon örülök. Még nem döntöttünk véglegesen, abban maradtunk, hogy mindenki nézeget még, és hétvégén küldözgetjük, amit találtunk. A másik verzió az a sámánizmus, a transz-állapot kutatása lenne, amiről Marielle adott nekem egy indiai pszichológus könyvét, mert annyit forgattam, iszonyatosan érdekelt. Óra után kimentünk a lányokkal cigizni, és én ott álldogáltam velük egészen 12.10-ig, szóval jó negyedórán keresztül, beszélgettünk. Nagyon hideg van, úgyhogy a végére teljesen átfagytam, és a villamoson egész úton dideregtem.

Hazaértem, Luu azzal fogadott, hogy „Sara, we have to go out!” (Sara, mennünk kell!). Én egyrészt tökre fáztam, másrészt mégiscsak most értem haza, rossz kedvem volt, ezért a legmérgesebb tekintetemmel megkérdeztem, hogy: „Now?!” (Most?!), de ő rázta a fejét, hogy végül is később is ráér. Kiderült, hogy postára kell menni vele, mert haza akarja küldeni a cuccait – mégsem jön érte az apukája kocsival – és meg kell kérdezni, mennyibe kerül, hogyan lehet, stb. Ő menni akart, de biztosan nem tudnak angolul… Ha nem próbálod, nem is tudod meg, de mindegy, nagyjából fél óra az egész (gondoltam én), nem nagy cucc. Előtte azért összedobtunk egy ebédet, én padlizsánt sütöttem, ő meg tésztát főzött és mindenféle zöldséget rakott bele.
Háromkor tehát elindultunk a postára. Tényleg nem nagy út, odaértünk, kb. negyedórás sorban állás után megkérdeztem, azt mondták max. 30 kg, mindez 58 euró, de dobozt azt nem tudnak adni. Hazaindultunk, Luu elkezdett problémázni, hogy honnan szerez kartondobozt, és nem tetszett neki a „szupermarketből” válasz. Nagyon hideg volt, az eső is csepergett, én mentem volna már haza. Kitalálta, hogy menjünk be az utcán lévő mindenféle boltba, kérdezzük meg. Mondtam, hogy kérdezze, én hazamegyek, mert semmi kedvem az egészhez. Jó, akkor nem. Félúton megkért, hogy ugorjunk be a másik postára, ami nincs messze, hátha nekik van dobozuk. Csak két utca, rendben van. Természetesen nem emlékezett pontosan, szóval össze-vissza bolyongtunk a környéken, az akkor már zuhogó esőben, én majdnem felrobbantam. Megtaláltuk a postát, elmagyaráztam mit akarunk, mondták hogy doboz nincs, szerezzen szupermarketből (megmondtam), de maximum 20 kg-t lehet feladni Ausztriába. Rendben. Kiértünk, Luu elkezdett pattogni, hogy ez nem igaz, itt ezt mondják, ott meg azt, mit csináljunk, ő visszamegy. Aztán természetesen nekem is vele kellett mennem, mert ő nem tud franciául. Visszamentünk tehát az első postára, egy harmadik nő megint 30 kg-t mondott, ugyanannyi az ár, oké, akkor haza, végre. Az egész hülye rohangálás végén már annyira mérges voltam, hogy egy szót se szóltam hozzá, mi a francnak kell ezt pont a leghidegebb napon, zuhogó esőben elintézni…
Hazajöttünk, bevetettem magam a szobámba, mert nagyon sokat kell tanulnom. Borival folytatjuk az otthoni tanulós módszerünket a skype segítségével, ő otthon ül az asztalnál, én itt, be van kapcsolva a skype, ha valami eszünkbe jut, vagy csak simán szidjuk a tanárt, azt szépen megosztjuk a másikkal.


Luu közben nagyjából félóránként átszólt valamiért a szobámba, néha ez kellett neki, néha az, de szerintem leginkább az volt a problémája, hogy egész nap nem szólt senkihez, és ilyenkor minden alkalmat kihasznál. Én viszont nagyon nem voltam beszélgetős kedvemben, úgyhogy csak visszakiabáltam neki tőmondatokban. Egyszer csak, miközben ment ki a konyhába, hogy „Sara, the girl is coming soon.” (Nemsokára jön a csaj.), én meg csak néztem, hogy milyen girl? Aztán kiderült, hogy az egyik potenciális lakótársammal megbeszélte, hogy ma jöjjön és nézze meg a házat, csak éppen nekem elfelejtett szólni. Na, ekkor már tényleg nagyon a robbanás szélén voltam, de visszafogtam magam, és inkább magamban mérgelődtem. A vége amúgy az egésznek az lett, hogy nem jött a csaj (ezt is úgy kellett kihúzni Luu-ból). Én egészen éjfélig a portugál jegyzeteimmel szórakoztam, mert olyan nehéz szöveget adott fel Jean-Paul, hogy egy kukkot nem értek belőle. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése