2016. november 7., hétfő

Visszatérés a lyoni hétköznapokba: 3-6 Novembre 2016

Csütörtök (03/11): Reggel felkeltem korán, és kicsit rendezgettem a dolgaimat. Kipakoltam a ruháimat, kiporszívóztam a lakást – ugyan JB azt mondta, kitakarít, mire hazajövök, de úgy látszik, neki a fürdőszoba mosdójának lemosása elég volt –, rendbe szedtem a jegyzeteimet. JB-nek órája volt, úgyhogy enyém volt a lakás.

Elég szörnyű dolog történt itt, amíg én Berlinben voltam, JB elmesélte, mikor hazaért. A központi fűtéssel volt gáz, szó szerint, mert szén-monoxid szabadult fel valamiért a fűtőrendszerben. Szerencsére viszonylag időben észrevették, és azt hiszem kedden este 10-kor evakuálták az egész épületet (tök jó lehetett, a hidegben ácsorogni az utcán), de még így is hárman annyira megmérgeződtek, hogy majdnem belehaltak. Ezt JB egy szomszédtól tudta meg, mert ő sem volt itthon aznap este. Azóta természetesen nincs fűtésünk, de legalább kaptunk elektromos radiátorokat, kettőt, azokat használjuk – sajnos nem adnak elég hőt, ezért két pulcsiban és egy pokrócban közlekedek a lakásban. Mindegy, a lényeg, hogy nem lett nagyobb tragédia, remélem hamarosan a fűtőrendszert is rendbe hozzák.

Ma délben volt órám, odafelé a buszon fülig ért a szám. Annyira jó volt visszajönni Lyonba, sütött a nap, csupa ismerős hely, ma még az egy órás tömegközlekedést is élveztem, így egy hét távollét után. Berlin is nagyon tetszett, de nem az a város, ahol sokáig tudnék élni: túlságosan zavar a befejezetlenség, a sok cső meg kábel néhány építés alatt álló metrómegállóban, a kosz az utcán, a graffitik a falakon, a rengeteg sín, amelyek átszövik a várost. Lyon pont olyan rendezett és tiszta, mint én vagyok, ezt meg is beszéltük Danival, ezért érzem olyan otthon magam itt.

Szóval ma voltam az egyetemen, az egyik kutatásunkat beszéltük meg, aztán szépen hazajöttem, ebédeltem JB-vel, és nekiálltam a berlini blog megírásának. Iszonyatosan sok időt vett igénybe ez a két bejegyzés, konkrétan egy egész napom elment vele – remélem legalább mindenkinek tetszett.  

Este el kellett mennem egy megbeszélésre a Croix-Rousse-ra, ami fél 8-tól egészen 10-ig tartott (a végére majd’ éhen haltam), de nagyon hasznos volt, mert rengeteg telefonszámot meg információt gyűjtöttünk az egyik kutatásunkhoz.



Péntek (04/11): Ma próbáltam sokáig aludni, de valahogy mégis felébredtem 8 körül. Nem baj, legalább volt időm reggel is tanulni. Most elkezdtem a vizsgáimra is átnézni az órai anyagokat, mert ha azzal sem haladok, akkor tényleg nagyon nagy bajban leszek decemberben, főleg, ha karácsonyi szünet előtt lesznek mégiscsak a vizsgák. Azért nagyon remélem, hogy nem fognak ennyire kitolni velünk, az már nagyon durva lenne a sok beadandó meg minden között.

Délben elmentem futni, de most nem ment annyira jól. Meg akartam csinálni az edzésemet, de annyira kifáradtam 4,7 km után, hogy inkább hazajöttem. Úgyis megyek majd hétvégén a Danival, jövő héten meg majd rendesen folytatom az edzéseket, nem kell erőltetni, ha nem megy.

Délután is tanultam, szerencsére nem kellett ma a szerb gyerekekért mennem, nekik még szünet van. Így egész sokáig szórakoztam tegnap a bloggal, most már tanulni is kell.
Este jött Dani, így hárman vacsoráztunk, JB csinált isteni finom raclette-et, azt ettük.



Szombat (05/11): Ma korán keltünk Danival, mert tanulni akartunk mind a ketten hétvégén, és nem akartuk nagyon vesztegetni az időt. A szünetben úgyis aludtunk eleget – legalábbis most ezt mondjuk, de ha belegondolok, ez egyáltalán nem így van.  JB akkor ment az egyetemre – és majd onnan megy haza –, mikor mi felébredtünk, úgyhogy végül ketten reggeliztünk Danival.

Délelőtt tanultunk és ebédet főztünk. Aztán, nekem délután 3-ra volt megbeszélve találkozóm a lányokkal, a belső udvarokkal kapcsolatos kutatásommal, úgy volt, hogy megyünk terepre. Kicsit esett az eső már, de mikor el akartam indulni, egy hatalmas vihar lett belőle, úgyhogy 10 métert se mentem a bejárati ajtótól, de teljesen eláztam (az esernyő sem ért semmit). Felhívtam a lányokat, hogy nem tudok elindulni, ők azt mondták, megvárnak, ha elcsendesedik, menjek utánuk. Így is tettem, hazajöttem, átöltöztem, aztán újra nekiindultam. Így is csurom vizesen értem oda a megbeszélt kávézóba, de lényeg a lényeg, hogy elmentem – így is csak hárman voltunk az ötből. Az eső miatt terepre végül nem mentünk, de megbeszéltük a keddi és a szerdai prezentációnkat, és elkezdtük írni a kétoldalas beadandót, amit az egyik tanárunk kért szerdára. Nagyjából 5-ig voltam velük, aztán még volt egy kis időm hazajönni, annyi, hogy fél órát tanuljak, aztán rohantam tovább, Anitáékhoz.

Monára kellett ma este vigyáznom, fél 7-re mentem, Anita 7-kor ment el, utána egészen éjfélig ketten „buliztunk” Monával. Sikerült nagy nehezen megetetnem, még a pelenkáját is lecseréltem egyszer, rengeteget játszottunk, néztünk rajzfilmeket, színeztünk, meséltünk, nagyon sok mindent csináltunk. Én abban reménykedtem, hogy elalszik olyan 10-11 körül, sajnos ez nem történt meg, úgyhogy mire Anita hazaért, engem totál kipurcanva, Monát meg tele energiával találta. Haza is küldött gyorsan, én alig vártam, hogy aludhassak. Nem könnyű, egy háromévest szórakoztatni öt órán keresztül.



Vasárnap (06/11): Mivel tegnap nagyon későn feküdtünk le aludni, így ma 9-ig terveztünk aludni, de engem valami furcsa belső kényszer felvert fél 8-kor, úgyhogy mire Dani is felébredt, addigra megfőztem a kávét, hoztam friss croissant-t és pain au chocolat-t a pékségből. Délelőtt tanultunk kicsit, aztán dél körül elmentünk bevásárolni, utána egyből ebédet főztünk. Dani talált egy nagyon könnyű, de annál finomabb receptet Jamie Oliver weboldalán, paradicsomos tészta olívabogyóval, ez volt a főétel. Én csináltam előételnek egy répás-, narancsos- almás salátát, amit fokhagymás- joghurtos öntettel kellett leönteni, iszonyatosan finom volt.

a megérdemelt vasárnapi almás pite
Ebéd után ütött be a krízis, ugyanis almás pitét szerettem volna sütni, de nem volt itthon tojás. Én ettől annyira mély depresszióba estem, hogy Dani egy órán keresztül nem kirángatni belőle, csak azt tudtam hajtogatni, hogy de én almás pitét szeretnék enni, nem volt jó a málnás keksz helyette. Azért volt ekkora a tragédia, mert a boltok zárva vannak vasárnap délután, lehetetlen tojást szerezni. Végül, egy óra látványos szenvedés után eszembe jutott, hogy biztos van „almás pite tojás nélkül” című recept az interneten, és láss csodát, tényleg volt. Így Danival egy óra alatt összedobtuk gyorsan a sütit, kb. 5 perc alatt meg is sült, és isteni finom lett.


Este elmentünk a parkba, a Courir á Lyon-osok edzésére, futni nem sokat futottunk ugyan (2,5 km-t), de egy 50 perces erősítő edzést lenyomtunk, aminek a végére jól kifáradtunk. Vacsorára hazaért JB is, úgyhogy hárman ettünk. Aztán Dani visszament az INSA-ra, én pedig újra belevetettem magam a tanulásba. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése