2015. december 1., kedd

Le 1er Décembre 2015

It’s beginning to look a lot like Christmas.

Sikerült megint időben felébredni, és még csak nem is voltam nagyon fáradt. Összekészülődtem, és imádkoztam, hogy JB-t ne keltsem fel, ugyanis muszáj volt hajat mosnom, és féltem, hogy a hajszárító hangjára felkel, mivel a fürdőszoba pont a szobájával szemben van. Szerencsére nem hallottam mozgást, mondjuk amilyen fáradt volt tegnap, lehet, hogy még ágyúdörgésre sem ébredne fel. Megittam a kávémat, aztán el is indultam az egyetemre.
www.weheartit.com
Ma megint sikerült elkapnom azt a villamost, ami a Grange-Blanche-ról indul egyből, ahol leszállok a metróról, azon általában van hely, le is tudok ülni. Ettől általában már jól indul a nap, mert elég nagy sikerélménynek számít, ha nem idegen emberek közé beszorítva kell negyedórát végigácsorognod a kanyargó villamoson, jó esetben kapaszkodva, rossz esetben embertársaidra bízva az egyensúlyod megtartását. Bár előszeretettel látogatok koncerteket, ahol nagyjából ugyanez a helyzet az első sorokban, de persze ott más a hangulat. Ha a villamosmegállóban is lehetne sört venni, máris más lenne a helyzet.

Első órám Anthropologie des religions volt, az amphi előtt láttam Tomot, rámosolyogtam, ő meg vissza, de épp nagyon beszélgetett valakikkel, úgyhogy nem mentem oda. Más ismerős nem nagyon lézengett se kint, se bent, megint alig voltunk órán. Úgy látszik, mostanra tényleg csak a „kemény mag” maradt, megint maximum ötvenen voltunk a háromszáz helyett. Lehet, következő félévben csinálok egy képet az első és az utolsó órán, elég nagy lenne a kontraszt… Összesen egy oldalt sikerült jegyzetelnem, mert tényleg követhetetlenül beszél ez a pasi, de reménykedek benne, hogy majd a vizsgára valahogy össze tudom szedni legalább a lényeget, amiről beszélt. Az ötven diákból nagyjából tízen figyeltek és jegyzeteltek egész órán, én hátul ültem, és körülöttem mindenki vagy smsezett, vagy olvasott, vagy chatelt valakivel. Szokásos. Én is próbáltam olvasni, de rájöttem, hogy két dologra nem tudok így figyelni, úgyhogy végül letettem a könyvet és próbáltam elkapni a lényeget a tanár mondanivalójából.

Óra után bevettem magam a könyvtárba, és ott olvastam két órán keresztül. Ebédelni megint nem volt időm, mert rohannom kellett Champs et méthodes de l’anthropologie-ra. Ezt az órát Santiago tartja, és azzal kezdte, hogy tudja jól, hogy három órát nem tartott meg a hatból, és mikor tudjuk pótolni. Kiderült, hogy semmikor, ugyanis nincs olyan időpont, ami neki is meg nekünk is megfelel. Ő Párizsból jár le Lyonba órát tartani, ezért amikor itt van, az egész napja be van táblázva jóformán. Nekünk meg más óráink vannak azokban az időpontokban, amiket felajánlott. Eléggé kiakadt, elpanaszkodta nekünk, hogy mennyit dolgozik, én tényleg megsajnáltam szegényt. Nem szívesen lennék egyetemi tanár, az biztos. Mondjuk, még nincs kizárva, hogy én is ott kötök majd ki, sose lehet tudni…

www.weheartit.com
Óra után egyből mentem is portugálra, ahol a tanárnő közölte, hogy jövő kedden írjuk a vizsgát, amiről elvileg mi már tudtunk, mert félév elején elmondta, gyakorlatilag én úgy elfelejtettem, hogy most kisebb sokkot kaptam, mikor meghallottam. Nem baj, majd hétvégén valahogy megpróbálok rá felkészülni. Elvileg csak szövegértés lesz, az talán menni fog.
Aztán kiosztotta a beadandókat, amiket még őszi szünet előtt írtunk neki. Az enyém volt az első, odaadta, én nem akartam hinni a szememnek. A papíron egy hatalmas 18-as díszelgett. 18-at kaptam 20-ból! Ez olyan ritka jegy, hogy nem is tudom elmondani, mennyire örültem. Franciaországban az osztályzás ugyanis nem annyira úgy működik, mint otthon, itt 19-es meg 20-as szinte nem is létezik, maximum akkor, ha teljesen hibátlan munkát adtál be. A 18-17 is elég ritka, most nekem pl. 4 helyesírási hibám lett összesen a fogalmazásban, így kaptam 18-at. A „legjobb” jegy, amit kaphatsz itt, az olyan 15-16 körül van, annak már mindenki nagyon örül, de tavaly az én 13-14 közötti átlagomra is azt mondták, hogy zseni vagyok. Ezek után a 18 az tényleg a csillagos ég. Most már nem is izgulok annyira a jövő heti vizsga miatt. A tanárnő azt mondta, összességében nagyon jók lettek a fogalmazások, és sokan már nagyon a B1-es szinthez (középfok) közelítenek. Az én papíromra is ráírt egy B-t, de én nem annyira gondolom, hogy középszinten beszélek portugálul, mert megszólalni még elég nehezemre esik.

Nagy nehezen vége lett az órának, és indulhattam haza. Ilyenkor már vaksötét van, 6-kor végzek, iszonyú fáradt voltam, mire hazaértem. Beszéltem egy kicsit anyáékkal skypeon, aztán elkezdtem a vacsorát csinálni, mert tegnap JB megkért. Sajttal töltött pulykamellet sütöttem, meg rizst főztem hozzá, úgyhogy nem volt egy nagy mutatvány, kb. 20 perc alatt kész is lettem vele. Megvacsoráztunk, aztán mindketten tanultunk még sokáig. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése