2015. január 22., csütörtök

Le 22 Janvier 2015

Rekordot aludtam ma reggel. 8:38-kor sikerült rájönnöm, hogy ki kéne másznom az ágyból, persze a 9:07-es buszra esély sem volt, megcéloztam a 9:17-est, az a néhány perc késés nem a világ vége… Hát, sikerült ezt a buszt is lekésnem. A buszmegállóban gondolkoztam rajta, hogy inkább hagyom az egészet a fenébe, és hazamegyek, de aztán mégis úgy döntöttem, első órára, ha törik, ha szakad, bemegyek, hátha valami fontosat mondanak. Mellesleg ez szeminárium, elvileg csak hármat lehet hiányozni (nem mintha előző félévben egynél több hiányzásom összejött volna akármelyiken is). Szóval megvártam a 9:27-es buszt, és rohantam a metróra, villamosra, hátha minimális késéssel beérek. Természetesen pont ilyenkor van a villamos-vonalon accident technique (üzemzavar), úgyhogy esélytelen volt normális időben beérnem. Legalább nem messze tőlem egy gyönyörű vöröses-barnás hajú srác állt, őt nézegethettem, amíg vártuk, hogy elinduljunk.
Kb. negyedórás késéssel bekopogtattam a terembe, szerencsére a tanárnő egy szót sem szólt, inkább csak mosolygott. Pont a bemutatkozásnál tartottak, úgyhogy utolsónak én mutatkozhattam be, elhadartam, hogy magyar vagyok, és antropológiát tanulok (ezen az órán együtt vagyunk politológia, meg szociológia hallgatókkal). Amúgy az óra konkrétan Méthodologie disciplinaire, ez volt nekünk előző félévben is (ez volt az amelyiknek kb. a fele elmaradt, mert nem volt terem/tanár). A tanárnő felvázolta, hogy ő mit gondolt, mit csinálunk, aztán megkérdezett minket, mit szeretnénk gyakorolni, mivel vannak problémáink, mert ez a szeminárium arra van, hogy akármilyen gyakorlati dolgot megtanuljunk: írást, prezentálást, stb. Óra végén pedig megnéztünk néhány videót egy szociológusról, meg a tanárunk bemutatott két kutatást, amelyek azt vizsgálták, hogy mivel foglalkoznak az antropológusok az egyetem után. Ez azért volt érdekes, mert így még szélesebb képet kaptunk róla, hogy hány féle területen lehet használni az itt szerzett tudást. A nagy része a kutatás alanyainak még mindig kutatott különböző csoportoknál, de voltak, akik tanítottak, újságírók lettek, kulturális területen dolgoztak, kiállításokat szerveztek, és az egészségügyben is dolgoznak antropológusok, főleg mozgássérültekkel, szellemi fogyatékosokkal. Ez az a tudomány, amit nagyjából mindenhol hasznosítani lehet, ha az ember valami gyorsan mérhető hasznot akar húzni a tudásából, nem pedig tanulmányokat írni, amit igazából csak egy bizonyos közeg olvas. Kérdezte tőlünk is a tanárnő, hogy mit szeretnénk csinálni, de a legtöbbünknek még fogalma sem volt. Én is csak azt tudom, hogy ha már elkezdtem, végigcsinálom az alapszakot, aztán jó lenne egy mester, és amíg azzal végzek, még mindig van 4 évem kitalálni, hogy mi leszek egészen pontosan, ha nagy leszek…
A csütörtök a legrosszabb napom az egész héten, ugyanis ennek az órának délben van vége, a következő pedig csak négykor kezdődik. Hazamehettem volna, de nem sok értelmét láttam két órát pluszban buszozni/metrózni/villamosozni, inkább beültem a könyvtárba és átnéztem az eddigi jegyzeteimet. Megfogadtam, hogy második félévben kicsit jobban odafigyelek, mert ha megint minden az utolsó pillanatra marad, az katasztrófa lesz. Erre pont jó ez a négy óra, nagyjából átlátom, mit kell megnézni még a hétvégén. Elég sok házim maradt, a hétfői órára Tomnak is valamit vinnem kell, plusz portugálra is van egy jó hosszú szövegünk, amit ránk sózott Jean-Paul. Erről jut eszembe, ma összefutottam vele. Luu-nak kellett egy papírt elhoznom a titkárságról (amin rajta vannak, hogy milyen órák közül választhat), és az O épületben, egyszer csak megállított Jean-Paul a fülig érő vigyorával, megsimogatta a vállamat és közben azt kérdezte, hogy: Bonjour, ca va bien? (Jó napot, jól van?) Én először szóhoz sem jutottam, aztán mikor igen, csak annyit bírtam kinyögni, hogy: Ca va, merci (Jól, köszönöm), ő még jó sokáig vigyorgott rám, aztán elrohant órára. Az rendben van, hogy tegnapelőtt volt vele órám, de azt hittem nem emlékszik rám, mivel tegnap egy mukkot sem szólt hozzám. Erre most tessék, elkapott a folyosón, csak, hogy megkérdezze, hogy vagyok. Legjobb tanár a világon.
Kb. háromig könyvtárban bújtam a jegyzeteimet, aztán elszaladtam egy szendvicsért a menzára (ilyen későn már nincs rendes kaja), négy előtt 10 perccel pedig már bent ültem az aphiG-ben, és vártam a kedvenc tanáromat. Nemsokára fel is bukkant a kopasz feje, meg az izgő-mozgó teste, beüzemelte a mikrofonokat, aztán elkezdte az órát. Bemutatkozott, felvázolta, hogy mit fogunk csinálni a félévben ezen az órán, aztán bele is vágott. Röviden: az óra neve Dynamique des sociétés (társadalmak dinamikája?), az a lényege, hogy az összes társadalom folyamatosan változik, a hagyományok sem állandóak, és ezt figyelembe kell vennünk akármilyen népről/társadalomról/csoportról beszélünk. Most biztosan nem fogom tudni leírni olyan tisztán, ahogy ő elmagyarázta, de a lényeg, hogy én értem, miről szól, és rohadtul érdekel. Szokás szerint vagy öt oldalt jegyzeteltem, mert folyt belőle a szó. Jó hír viszont, hogy jövő héten elmarad ez az óra, úgyhogy csak a reggelire kell majd bemennem. Can’t wait.
Negyedórával hamarabb eljöhettünk, úgyhogy rekordidő alatt hazaértem. Luu szokás szerint ma is egész nap az ágyában feküdt, azt mondja, alig bír felállni, annyira legyengült. Ennek ellenére, ma már jobban nézett ki, és jobban is érezte kicsit magát, mint tegnap. Megmelegítettem a maradék cukkini levest, meg húst, amit tegnap hagytunk, azt megettük. Sajnos a cukkini levesből még mindig maradt, úgyhogy kiöntésre ítéltük, egyrészt félünk, hogy megromlik, másrészt én sem bírnék már holnap is azt enni. Luu, miközben kiöntötte, azt mondta: „Bye, soupe! I know, you didn’t think that it would end like this” (Ég veled leves! Tudom, nem gondoltad, hogy így fog végződni), eléggé megbecsülte ezt a levest, de szerintem leginkább azért, mert a saját kezemmel csináltam, nem volt ennyire finom. Aztán mindenki a saját szobájába, Luu filmet néz, én meg először felhívtam Juli mamáékat, aztán Borival is skypeoltam kicsit. Közben Aaron hívott, hogy beugrana a cuccaiért, de Luu megkérte, hogy csak holnap jöjjenek. Ennek ellenére fél órával később csöngettek (Luu kikiabált nekem, hogy „Don’t open!” / Ne nyisd ki!), de a következő pillanatban már az ablakomban lógott Tilman, úgyhogy nem nagyon volt más választásom. Bejöttek, egész gyorsan összeszedték a cuccaikat, aztán már itt sem voltak. Holnap Barcelonába mennek, egy ideig most biztos nem hallunk felőlük. Annyira nem bánjuk… Imádjuk őket, de az utóbbi időben már tényleg nagyon sok volt.

Az előbb nagyon megörültem neki, hogy „még csak” 11 óra lesz, úgyhogy most gyorsan befejezem a gépelést és elhúzok aludni, mert holnap is 8-kor kéne kelnem, és ha megint ilyen szenvedés lesz, akkor megint elkések, és az ötből három napon elkésni, az már tényleg túlzás…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése