2014. december 17., szerda

Le 5-6-7 Décembre 2014

Egy kis kimaradás után tehát, leírom az első vizsgaidőszakomat, ami konkrétan egy hétig tartott, telenyomva vizsgákkal. Az ezt megelőző hétről nincs túl sok fontos információ, nagyjából végig tanultam. A hétvége viszont izgalmas volt, azt leírom.

Péntek este elmentem a lányokkal (Luu-val és a barátnőivel) megnézni a parkot, mert elkezdődött a Fête des Lumières, ami Lyon egyik legnagyobb nevezetessége. Néhány napig mindenféle fényjátékot vetítenek a házakra, az óriáskerékre a Bellecour-on, lampionokat úsztatnak a parkban a tavon, és még sorolhatnám. Eszméletlen szép az egész, ha valakit érdekel, itt egy videó róla. Csináltunk néhány képet, de azokon annyira nem látszik jól. Én nem maradtam velük végig, hanem hazamentem és lefeküdtem aludni, mert borzalmasan fájt a fejem. Eredetileg tanulni akartam, de annyira ki voltam ütve, hogy képtelen voltam olvasni. Nem tudom, mi bajom volt.
Parc de la tete d'or (Google)
Parc de la teted'or (Google)

Az egyik barátnőnk, Dominika, a lengyel lány itt aludt nálunk, mert összeveszett a lakótársaival, összepakolt, eljött, és most nincs hol aludnia. Én egyáltalán nem bántam, mert nagyon jó fej csajszi, elég sokat volt eddig is nálunk. Szombat reggel Luu-val korán keltünk és ő is bevette magát a szobámba tanulni – Dominika és Aaron még aludtak. Együtt tanultunk egészen délutánig, aztán olyan 4-5 körül elindultunk megint, hogy megnézzük a Fête des Lumières további részét, illetve azt, amit én még nem láttam, meg, hogy találkozzunk Luu egyik francia barátnőjével, Cassandrával. Először elmentünk a marché de Noel-t (karácsonyi vásár) megnézni, ettünk egy Raclette-t, ami nagyjából olyan, mint a rakott krumpli, de telenyomják eszméletlen finom sajtokkal, amitől ezerszer jobb lesz. Aztán végigsétáltunk a városon, de én elég hamar kibuktam, mert egyrészt eszméletlen hideg volt, másrészt annyi ember volt, hogy menni nem lehetett az utcán. A nagyobb kereszteződésekben konkrétan negyedórákat álltunk, mert a több oldalról érkező embertömeg nem tudta egymást kikerülni. A fényjátékok gyönyörűek voltak, de én tényleg felhúztam magam, Dominka fázott, úgyhogy végül hazamentünk. Luu még maradt volna, de szegényt leszavaztuk. Kicsit mérges volt ránk, de ha én ott maradtam volna még 10 percet, biztosan elkezdek hisztizni, vagy behúzok valakinek, mert tényleg annyian voltak, hogy percenként lépett valaki a lábamra, vagy jött belém a vállával. Sikerült a legzsúfoltabb napot kiválasztanunk, azt mondták a lányok, hogy pénteken szinte senki nem volt. Majd jövőre úgy intézem, hogy pénteken menjek. Itthon főztünk egy teát, én tanulgattam kicsit, aztán lefeküdtünk aludni, elég fáradtak voltunk. Aaron közben elhúzott Grenoble-ba, meglátogatni Tilman-t, meg snowboardozni persze. Majd csak holnap este jön.
Vasárnap reggel Dominika korán összepakolt és elment, én még pont elcsíptem, mielőtt indult. Talált egy másik helyet, ahol néhány napig lakhat, úgyhogy oda készülődött. Leszaladtam a Spar-ba reggeliért, vettem magamnak meg Luu-nak is egy croissant-t, elköszöntem Dominikától, aztán tanultam tovább. Egész álló nap tanultam, később Luu is csatlakozott. Délután megérkeztek a fiúk, Aaron és Tilman, lepakolták a cuccaikat, aztán nekiláttak vacsorát főzni. Mi nem ettünk Luu-val, tanultunk, és próbáltunk nem szólni hozzájuk, mert elég elviselhetetlenek voltak. Valamiért borzalmasan jó kedvük volt, tanulniuk természetesen nem kellett, és hatalmas disznóólat csináltak a konyhából. Ez így ment egészen estig. 
Tanulás áram nélkül
Este 10-kor, hogy még rosszabb legyen a helyzet, elment az áram. Az egész házban, nem csak a mi lakásunkban. Nem tudtunk semmit csinálni, Luu elővette a zseblámpáját, azzal világítottuk a füzeteinket és az ágyamon tanultunk együtt. A fiúk elmentek bulizni, úgyhogy egy idő után legalább tőlük nyugtunk volt. Az áram viszont továbbra sem jött vissza, és mikor már másfél órája kuksoltunk a sötétben, kezdett nagyon elegünk lenni. Hangokat hallottunk a folyosóról, úgyhogy kirohantunk, hátha valami szerelő, vagy legalább valaki, aki tudja, hogy mi történik. A nagyon helyes fiatal szomszédok voltak, de ők sem tudták, hogy mi történik, és hogy meddig fog tartani ez az egész. Nagyszerű. Később az egyik srác visszajött, hogy gyufát kérjen, és meghívott minket a pénteki házibulijára. Miután elment, Luu-val a földön fetrengtünk hatalmas röhögő-görcs közepette az örömtől. Szeptember óta próbáljuk kideríteni, hogy kik ezek és hol laknak, mert csak havonta egyszer futunk össze velük, nagyon jól néznek ki, jó lenne őket megismerni. Aztán olyan éjfél körül egy autó parkolt le a házunk előtt, egy szerelő volt, aki nem nagyon tudott mit csinálni szegény, csak kétségbeesetten telefonálgatott. Azért őszintén, engem eléggé meglepett, hogy az éjszaka közepén kiküldenek valakit, hogy megcsinálja a dolgot, de örültem is neki, mert így egy kis remény volt, hogy visszajön az áram. Aztán végül fél 1-kor, mikor Luu már elment lefeküdni, minden kivilágosodott, és folytathattam a tanulást. Egészen fél 4-ig kínoztam magam, aztán én is lefeküdtem, mégis kellene aludni is. Holnap három vizsgám lesz, egészen este 6-ig írni fogom őket (2 óra szünettel közben, de akkor is), elég brutális lesz. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése