2015. január 20., kedd

Le 20 Janvier 2015

Korán kellett kelni ma reggel is, hogy időben odaérjünk a Part-Dieu-höz, valahol ott volt Luu TCL kártyája. Együtt reggeliztünk, de ő elég szarul volt, azt mondta, fáj a torka. Azért felkerekedtünk. Hát most nem fogom leírni pontról pontra, hogy merre jártunk, a lényeg annyi, hogy nagyjából 5 helyen (irodában, ügyfélszolgálaton, bódéban, jegyeladónál) voltunk, mert mindenhol azt mondták, hogy nem ott van, hanem egy másik helyen, és ezt persze nem az elején, hanem néhány perc várakozási idő után közölték. Az egész művelet így nagyjából háromnegyed órát vett igénybe (igen, az, hogy megtaláljunk és kézhez kapjunk egy elveszett kártyát, ami végig ugyanott volt), és emiatt a CAF-hoz már nem volt időnk elmenni, nekem sietnem kellett órára.
Már nem esik annyira az eső, mint tegnap, de azért elég ronda idő van, szürkeség és hideg mindenhol. Nem is csoda, hogy semmi kedvem nem volt bemenni órára. A terem előtt összefutottam Mélaine-nel, váltottunk pár szót, aztán nem sokkal később menni is kellett a terembe. Ahogy megláttam a tanárt, rögtön jobb kedvem lett kicsit, mert ő az, aki mindig kérdezgeti, hogy vagyunk, milyen volt a szünet, mi bajunk van, stb. Most se volt másképp, az óra eleje azzal ment el, hogy a vizsgákról és a szünetről kérdezgetett. Kiderült, hogy a jegyeinket csak február 7-e körül véglegesítik. Itt úgy osztályoznak ugyanis, hogy minden dolgozatot névtelenül leosztályozza külön a tanár, odaadja a titkárságnak, ott beviszik egy gépbe az adatokat, az kiszámolja az átlagot, meg hogy átmentél-e vagy nem, aztán az összes tanár összeül és felülvizsgálják a jegyeket, akinek kevés hiányzik az átlaghoz, annak megadják általában. Nekem még mindig fogalmam sincs, hogy sikerült a félévem, de nagyon remélem, hogy meglesz az átlag, nem szeretnék megbukni. (Amúgy 20 a legjobb, amit elérhetsz, de 10 alatt megbuksz.) Miután minden praktikus infót megbeszéltünk, a tanár elkezdte leadni a tananyagot. Ennek az órának a neve Anthropologie et interdisciplinarité (nem tudom lefordítani), nagyjából az a lényege, hogy az antropológiát a hozzá közel álló tudományokkal (filozófia, szociológia, régészet, pszichológia, nyelvészet, stb.) vizsgálja együtt, az egyik mit ad a másiknak, milyen közös pontok vannak, stb.. A legtöbb antropológus ugyanis más területen is jártas: az egyik tanárunk kórházban csinált kutatást, úgyhogy valamennyire értenie kellett a Santé (Egészségügy) témakörhöz is. A címe miatt érdekesnek ígérkezett, de én majdnem elaludtam.
A második órám portugál volt, Jean-Paul-al, neki rettenetesen örültem. A csoporttársaimnak már kevésbé, ugyanis a régi csoportomból senki nem volt itt, mindenhol új arcok. Nem mintha annyira ismertem volna őket, de azért mégis. Egy informatika teremben voltunk, úgyhogy a számítógépektől nem sokat láttunk, elég borzasztó volt. Szövegekkel dolgoztunk csoportmunkában, de én egy fura ázsiai sráccal kerültem össze, aki egyáltalán nem volt szimpatikus, valószínűleg én sem neki, mert ő sem szólt hozzám, úgyhogy mi megoldottuk külön-külön a feladatot és imádkoztunk, hogy Jean-Paul ne szólítson fel. Az óra végén már majdnem elaludtam, nagyon örültem, amikor végre elengedett minket. Amúgy Jean-Paul hozta a szokásos formáját, de a csoport annyira passzív volt, hogy nem sokra ment szegény a mérhetetlen lelkesedésével. Jövő órára megpróbálom behozni a lemaradásom és kicsit aktívabb leszek, mert ez így nem oké.
Alig vártam, hogy hazaérjek, siettem, amennyire csak tudtam. A metróállomáson viszont láttam egy elég szívszorító jelenetet: három rendőr pakolta ki egy arab srác táskáját, akinél valószínűleg semmi nem volt, mert nagyon összehúzta magát, pislogott körbe, hogy ki látja, és látni lehetett rajta, hogy fel van háborodva. Én iszonyatosan megsajnáltam szerencsétlent, azért elég borzasztó lehet, hogy mész haza, és csak azért mert nem tetszik az arcod valakinek, megállítanak, hogy hátha van nálad robbanószer vagy fegyver. Nem hiszem amúgy, hogy így ki lehetne szűrni a terroristákat… Jobb ötletem persze nincs, de ez szerintem elég megalázó meg diszkriminatív dolog.
Mikor hazaértem, Luu az ágyában feküdt, azt mondta, borzalmasan van, alig tud beszélni, levegőt venni, a torka nagyon fáj, csak arra volt ereje, hogy levest főzzön magának. Én le se vetkőztem, rögtön leszaladtam a patikába gyógyszert venni neki, meg a boltba gyümölcsléért meg néhány más dologért, amit tegnap elfelejtettünk. Aztán összedobtam egy salátát, Luu is kijött, csipegetett kicsit belőle, de alig bírt nyelni szegény. Én most megpróbálok minél távolabb maradni tőle, még csak az hiányzik, hogy elkapjam. Kölcsönadtam neki a lázmérőmet, most este 38,5 fokos lázzal feküdt le szegény… Majd holnap lehet megint veszek valami erősebb gyógyszert, vagy keresek neki a sajátjaim között, de mondjuk a legjobb az lenne, ha orvoshoz tudna menni. Majd meglátjuk.
Ilyenek vagyunk most Luu-val
Nekem rengeteg dolgom lett volna ma is, de nem jutottam sokáig. Az egész szobám egy nagy kupleráj, az új függönyömet sem tettem még fel, az ágytakarómat ki kéne mosni… Na, majd holnap. Borzasztó fáradt vagyok, le is fekszem, mert ha nem alszom ki magam, biztosan elkapom Luu vírusát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése