2015. december 7., hétfő

Le 5-6 Décembre 2015

La vie dijonnaise pour un week-end avagy Dijonban az élet egy hétvége erejéig

Szombat: Reggel nagyon korán (hajnali 7-kor) keltünk, mert a blablacar (telekocsi) 8:45-kor indult. Elég rohanósra sikerült a reggel nekem, mert szokás szerint utolsó pillanatban pakoltam, és megint szembe találtam magam a dilemmával, hogy egy napra kell ruhát pakolni: melyik legyen? Egyszerűen képtelenség eldönteni egy nappal előbb, hogy mit veszek fel holnap. Nem az időjárás miatt (az a legkevesebb), hanem mert honnan tudja az ember előre, hogy mihez lesz kedve másnap? Mivel nincs nagy táskám, tényleg limitált volt a bepakolt ruhák száma, végül azért begyömöszöltem két pólót vasárnapra, hogy legyen választási lehetőség. Utána még összegyűjtöttem a rengeteg sütit, amit a Vicának sütöttem. Végül háromféle sütit vittünk, még maradt IKEA-s gyömbéres keksz (még Borival vettük októberben, de nekem nem annyira jött be, a Vica meg imádja), tegnap este pedig sütöttem csokis-gyömbéres kekszet Anya receptje alapján, és persze brownie-t (erdei gyümölcsöset méghozzá), mert mikor legutóbb itt volt Vica, megmondta, hogy ezentúl egész életemet arra áldozhatom, hogy brownie-t sütök neki. Jobb most elkezdeni. Danival felpakoltuk a sütiket, a hálózsákot, meg a többi cuccot, és elmentünk az állomásra, ahol a telekocsi felvett minket.
Egy nagyon szimpatikus (szerintem másodgenerációs francia, de egyébként arab származású) srác vett fel minket, rajtunk kívül még egy srác volt utasként az autóban. Az egész utat végigdumáltuk, igaz, leginkább a fiúk, én ritkábban szólaltam meg. Mindenféléről kérdeztek, kicsit reklámoztuk nekik Magyarországot és a Balatont. Az út nagyjából két óra volt kocsival, az autópályán elég gyorsan lehetett haladni, úgyhogy olyan fél 11 körül már Dijonban voltunk. A srác nagyon rendes volt, mert bevitt minket a városba, egy olyan térre, ami közelebb volt a Vica lakásához, pedig azt mondta, ilyet nem csinál gyakran. A telekocsis rendszer úgy működik, hogy interneten kell lefoglalni az autót és kifizetni előre a sofőr által szabott árat, ő megad egy találkozópontot, általában egy érkezési pontot is, nem nagyon van lehetőség változtatni, mivel ez nem taxi. A sofőr aztán csak az út után kapja meg a pénzt azt hiszem, addig a rendszerben marad a pénz. Nekünk ez konkrétan kevesebb mint feleannyiba került, mint a vonat, úgyhogy jól kijöttünk. A busz olcsóbb lett volna, de arra is foglalni kellett volna jegyet előre, és mikor mi néztük, már jól felmentek az árak. Így 12 euróból megvolt az utunk fejenként, és egészen gyorsan oda is értünk Dijonba.
Vica várt minket, aztán elbuszoztunk hozzá, lepakolni a cuccunkat. Nagyon helyes kis házikója van egy család kertjében a családi ház mellett. Sok francia család csinálja ezt, hogy építenek egy pici házat a kert végében és kiadják egyetemistáknak, főleg az ilyen kisvárosokban, mint Dijon. Vicának pont elég, van egy pici konyha-sarok, egy miniatűr fürdőszoba, és persze ágy, íróasztal, szekrények. Teljesen jól felszerelt kis lakás. Lepakoltuk a cuccokat, aztán nem sokkal később be is mentünk a városba, körülnézni. Sétáltunk egy kicsit, találkoztunk Eszterrel, Vica egyik magyar barátnőjével, aki a dijoni SciencesPo-n tanul, együtt beültünk ebédelni egy félig-meddig önkiszolgáló étterembe. Ebéd után elmentünk a dijoni korcsolyapályára, és egy hatalmasat koriztunk így négyen: Eszter, Vica, Dani meg én. Nagyon jó volt, bár megint rájöttem, hogy a műjég nem a kedvencem, a Balaton nagyon hiányzik ilyenkor. Nem is tudom, mikor korcsolyáztam utoljára a Balaton jegén, de az biztos, hogy több éve már. Mikor már elviselhetetlenül nyomta a korcsolya a lábunkat, úgy döntöttünk, hazamegyünk. Vicánál megvacsoráztunk, nagyon finom rizottót csináltunk, aztán visszamentünk a városba megnézni a karácsonyi fényeket. Dijon nagyon helyes kisváros, jóval kisebb, mint Lyon, elég családias hangulata van. A karácsonyi vásárban körbenéztünk, vettünk sült gesztenyét meg forralt bort, igazi karácsonyi hangulatunk lett. Mikor bezártak a bódék, mi vettünk egy kis bor-utánpótlást a Carrefourban, és elmentünk Eszter kollégiumi szobájába, ott beszélgettük végig az estét. Csatlakozott hozzánk még két magyar, akik szintén a SciencesPo-n tanulnak, egy másik Eszter és Béla, szóval hatan kártyáztunk, beszélgettünk, ettünk, ittunk, nagyon jól éreztük magunkat. Néha azért jó így magyar közegben lenni kicsit, már nagyon hiányoznak az otthoniak, főleg így Karácsony előtt. Úgy elbeszélgettük az időt, hogy hajnali 4 volt, mikor hazaindultunk, és fél 5, mire lefeküdtünk aludni.


Vasárnap: A tegnapi késői lefekvés miatt, ma délben keltünk. Nem maradt túl sok időnk a telekocsi indulásáig, úgyhogy gyorsan összekaptuk magunkat, megebédeltünk, aztán bementünk a városba, hogy legyen időnk még fényképezni kicsit, mert tegnap elfelejtettünk képeket csinálni Danival. Végül nem nagyon sikerült jó képeket készíteni, mert nagyon sokan voltak mindenhol az utcákon, nekünk meg eléggé sietni kellett, hogy időben ott legyünk az autó indulásánál.
Szerencsére nem késtünk el, és meg is találtuk a helyet, ahonnan indult az autó. A mai sofőr egy fiatal srác volt, akinek ez volt az első telekocsis útja, előtte sosem szállított embereket, de most úgy gondolta, belevág, így legalább nem egyedül fizeti a benzint. Rajtunk kívül még egy lány jött, akiről kiderült, hogy színésznő, a barátnőjét látogatta meg Dijonban. Út közben most nem sokat beszélgettünk, mert mi Danival nagyon fáradtak voltunk, a sofőr meg olyan halkan beszélt, hogy én alig hallottam sokszor, amit mondott. Az út végén el is aludtunk kicsit, már Lyonban voltunk, mikor felébredtem. Este 6-ra értünk haza, Danival vettünk egy-egy szendvicset a Subwayben vacsorára, aztán ő ment is vissza az INSA-ra tanulni, én meg haza. JB nem jött ma, egész hétvégén dolgozott, úgyhogy nem nagyon csodálkoztam. Feltettem a karácsonyi dekorációkat a lakásban, feldíszítettem a kis karácsonyfánkat, amit még tavaly vettünk Luu-val, úgyhogy most már aztán tényleg karácsonyi hangulat van itthon. Este annyi időm maradt, hogy beszéltem anyáékkal skypeon, meg összeraktam a vázlatot a beadandómhoz, amit Bastienékkel csinálunk, el is küldtem nekik, remélem, nemsokára jelentkeznek, mégiscsak csütörtökön kéne leadnunk.

Végezetül, itt van néhány dijoni kép, a francia kisvárosi hangulat:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése