2016. november 27., vasárnap

November utolsó hétvégéje: 25-27 Novembre 2016

Vendredi (25/11): Ma délelőtt felhívtam gyorsan Katit, mert ma van a nemzetközi Katalin-nap (ahogy Nagyapó nevezte el régen), napközben képtelenség elérni, mert folyton foglalt a vonal – most is fél órán keresztül próbálkoztam, mire sikerült. Felköszöntöttem, aztán meséltem neki kicsit arról, hogy mi történik velem mostanában. Miután letettük, elmentem futni, még pont volt rá egy órám nagyjából. 
ez volt  a mai gyors (haza)futás
Utána aztán tényleg rohannom kellett, mert nem sok időm maradt fürdeni és ebédelni, már mennem is kellett a csoporttársaimmal találkozni fél 2-re. Megint a bolond tanárunk szervezte ilyen lehetetlen időpontra és lehetetlen helyre, úgyhogy csak öten voltunk ott a tízből, a többiek dolgoznak, vagy órájuk van. Nekem kezd elegem lenni, hogy mindig ott vagyok ezeken a megbeszéléseken, és mindig engem csesznek le (a többiekkel együtt, akik jelen vannak), hogy nem haladunk eléggé. Hát azért nem haladunk, mert a többiek nem bírnak eljönni.
A megbeszélés után még egy darabig beszélgettünk mindenféléről a csoporttársaimmal, aztán mindenki hazaindult. Nekem még volt egy kis időm itthon, rendezgettem a dolgaimat.

Öt körül aztán elmentem a lányokért az iskolába. A nagyobbik azzal fogadott, hogy nem megyünk haza, hanem moziba megyünk, anyukája adott neki pénzt rá. Oké, elbuszoztunk a Bellecour-ra, de sajnos péntek este 7-8 körül egy gyerekfilmet sem adnak, úgyhogy hazamentünk végül. A két gyerek teljesen el volt keseredve, meg fáradva, mire hazaértünk, rossz volt rájuk nézni. Úgy volt, hogy sokáig kell maradnom, mert mindenki bulizni ment a családból, de végül a nagyobbik testvérük otthon maradt, így eljöhettem, miután lefektettem a kicsiket.



Samedi (26/11): 
a futásunk eléggé alkonyatba fulladt,
 ilyen volt a park
Ma próbáltunk nagyon tanulni Danival. Délután elmentünk futni a parkba, egész jó idő volt, sütött a nap, le is nyomtunk 5 km-t. 

Este én sütöttem egy brownie-t, Dani elszaladt az egyik ismerőséhez valamit elintézni, aztán egy gyors apéro (ezt a franciák azokra a before-partykra használják, amikor egy buli előtt egy lakásban összegyűlnek, és chipset, vagy olívabogyót, vagy sajtot esznek vörösborral), és indultunk moziba. 
JB múlt héten hagyott nekünk itt két kupont, amivel 6 euróért lehet moziba menni (nem szabad átszámolni forintba az árat, mert nagyon fáj), úgyhogy most azokat felhasználtuk. Nagyon jó filmet láttunk, a címe I, Daniel Blake…, vagyis Én, Daniel Blake…, egy angol munkásemberről szól, akinek szívinfarktusa volt, ezért az orvosa megtiltotta neki, hogy dolgozzon, de nem kaphat munkanélküli segélyt sem, mert „nem elég beteg”. Belekerül a brit adminisztráció ördögi hálójába, ahonnan nem tud kikeveredni, az ő csatájáról szól a film. Nagyon érdekes volt, a 444-en láttamróla egy cikket, az is elég jó. De az előzetesét itt meg tudjátok nézni, ha érdekel.
Elég későn értünk haza, Danival végigbeszélgettük az utat, annyira megérintett minket a film, nagyon nehéz volt feldolgozni.


Dimanche (27/11): 
ez a tegnap sült brownie, de csak
ma kezdtük el enni - isteni finom!
Elkezdtem még egészségesebben reggelizni, mint eddig, most zabkását eszem, valamennyire Jamie Oliver receptjét követve, egy kis kakaóporral, így egész finom íze van. Ha gyümölcsöt is tesz bele az ember, akkor egyszerűen isteni finom. Úgyhogy mostanában ilyesmit reggelizek, vége a jó kis croissant/pain au chocolat/pain au lait-féle időknek… Nem lehet egész héten francia péksüteményt reggelizni, mert aztán olyan leszek, mint egy nagy labda – és akkor nem futok majd, hanem csak gurulok mindenhova. Belegondolni is rossz.  
Mondjuk futni nem mentem ma, úgy ítéltem meg, ideje pihenőnapot tartani, mert a héten elég sokat futottam egymás utáni napokon, és holnap is menni szeretnék azért. És nem utolsó sorban, egyre hidegebb van, ilyenkor őszintén szólva. sok kedve sincs az embernek abban a néhány fokban futkosni.
Úgyhogy ma egész nap itthon voltunk Danival, tanultunk, főztünk. Én délután átszaladtam az Hotel de Ville-hez egy kávézóba a csoporttársaimmal találkozni, mert Julie mindenképp meg akarta beszélni, hogy hogy csináljuk a filmet, és a beadandókat, mert nemsokára le kell adnunk. Végül nem tartott sokáig szerencsére, és legalább ittam egy forró csokit.

Este Dani hazament, én meg egyedül maradtam most, mert JB csak holnap este jön, azt mondta. Nem baj, nagylány vagyok, azért egy éjszakát kibírok egyedül az üres lakásban – még ha félóránként azt is hiszem, hogy betörtek, mert valami zaj behallatszik az utcáról, vagy a felettem lévő lakásban recseg a parketta, és azt hiszem, nálunk járkálnak… Legalább megtanultam, hogy SOHA nem fogok egyedül lakni.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése