2015. január 23., péntek

Le 23 Janvier 2015

Ma, ugyanaz megtörtént, mint tegnap reggel, azzal a különbséggel, hogy negyedórával hamarabb felkeltem. De még így is sikerült valahogy elszámolnom magam, ezért lekéstem a 9:17-es buszt (mint tegnap). Most nem késhetek el, úgyhogy elrohantam a metróhoz, hátha azzal gyorsabban odaérek, még ha kisebb kerülő is az egész. A történet vége az lett, hogy 10:03-kor már ott álltam a terem előtt az egyetemen, és nagyon boldog voltam, hogy csak 3 percet késtem. Az viszont elég furcsa volt, hogy rajtam kívül senki nem volt, még a terem környékén sem, pedig általában azért mások is késnek, nem csak én. Nem baj, lenyomtam a kilincset… Zárva. Lenyomtam még egyszer. Zárva. Akkor kétségbeestem kicsit, de a kiíráson ott volt, hogy Enquete ethnologique, szóval nem rossz helyen voltam. Gyorsan írtam Zoénak egy smst, mert tudtam, hogy ő is ebben a csoportban van, hogy hol vagyunk. Aztán a telefonomon megnéztem az egyetemi emailjeimet, hátha írtak, hogy elmarad/termet cserélt az óra, de semmi. Zoé sem válaszolt közben. Letöltöttem az órarendemet megint, hogy megnézzem, jó helyen vagyok-e egyáltalán. És akkor vettem észre, hogy az óra címe mellett nem az van, hogy 10.00-11.45, hanem hogy 12.00-13.45… Azt hittem felrobbanok. Két órával hamarabb sikerült bejönnöm, és én még azon izgultam, hogy elkések. Őrület az egész. Arra persze már nem volt időm, hogy hazamenjek (értelme sem nagyon lett volna), úgyhogy beültem az egyetemi Café-ba, ittam egy cappucinot, aztán ellátogattam a könyvtárba egy könyvért, és a maradék időmet a jegyzeteim nézegetésével töltöttem. A tudat, hogy ehelyett aludhattam volna még két órát, eléggé idegesített. Közben Zoénak is írtam, hogy bocsi, én vagyok a hülye, délben találkozunk, ő pedig visszaírt, hogy „Aah merde!” (A francba!), és hogy majd jön.

Ezek után egyáltalán nem kellett idegeskednem, hogy elkések óráról, bőven időben voltam… 12 előtt 10 perccel már bent ültem a teremben a többiekkel, nemsokára Zoé is bevágódott mellém. Elmesélte, hogy ő is ugyanígy járt, mint én, de ő még otthon észrevette, úgyhogy a felesleges két óráját takarítással töltötte (aludni már nem tudott). Valószínúleg azért kavarodtunk össze, mert előző félévben ugyanez az óra 10-től délig volt megtartva, hozzászoktunk. Mindegy. Nagyon szimpatikus fiatal tanárunk volt, aki most Master-t csinál az egyetemen, mesélt a kutatásáról is, aztán megkért minket, hogy mutatkozzunk be, és magyarázzuk el a kutatásunkat, amit előző félévben csináltunk (ez volt, amit a külföldi diákokról próbáltunk összehozni és a végén csak összecsaptuk az egészet). Annyit beszélt a tanár és a többiek (főleg Tom) is, hogy a fele csoportra (pl. rám meg Zoéra, mi együtt voltunk) nem maradt egyáltalán idő. Nem baj, la prochaine fois (legközelebb).

A következő órára át kellett gyalogolni a campus másik felébe, az F épületbe. Én Zoéval mentem, a többiek lemorzsolódtak valahol. Odaértünk, furcsálltuk, hogy mi vagyunk az egyetlenek, akik erre az órára várnak, aztán mikor megjelent a tanár és kinyitotta az ajtót, kiderült, hogy ez nem így van, csak éppen senkit nem ismerünk. Később még két csoporttársunk jött, Léna és Alicia, de összesen négyen ismertük egymást az egész csoportban. A tanár egy borzalmasan helyes spanyol hapsi, aki valószínűleg a doktoriját csinálja, Diego-nak hívják, és tényleg tipikus latin csávó, eszméletlen jól néz ki. Bemutatkozott, felvázolta az órát, elmagyarázta, mit fogunk csinálni. Az óra címe Lectures complémentaires, ugyanez volt előző félévben is, most is antropológusok szövegein fogunk dolgozni, csak kicsit más módszerrel. A más módszer az nagyjából annyit takar, hogy sokkal többet kell tanulni, mert míg előző félévben elég volt 2 szöveggel komolyabban foglalkozni ahhoz, hogy jó jegyet kapj, most az összessel kell. Három csoportot csináltunk, mindegyik csoport más szövegekről csinál két előadást, megint más szövegekről elemzést is kell írnunk, és a haramdik csoportban lévő szövegekről kérdéseket összeállítani… Szóval nem könnyű, és így elsőre borzalmasan soknak tűnik, főleg a többivel együtt, de azért remélem valahogy megoldjuk. A cuki tanárunk nagyon beteg volt, egész órán köhögött, úgyhogy mikor megbeszéltük a csoportbeosztást, azt mondta, menjünk haza, mert ő le akar feküdni az ágyába és aludni akar. Mi örömmel teljesítettük a kérését.


Zoéval és Aliciaval jöttem a villamoson, aztán mikor én átszálltam a metróra elköszöntem tőlük. Itthon Luu megint az ágyából fogadott, de ma már sokkal jobban nézett ki, mint tegnap, azt mondja, több ereje van. Gyorsan összedobtam egy salátát, mert egész nap nem ettem semmit, aztán bevetettem magam a laptop elé. Olyan 6-7 fele vacsoráztunk Luu-val rendesen, nemrég vettem egy porlevest, azt főztük meg és baguette-t ettünk hozzá. Mit ne mondjak, a leves borzalmas volt. A péntek esténk hátralevó részét az ágyunkban töltjük, és köszönjük szépen, jól vagyunk. 
Így érzem magam perpillanat:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése