2017. január 12., csütörtök

Utolsó erőfeszítések a félévben: 9-12 Janvier 2017

Hétfőn (09/01) nem volt nagyon kedvem semmihez. Aludtam, főztem, futni ma nem mentem, mert pihenőnap is kell valamikor. Igazából tanulnom kellett volna, de valahogy nem bírtam rávenni magam. Kinyomtattam a jegyzeteimet, legalább az meglegyen. Aztán nagy nehezen, ebéd után odaültem az íróasztalhoz, kikapcsoltam a számítógépet, a telefonomat, most már tényleg tanulunk. Végül egyszer-kétszer átolvastam az anyagot, de több értelmét nem láttam. Nem is annyira érdekel ez a tárgy, kommunikáció-antropológia, a 70%-a nyelvészeti elméletek, a 20%-a történelmi rész az írás kialakulásáról, a maradék 10% érdekes volt, a nyelv és a hatalom kapcsolatáról. Szóval, nem nagyon kötött le, ezt az egy részt kivéve, reméltem, hogy ez lesz a vizsgán majd. Szerencsére Bondaz, a tanárunk, nagyon kedves és empatikus, ezért megengedte, hogy használjuk a jegyzeteinket. Persze, tudni kell az anyagot azért, nyilván nem lesz idő ott össze-vissza keresgélni, de sokat segít a helyzeten ez a könnyítés. Este korán lefeküdtem, mert holnap fel akartam kelni időben.


Kedden (10/01) reggel 9-kor ébredtem végül, mert az ébresztőmet kinyomtam, és visszaaludtam – mostanában komoly gondjaim vannak a felkeléssel, ezen valahogy változtatni kell majd. Elkezdtem tanulni, még egyszer átolvasom az anyagot. El akartam menni futni is, de úgy láttam, már nem lesz rá idő, túl sokat kell még tanulnom. Meg amúgy is, hideg van. Folyamatosan az ablakot néztem, a papírjaim helyett, süt a nap. Lehet, hogy még sincs olyan hideg. Az utcán több embert is láttam a park felé futni, vagy épp hazafelé kocogni. Végül fél 12 körül elegem lett, még ha ügyes vagyok, el tudok menni gyorsan vizsga előtt. Így is lett, felkaptam a futócuccom, és irány a park. 1 körül értem haza, gyorsan rohantam fürödni, aztán nem is volt nagyon időm készülődni, sietnem kellett. JB nagyon rendes volt, mert csinált nekem ebédet, azt gyorsan befaltam, és futottam a buszhoz. A vizsgára időben odaértem, Simon jött oda, megkérdezni, mi van velem. Kicsit megijesztett, mert ő még ilyen kis összefoglaló jegyzeteket is csinált, arra az esetre, ha a tanár mégsem engedélyezné az egész jegyzet használatát. Na, hát nekem olyanom nem volt, sőt, messze nem tanultam erre a vizsgára annyit, mint Simon. Mindegy, már nincs mit tenni, bementünk. Végül minden papír alapú jegyzetet használhattunk, az senkit nem érdekelt, hogy nyomtatva van vagy sem. Nem volt nehéz a vizsga, nagyon érdekes kérdéseket tett bele Bondaz. Az egyik pont az volt, amely a hivatalos nyelv és az állam kapcsolatára vonatkozott, én arról írtam, Pierre Bourdieu írásait és elméleteit felhasználva, remélem, jó jegyet kapok rá.
Vizsga után rohantam a gyerekekért az iskolába. Nagyon féltem, hogy esetleg haragudni fognak rám a múltkori miatt, vagy a szülők leszidnak. De a kislányok egy szót sem szóltak, mikor kijöttek az iskolából, sőt iszonyatosan örültek nekem, és egyből elkezdték mesélni, mit csináltak aznap. Otthon, a szüleik se mondtak semmit, bár nem is volt rá nagyon alkalmuk, mert én az egyik gyerektől a másikig rohangáltam, mind egyszerre akartak valamit. A nagyobbik kitalálta, hogy süssünk palacsinta-tortát, úgyhogy azt is csináltunk, nagyon finom lett. Végül miután nagy nehezen lefektettem őket, szóltam a nővéreiknek, aztán hazaindultam. A kapuban találkoztam a szülőkkel, akik épp visszaértek a sétából, gyorsan még egyszer elnézést kértem a péntekiért és elmagyaráztam nekik, hogy mi történt. Nem haragudtak szerencsére, nagyon megértőek voltak.
Hazafelé felhívtam Danit, aki épp az Hotel de Ville-nél ült egy kocsmában az anyukájával és Nathalie-val, úgyhogy, mivel épp arra mentem haza, beugrottam. Felmentünk Nathalie-hoz, aki megkínált minket egy teával, aztán Danival éjfél előtt elindultunk, hogy elérje még az utolsó metrót az INSA-ra.


A Szerda pihenésnek indult, de sajnos beadandót kellett írnom. Egy olyan beadandót, amit már január 6-án le kellett volna adnunk, de a csoportunk fele felszívódott, eltűnt, nem csinálnak semmit, úgyhogy csúsztunk, mert vártuk, hogy megjelenjenek. Mivel továbbra is mindenki leszarja (bocsánat) ezt az egészet, Juliaval úgy döntöttük, kézbe vesszük, és felosztottuk a 10 oldalas beadandót magunk között. Én írtam az első, bevezető részt, arról, hogy hogyan dolgoztunk, milyen módszerekkel, ő az utolsót, plusz bemutatta a parkot, amit mi kutattunk. Összesen három parkon dolgoztunk, de a másik két csoport ugye nem jelentkezett most. Végül nagy nehezen összedobtak egy cikket Lucas-ék is, a harmadik kiscsoportnak meg Julia beletette egy korábbi cikkét, így mondhatjuk, hogy „teljes” lett az egész. A bibi csak az, hogy én (és Julia is) kb. ötvenszer annyit dolgoztam egész félévben, mint a csoport nagy része, mi írtunk vagy 3-4 cikket fejenként, jártunk terepre, stb. És, mivel a tanár az év végi beadandót nézi, ezért ez a munka nagyjából el van veszve – legalábbis nem kapok jobb jegyet, mint a többiek. Sajnos, ez a csoportmunka. Az elején nagyon felhúztam rajta magam, igazából azt nem értem, hogy nem süllyednek el szégyenükben azok, akik semmit nem csináltak egész félévben, de már nem gondolkozok rajta. Pont elég lesz következő félévben is velük dolgozni.
Este nem bírtam tovább, muszáj volt elmennem futni, egész nap csak a laptop felett ültem és írtam. JB-nek is megjött a kedve, mikor látta, hogy én veszem a futócipőmet. A parkba én értem hamarabb, de nem kellett sok idő, és úgy sprintelt el mellettem, hogy csak a hátát láttam.
Este a nagynénje és az unokahúga jöttek vacsorázni, nagyon-nagyon kedvesek voltak. Ők is hoztak egy galette des rois-t desszertnek, sajnos a figurát nem én találtam meg most. Tényleg nagyon szimpatikusak voltak, meghívtak engem is hozzájuk legközelebb, ha JB megy. Annyira bírom JB családját amúgy, teljesen családtagnak kezelnek, mindig hívnak ide-oda.



Csütörtök végre teljes egészében pihenőnap volt. 11-kor keltem, jól kialudtam magam végre. Nem mentem sehova, nem csináltam nagyon semmit, csak a receptjeimet válogattam, meg ebédet/vacsorát főztem magunknak. El is telt a nap hamar. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése