2016. december 4., vasárnap

Gyengélkedős hét: 28 Novembre – 04 Décembre 2016

Lundi (28/11): Reggel elég rossz kedvűen ébredtem. Nem tudtam miért, úgyhogy reggeliztem, tanulgattam kicsit, aztán úgy döntöttem, ez így nem mehet tovább, elmegyek futni. Hát, ez egy hatalmas hiba volt. Nagyon fújt  a szél és nagyon hideg volt, én hülye ennek ellenére lenyomtam egy jó nagy kört, 5 km-t, közben majd’ szétfagytam. Azt gondoltam, mekkora hős vagyok, hogy ilyen időben is futok, de igazából csak egy nagy bolond voltam – van különbség. Futás után azért jó volt megfürödni, hajat mosni, egy icipicit jobban éreztem magam, de a rossz kedvem nem múlt el, és fáradt is voltam eléggé. 

Délután tanultam, aztán elmentem az egyetemre, mert alá kellett íratnom a volt portugál tanárommal néhány papírt a Brazíliába való jelentkezéshez (erről majd írok később bővebben). Giusti egy tündér, de kicsit szétszórt, az órája kellős közepére hívott be. Mondtam neki, megvárom, mire ő hadonászva, hogy não, não, entra, entra (nem, nem, gyere be), úgyhogy bementem nagy vigyorogva – vele nem lehet máshogy kommunikálni. A csoportjának adott néhány feladatot, aztán leült hozzám, átnézte a motivációs leveleimet, megírta az igazolást, hogy B1 szinten vagyok portugálból (szerintem ez kis túlzás, de mire kimegyek azért jó lenne elérni a B2-t, úgyhogy nem tiltakoztam egyáltalán), aztán írt egy ajánlólevelet, ami szerint minden szempontból excelente (kiváló) vagyok. Közben dagadtam a büszkeségtől, mert agyon dicsért, hogy milyen jókat írtam. Mikor befejezte és elkezdtem pakolni, odafordult a csoportjához, és elkezdte nekik magyarázni, hogy „látjátok, lehet menni Brazíliába, Sara nagyon jól teszi, nagyon ügyes, három éve tanul portugált, és nézzétek milyen motivációs levelet írt!” – ekkor kivette a kezemből a levelet és felmutatta a csoportnak, én csak álltam, totál zavarban – aztán miután visszaadta, mondta, hogy mindenképp szóljak neki, hogy mi az eredmény, és maradjunk kapcsolatban, én bólogattam, persze. Elköszöntem, ő tovább magyarázott a csoportnak, közben hátrakiáltott nekem, hogy ciao, ciao, bon courage (szia, sok szerencsét)! Ahogy távolodtam a teremtől, még hallottam, ahogy magyaráz, hogy „… igen, és Sara, ő magyar származású képzeljétek, és most megy Brazíliába…”. Imádom ezt a pasit.

Ezek után egy nem túl érdekes portugál órám volt, ráadásul egyre jobban kezdtem elfáradni. Mire hazaértem, már kimondottan rosszul éreztem magam, fájt mindenem, fáztam (fűtésünk még mindig nincs, teszem hozzá, csak két elektromos radiátor), úgyhogy nem maradtam fent sokáig, és eldöntöttem, hogy holnap nem megyek be reggel 8-ra órára, inkább megpróbálok pihenni.



Mardi (29/11): Még szerencse, hogy ma aludtam, ameddig tudtam, mert mire felébredtem, már éreztem, hogy beteg vagyok. A torkomban a nyirokcsomók teljesen bedagadtak, alig tudtam nyelni, beszélni még kevésbé. Fáztam. A helyzet odáig fajult, hogy belázasodtam, egész nap csak feküdtem, nem tudtam felkelni. Próbáltam teát inni, de annyira be volt dagadva a torkom, hogy az is nehezemre esett, fáradt voltam, fáztam, majdnem egész nap aludtam. A lázam olyan 38-39,5 fok között ingadozott, csak lázcsillapítótól ment le. Este az órái után átjött Dani, segített kicsit, csinált nekem teát, hozott nekem levest, amit JB főzött, aztán foglalt nekem holnapra időpontot egy orvosnál – találtam egy honlapot, ahol lehet így másnapra időpontot kérni. Még szerencse, hogy sikerült, mert itt Lyonban kb. lehetetlen orvoshoz jutni, napokkal előbb kell időpontot kérni. Miután hazament, én is lefeküdtem aludni, nem tudtam semmi mást csinálni egyszerűen.



Mercredi (30/11): Sokat alszom a betegség miatt nagyon, minden nap olyan 12-14 órát. Ma délelőtt annyival javult a helyzet, hogy lázam már nem volt, és néha fel tudtam kelni az ágyból, de összességében még mindig nagyon rosszul éreztem magam, zúgott a fejem, szédültem. A torkom pedig még mindig ugyanolyan, alig tudok nyelni, az evést meg sem említem, mert az tényleg képtelenség ezekkel a duzzadt nyirokcsomókkal. Délután mentem el az orvoshoz, ami összességében sokáig tartott (közlekedés, várakozás minden együtt), három óra is elment vele a napomból. Nagyon helyes volt a doktornő, olyan 40-50 év körüli nő, a rendelője teljesen olyan volt, mintha egy lakás lenne. Amikor belenézett a torkomba, iszonyatosan elszörnyedt (ezt az arckifejezést jól ismerem, otthon Emil bácsi, a háziorvos ugyanilyen arcot szokott vágni, ha beteg vagyok, és a torkomat nézi), azonnal írta az antibiotikumot. Sajnos minden évben legalább egyszer elkap egy ilyen vírus, főleg a kimerültség meg a stressz miatt gyengülök le, és aztán hopp kész is a baj, teljesen kiüt egy ilyen betegség. Most biztos vagyok benne, hogy egyrészt ez az iszonyatosan durva félév és a stressz (ennyi dolgunk még sose volt), másrészt a nagyjából fűtés nélküli lakás, harmadrészt a hétfői futás okozta ezt nekem. Kaptam igazolást a doktornőtől, felírt nekem vagy hat különböző gyógyszert (antibiotikumot, szirupot, torok spray-t, lázcsillapítót…), aztán hazaküldött pihenni, és a lelkemre kötötte, hogy a héten ne menjek sehova. Ráadásul írt egy beutalót vérvételre, azt mondta, ha nem múlik el, mindenképp menjek el, aztán menjek vissza hozzá – már csak ez hiányzott.
Otthon írtam is minden csoporttársamnak, hogy sajnos ezen a héten nem tudok az egyetemi dolgokkal foglalkozni, mert egyszerűen képtelenség, hogy én most tanuljak, vagy írjak. Julie ki is akadt rám (borzasztó maximalista az a lány), a többiek viszonylag megértőek voltak, és jobbulást kívántak. A heti babysitterkedést is lemondtam persze.  
Rosszabbkor nem is jöhetett volna ez a betegség, jövő hétre két minimum 10 oldalas beadandót és egy filmet kell leadnunk, az utána levő hétre megint egy nagy beadandó kell, és akkor a brazil jelentkezésemről nem is beszéltem, azt is be akartam fejezni a héten. De hát, c’est la vie, muszáj pihenni, mert ha még betegebb leszek, akkor aztán haza se tudok menni karácsonyra.



Jeudi (01/12) – Vendredi (02/12): Igazából azért írom így egyben a napokat, mert igazából nincs mit írnom, egész nap feküdtem, gyógyultam. Az antibiotikum egyre inkább hat, a torkomban kezdenek apadni a dolgok, kicsit könnyebben nyelek és lélegzek, csütörtökön már egy fokkal jobban éreztem magam, és tudtam főzni egy adag carbonara spagettit ebédre (hétfő este óta ez az első normális étel, amit eszek, eddig zabkásán éltem és elkezdtem fogyni is persze). Estére persze elfáradtam, úgyhogy csak almakompótot ettem.
Pénteken úgy döntöttem, hogy nem pihenek tovább, mert muszáj elkezdeni az egyetemi dolgokat, úgyhogy hajat mostam és kitakarítottam a lakást (abban reménykedve, hogy kiűzöm az összes bacilust). Ebben jól el is fáradtam, úgyhogy végül nem tanultam semmit.




Samedi (03/12) – Dimanche (04/12): Hétvégén itt volt Dani, úgyhogy legalább nem voltam segítség nélkül. El akartunk menni a karácsonyi vásárba, de hát betegen nem járkálok sehova, úgyhogy végig itthon voltunk és tanultunk. Én megírtam az egyik beadandónk konklúzióját és egy cikket egy másik kutatásról – mert természetesen nem hagytak nyugton a csoporttársaim, csütörtöktől folyamatosan írogattak, hogy mit kell csinálnom, nem érdekelte őket, hogy beteg vagyok. Így telt a hétvége, vasárnap este azért kicsit tudtam pihenni, anyával skypeoltam. 
Ja, és ma sütöttem egy gyönyörű (de tényleg csodaszép) tortát a Daninak, így nézett ki: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése