2018. szeptember 21., péntek

Multi-kulti 24. szülinap


A 24. szülinapom, amilyen rosszul indult, olyan jól végződött – és rengeteg váratlan fordulatot tartogatott. De ne rohanjunk előre, most szépen leírom, mi történt 2018. szeptember 21-én.

Tehát, reggel gondoltam, végre elmegyek egy rendeset futni, ugyanis egész héten nem tudtam a havi hasgörcseim miatt (btw, nem tudom, ki az, akinek a mozgás enyhíti az ilyen jellegű fájdalmait, én az ágyból is alig tudtam kikelni három napig). Ma reggel viszont semmi bajom, ráadásul szülinapom van, úgyhogy felkaptam a futócipőt, és irány a város!  
Három kilométer után kezdem érezni, hogy valami nem stimmel, de nem foglalkozunk vele, sokat kell ma futni, gyerünk tovább. 500 méterrel később be kellett látnom, itt nincs mit tenni: ha nem ülök le rögtön, összeesek ott a Rhone-parton. Úgyhogy nem marad más, a mai futást is fel kell függeszteni. Leülök a Rhone partjára, a lépcsőkre, ahol a fiatalok iszogatnak este, most nincs senki. Nézem a vizet, lassan megnyugszik a szervezetem (hogy nem terhelem tovább), végül képes vagyok elvonszolni magam a Bellecour-ra, ahonnan a buszom megy és szégyen-szemre felülök rá. Ez a mai sortie, ahogy a franciák mondják, nem volt egy nagy siker-sztori. Viszont, erre mondják, hogy „a bad run is still better than no run” (egy rossz futás még mindig jobb, mint egy nem futás), végül is futottam 3,5 km-t, több mint a semmi.
Legalább a kilátás szép volt :)
A futásból hazaérve megtalálom az iskolalátogatási igazolásomat a postaládában, végre hivatalosan is egyetemre járok, nemsokára megkapom az ösztöndíjamat is, remélem. Nem gondoltam volna, hogy egyszer egy ilyen papír lesz a legjobb születésnapi ajándék. Itthon a jól megérdemelt kávé és gyümölcsös zabkása, aztán tervezgetem a napomat, hétvégémet, még be kéne vásárolni.

Ebéd után el is indulok az Aldiba, közben a liftben összetalálkozok Brunoval, a főzős haverommal (aki múltkor hozzám kopogott be, hogy elromlott a tűzhelye, és hadd süssön tojást nálam). Nagyon megörülünk egymásnak, ő pont hozzám igyekezett, ugyanis a munkahelyén rátukmáltak egy csomó maradék szendvicset, amiből feltétlen adni akart nekem. Én örömmel elfogadom (nincs is nagyon más választásom), meg is van a mai vacsorám és a holnapi ebédem. Ez a második szülinapi ajándékom, pedig Bruno nem is tudja, hogy ma lettem 24 éves.
Egy gyors bevásárlás után az Aldiban, hazajövök és elkezdem tervezgetni az estét. Francois-val találkozok 9 körül, JB sajnos hazament a hétvégére, úgyhogy ő nem tud velem ünnepelni (pedig lenne mit, ő új munkahelyen dolgozik). Közben a kitartó brazil pincér folyton írogat, neki is megígértem, hogy ha este a városban leszek, összefutunk.

Beszélek néhány családtaggal, baráttal (akik Budapesten isznak az egészségemre és a videochat-nek köszönhetően a szemem láttára koccintottak), nézegetem a kedvesebbnél kedvesebb virtuális köszöntéseket. És várok. Francois-tól fél 9-kor még semmi hír (gyanús), úgyhogy írok neki egy sms-t. Közben a brazil pincér továbbra is üzenetekkel bombáz, caipirinha-t akar inni. Végül kiderül, hogy Francois egy barátjánál beszélget és egyáltalán nem valószínű, hogy eljön onnan csak azért, hogy velem koccinthasson. Jobb híján felajánlja, hogy menjek én oda. Már fél 10 van, nekem pedig nincs túl sok kedvem egy random társasághoz beállítani, hogy „helló, amúgy szülinapom van, csak társaságom nincs”.
Úgyhogy válaszolok a brazilnak, Francois-t lemondom, és fél óra múlva már a buszon ülök, Ivan pedig a belvárosban vár. Kicsit meglepődök, amikor meglátom a kisbuszt, amivel dolgozik (brazil bulikat szervez táncosokkal, zenével), de ezek szerint ő ezzel közlekedik mindenhova. Nem szoktam (fél)idegenek autójába egyből bepattanni, de most sok választási lehetőségem nincs, vagy hazamegyek és folytatom a magányosságot, vagy beülök és meglátjuk, mit hoz az este.
Becsapom magam mögött a kocsiajtót, majd megkérdezem Ivant, hogy akkor most hova. Tud egy brazil bárt a hatodik kerületben, ami pont a lehető legmesszebb van bármilyen tömegközlekedési eszköztől, amivel hazajuthatok, de megígéri, hogy hazavisz autóval. Ha rossz a buli, úgyis lelépek éjfél előtt, mint Hamupipőke, akkor még van metró. Ha meg jó a buli, braziltól még sose láttam olyat, hogy ne tartotta volna be az ígéretét. Let's do it. Végül is, szülinapom van.

Miután nagyjából fél órán keresztül keresünk parkolóhelyet, fél 11 körül végre megérkezünk a brazil bárba, amiből igazából kettő van, egymással szemben. Az egyik lassan zár, a másikban még van caipirinha, oda megyünk. Ahogy belépünk, két bombanő ugrik Ivan nyakába, később kiderül, hogy együtt dolgoznak, ők is táncosok. Két pasival vannak, az asztalnál mindenki nagyjából egy tízessel idősebb nálam (Ivan is). Beszélgetünk, én a caipirinham szürcsölöm (ami amúgy pont olyan, mint Brazíliában), nehezen oldódok. 
Éjfélkor hivatalosan bezár a bár, de mivel ez a társaság a tulaj baráti köréhez tartozik, maradhatunk, ők pedig elkezdenek táncolni. Brazilok, ráadásul ez a foglalkozásuk, nem bírják ki. Én csak ámulok, ahogy a két csaj magas sarkúban és testhez simuló mini-ruhában mozgatja a csípőjét. Nyilván, egy idő után nem úszom meg én sem, hívnak, hogy „Sara, gyerünk, barátok között vagyunk!”. Persze, de minden barát profi táncos, nekem meg nulla ritmusérzékem van. Végül nincs más választásom, beadom a derekam, és próbálok nagyon szélre húzódva kicsit mozogni, Ivan mutat néhány lépést, legalább azt meg bírom jegyezni és szorgalmasan ismételgetem, amíg figyel. 
Egyszer csak Ivannak remek ötlete támad: mutassak nekik magyar zenét. Én egyből a laptophoz pattanok, és már üvölti is Oláh Józsi, hogy „ha bemegyek a kocsmába, rávágok a zongorára”. Parno Graszt nélkül nincs szülinap. Persze, táncolni erre sem tudok a brazilok nagy szomorúságára, de ők hamar feltalálják magukat és egy idő után azon kapom magam, hogy Lyonban, egy brazil bárban, Parno Graszt-ra rázza a francia- brazil- magyar társaság. Összefutnak a szálak, zseniális. 
Nemsokára aztán a profi táncosok is elfáradnak, elindulunk haza. Vagyis én csak azt gondolom, ugyanis út közben Ivan bejelenti, van néhány haverja az egyik közeli bárban, ugorjunk be egy pezsgőre (amúgy igen, ő vezet, de Franciaországban egy pohár belefér, nincs zéró-tolerancia). Ránézek az órámra, már hajnali 2 van, nekem holnap 8-kor kelnem kell, most már mindegy. Menjünk. Ivan nem tudja, hogy szülinapom van, de így is mindenre meghív, én pedig szóvá sem merem tenni, mert a brazilok ezen mindig halálra sértődnek. Igazából azért is ünneplek inkognitóban, mert ha kiderülne, hogy ma születésnapom van, megvásárolná nekem a fél kocsmát, akkor is, ha semmi pénze nincs. Tíz hónap Brazília után pontosan tudom, hogy megy ez. 
Ebben a kocsmában legalább pop-számok szólnak, nem szamba, ezek hozzám (és a tánctudásomhoz is) kicsit közelebb állnak, bár továbbra is nehéz egy profi táncossal szemben.

Végül hajnali 4 körül érek haza, Ivan GPS nélkül eltalál a kollégiumig, az arcára nyomok két puszit, megköszönök mindent, nagyon szuper szülinapom volt, de hulla fáradtan esek be az ágyba, van 3,5 órám aludni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése