2015. január 21., szerda

Le 21 Janvier 2015

Megint elaludtam, még mindig nem sikerült rendesen kialudni magam, egyik este sem bírok korán lefeküdni. Annyira viszont nem érdekelt a dolog, ha múltkor rohantam és úgyis elkéstem, akkor most aztán nem fogok rohanni. Mielőtt eljöttem, hagytam Luu-nak gyógyszert meg egy kis üzenetet, hogy igyon sok gyümölcslevet (tegnap vettem neki 100%-os alma- meg narancslevet), egyen sok gyümölcsöt, stb.
Most, hogy ne siettem, egy percet sem késtem, nem tudom, hogy működik a lyoni közlekedés, hogy később indulok és hamarabb érek oda… Az első óránk egy előadás volt, egy olyan tanárunk tartotta, aki már előző félévben is volt, akkor is szerettük. Az óra neve Nommer et classer (megnevezni és csoportosítani) és a különböző csoportosítási módszereket, meg szavakat fogjuk vizsgálni év közben, melyik kultúra mit hogyan nevez, miért. Ebből nem tűnik nagy dolognak, de már a bevezető óra is eszméletlen izgalmas volt. Az Hypothese Sapir-Worth-ről (Sapir-Worth hipotézis) volt szó, amely nagyjából azt mondja, hogy minden nyelvhez egy féle gondolkodásmód tartozik, tehát amilyen nyelvet beszélünk, az meghatározza a világképünket, a realitáshoz való viszonyunkat. Azért hipotézis, mert mai napig vitatott (a két, vagy több anyanyelvűek miatt például), de azért érdemes rajta elgondolkozni, mert elég sok igazság van benne. Ráadásul a tanár óra végén azt találta mondani, hogy lehet, vizsgán megengedi, hogy a jegyzeteinket használjuk. Hát az elég jó lenne, az biztos. Azt mondta, egyre kevésbé lesz amúgy is szükség, hogy kívülről tanuljunk meg dolgokat, azt szeretné, ha tudnánk használni az információt, amink van. Nem nagyon ellenkeztünk, az biztos.
Óra után kimentünk cigizni, beszélgettem kicsit a többiekkel, aztán Mélaine-nel meg még egy lánnyal (akinek, ha agyonütnek, sem jut eszembe a neve most) elmentünk ebédelni. Pizzát ettünk, dumáltunk közben, én kicsit örültem, hogy velük vagyok, szocializálódom, bár sok szó nem hagyta el a számat, mert iszonyú fáradt voltam. Ebéd után még mindig volt egy óránk a következő előadásig, jobb híján leültünk egy padra az egyik folyosón és vártuk, hogy teljen az idő. Találkoztunk néhány csoporttársunkkal, Léna is ott volt, aki rögtön odapattant hozzám, hogy mi újság, milyen volt a szünet, hol voltam. Nagyon fura az a lány, de most örültem neki.
A mai második és utolsó órám neve Anthropologie de la culture (nem kulturális, hanem a kultúra antropológiája, aminek franciául is ugyanennyi értelme van), és a kultúra szó evolúcióját, használatát, fontosságát fogja majd fél éven keresztül magyarázni a nagyon fiatal tanárnőnk. Ez az óra elég borzasztó volt, őszintén szólva. Egyrészt, engem sosem érdekelt egy szónak a története annyira, hogy fél éven keresztül tanuljak róla, még akkor sem, ha a kultúra szóról van szó. Másrészt, mivel a tanárnő doktorandusz, nem nagyon van hozzászokva az órai munkához, meg hogy mások jegyzetelnék, amit mond, emiatt borzalmasan gyorsan adott le mindent. Nekem alapból kicsit több idő, amíg feldolgozom az információt, de még a többieknek is gyors volt. A hadarás miatt viszont fél órával hamarabb végeztünk (ő is elcsodálkozott rajta, és megígérte, hogy legközelebb lassabban beszél majd), el is mehettünk haza. A villamoson Zoéval és Mélaine-nel jöttem, akikkel előző félévben a mini-kutatást csináltam, szóval egész jól kijövünk, konkrétan végigröhögtük az utat, mert Zoéból mindig ömlik a jókedv meg a vicces sztori.

Hazafelé beugrottam a Carrefour-ba, vettem két zöldségkrém-levest és egy baguette-t. Itthon Luu az ágyából fogadott, elég szarul van még mindig. Azt mesélte, reggel (délben, mikor felkelt) 39 fokos lázzal ébredt… Én kicsit pihengettem, elkezdtem álláshirdetéseket nézegetni, aztán fél 7 körül kimentem a konyhába és nekiláttam vacsorát főzni. Kitaláltam, hogy csinálok Luu-nak egy cukkini levest, azt még holnap is tudja iszogatni, sokkal egészségesebb, mint a porleves, amit tegnap csinált magának. Megkért, hogy a pulykamellet is süssem meg, amit hétfőn vettünk, mert megromlik hamarosan. A vége tehát az lett, hogy a legnagyobb vacsorát ütöttem össze egyedül, egész kevés idő alatt. Luu nagyon hálás volt, és azt mondta, ha én leszek beteg, ő lesz az anyukám. Aztán visszafeküdt az ágyába. Én elmosogattam, szóltam neki, hogy ordítson, ha kell valami, de nem szeret engem ugráltatni, akármennyire nehezére esik, feltápászkodik az ágyából, ha szüksége van valamire. Úgy sajnálom szegényt, nagyon csúnyán köhög. Nekem muszáj most aludnom, holnap reggel 10-től este 6-ig az egyetemen leszek. :(
Mivel ez a századik bejegyzést, valami pluszt is akartam tenni,
de írni már nem tudok, mert annyira fáradt vagyok... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése