2017. január 22., vasárnap

Utolsó pihenős hétvége a második félév előtt: 20-22 Janvier 2017

Pénteken megint itthon „pihengettem”, aztán szerencsére Dani felhívott, miután végzett a matekvizsgájával, és megbeszéltük, hogy délután sétálunk egyet a parkban. Én gyorsan ki akartam porszívózni előtte, meg még ebédelni is, úgyhogy jól elcsúsztam szokás szerint. 
A befagyott tó
Igazából az egészben a porszívó volt a hibás, ugyanis elszakadt a cső, és a folyamatos celluxozás ellenére is mindig szétjött, egy óra volt vele takarítani. 
Lényeg a lényeg, jött Dani, megvárta, amíg gyorsan megeszem az ebédem (valami maradékot, amit a hűtőben találtam gyorsan), aztán irány a park. Mentünk egy kört, be van fagyva a tó egy része, de egyáltalán nem vastag a jég, szerintem kb. fél centi vékony lehet.
Aztán én rohantam a buszomra, hogy a gyerekekért menjek, Dani meg visszament az INSA-ra tanulni, majd este visszajön. A lányok most is vártak, örültek nekem nagyon. Imádok a suliba menni értük, olyan jó érzés, amikor kilép az ajtón, meglát, fülig ér a szája, kiabál, hogy „Sári!” (vagy a kisebb esetében: „Sáli!”), ez mindig feldobja a napomat. Ott voltam náluk egészen lefekvésig, mondjuk most sem volt könnyű ágyba könyörögni őket, de végül nagy nehezen sikerült.
Hazamentem, Dani hozott nekem egy céklasalátát az INSA-ról, ami elég jól jött, mert a lányokkal csak egy levest ettem vacsira. Aztán pár Jóbarátok-rész után aludtunk, mint a bunda.

A medve, aki két lábon állva
bőgött a látogatókra

Szombaton délelőtt tanultunk, ebédet főztünk, a szokásos. 
Délután elmentünk megint a parkba, mert tegnap kimaradt az állatkert, és én mindenképp meg akartam nézni, már olyan régen voltunk. Hatalmas szerencsénk volt, ugyanis a medve, akit én már kb. 2 éve nem láttam, most épp kint volt. Mondjuk, szegény elég siralmasan néz ki, nincs túl nagy helye és teljesen egyedül járkál fel-alá. A teknősöket nem láttuk, mert mind téli álmot alszanak, beásták magukat az iszapba. Az őzek meg a rénszarvasok azok bezzeg kint voltak, sőt még a struccokat is láttuk. Úgyhogy ilyen volt a szombat délutánunk, ellőhetném a nagyon vicces poént, hogy állati jól szórakoztunk, ha-ha.



Bivalyok a zsiráfok "háza" előtt



Vasárnap nap közben Dani tanult, én bíbelődtem mindenféle dologgal. Valamiért iszonyatosan fáradt voltam, de bolond voltam, és nem aludtam délután, úgyhogy estefelé nagyon fáradt és hisztis lettem. Szegény Dani próbált segíteni, ahogy csak tudott, de ilyenkor nem sokra megy vele.  Valószínűleg az is benne volt a hangulatváltozásaimban, hogy estére áthívtam két barátnőmet vacsorára, hogy én majd csinálok magyar kaját, és őszintén szólva, semmi kedvem nem volt hozzá. Legszívesebben csak lefeküdtem volna aludni. De ha már megígértem, utolsó pillanatban nem mondom le. Megcsináltam a menüt: előételnek pogácsa, aztán gombapaprikás nokedlivel. Meg kell mondjam, elég kihívás volt „magyaros” ételt főzni, mert az egyik barátnőm vegetáriánus (hús kizárva), itt nem lehet túrót kapni (túrógombóc, túróscsusza kizárva), és a mák is iszonyat drága (mákosguba szintén sztornó). És persze az is szempont volt, hogy olcsó legyen és gyorsan meg tudjam csinálni, mert nem akartam a fizetésem felét erre költeni, meg egész nap a konyhában állni. Ja, a rakott krumplit nem szeretem, ráadásul kolbász nélkül az sem az igazi – ez lett volna még egy lehetőség. Úgyhogy, minden szempontból a gombapaprikás volt a legjobb választás, és ezt a fajta nokedlit úgyse ismerik annyira. Helena, a görög barátnőm hoz desszertet, azt ígérte.
Az este nagyon jól telt, itt volt Laura a barátjával Quentin-nel, Helena, JB és én. Dani nem maradt, mert holnap már vizsgázik. Ízlett nekik minden, és Helena nagyon finom desszertet csinált, fahéjas kuglóf-szerű valamit, szuper volt. A legviccesebb rész még a vacsora elején volt, ugyanis egy icipici üvegben volt itthon pálinkám, az alján még pont volt annyi, hogy ötünknek elég legyen. Megkínáltam őket, persze mindenki meg akarta kóstolni. Előre figyelmeztettem mindenkit, hogy nagyon erős, direkt nem töltöttem sokat, vigyázzanak, és egyszerre igyák. Magamnak töltöttem utoljára, így volt, aki már kóstolgatta, mire én kitöltöttem a sajátomat. Fura volt, mert egyáltalán nem vágtak arcokat, sőt, azt mondták, hogy hát ez egyáltalán nem erős. Megkóstoltam én is: víz volt. Nem pálinka. Egy picit lehetett érezni az utóízét, de hát semmi köze nem volt hozzá. Víz. Nézek JB-re, hogy a fenébe került a pálinkás üvegembe víz? Én csak nem vagyok annyira hülye, hogy vizet teszek bele. Minek? Végül nagy nehezen JB kiokoskodta, hogy valószínűleg szilveszterkor, mikor itt voltak a haverjai, azok itták meg a maradék pálinkámat és cserélték ki vízre – eléggé be voltak rúgva, és JB nem volt végig velük a konyhában. Nagyszerű. A többiek csak nevettek, de nekem eléggé égett az arcom, na meg JB-nek is még jobban. A Daninak van egy hatalmas nagy üveg pálinkája az INSA-n (amit amúgy Apától kapott vagyis kaptunk volna közösen, de ő benyúlta), majd kérek belőle. Sajnos Helena már nem fogja tudni megkóstolni, mert másfél hét múlva megy Dániába, de Lauráéknak majd viszek egyszer.

Szóval, ezt leszámítva nagyon jó kis este volt, rengeteget beszélgettünk, Laura barátja is nagyon jófej, őt nem ismertem eddig. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése