2016. december 8., csütörtök

Vissza a rohangálós hétköznapokba: 5-8 Décembre 2016

Lundi (05/12): Eddig tartott a betegségem. Na jó, igazából muszáj volt erővel véget vetnem neki, mert egyszerűen nem tehetem meg, hogy többet hiányzok – ma portugál vizsgám van például, arról nem lehet. Még szednem kell az antibiotikumot, és nem is érzem még 100%-osnak magam, de nem tudok többet pihenni sajnos. Ma egész nap tanultam, délelőtt beadandót írtam, délután nekiestem a portugálnak, hogy valamit azért tudjak írni a vizsgán, mert van egy olyan érzésem, hogy nem lesz könnyű.

Kicsit előbb indultam el, mint 5 óra, mert még ki kellett nyomtatnom néhány papírt a brazil jelentkezéshez, és a könyvtárba is be kellett ugranom, visszavinni két könyvet. Mindent sikerült elintézni, este 6-kor már a terem előtt olvasgattam az igeragozást. Az igazat megvallva, ez volt eddig a legnehezebb portugál vizsgám. Eddig mindig majdnem maximum pontot kaptam, de ez most eléggé meghaladta a képességeimet. Az első feladat egy szövegértés volt, amiből alig értettem valamit (megállapítottam, hogy többet kéne olvasnom portugálul), és az nagyon sokat ért a nyelvtani részhez képest, amit pedig teljesen jól tudtam. Elég gonosz dolog volt a tanártól, hogy beletette a jövő időt is, amit idén nem vettünk vele, de én tavaly tanultam Giustival, és most is átnéztem, úgyhogy nekem pont nem okozott gondot, de a többiek szenvedtek vele. Összességében azért egyáltalán nem lett rossz a vizsgám, szerintem 13-14-et biztosan kapok rá a 20-ból, az pedig nem rossz jegy, sőt.

Este el kellett mennem egy csoporttársamhoz, mert megint megbeszélés volt az egyik csoporttal. Sajnos nagyon sokáig voltunk ott, fél 11 volt, mire elindultunk haza. Én a görög csoporttársammal mentem haza, végül gyalog, mert a metró sztrájkol, és este 11 után nem jár. Összesen egy órán keresztül sétáltunk a hidegben, szerintem nagyjából 4 km-t jöttünk. Nem mondanám, hogy örültem neki, mire hazaértem teljesen átfagytam – pedig télikabát volt rajtam.



Mardi (06/12): Télapó itt van… Egész nap ez járt a fejemben, de sajnos Télapó sehol nem volt, a franciák nem ünneplik szent Miklóst, úgyhogy ide nem jön a Mikulás. Ezen bosszankodtam reggeli közben, mert olyan jó lenne, ha igazából is létezne, akkor most én is kapnék ajándékot, de így hiába teszem a cipőmet az ablakba, esélytelen, hogy valaki megtölti éjszaka. Reggel 7-kor iskolába menet a karácsonyi fényeket nézegettem, és azon gondolkoztam, hogy mennyire voltam jó idén, de őszintén szólva, nem találtam kivetnivalót a viselkedésemben (most komolyan, nem csináltam semmi rosszat).

Aztán az egyetemen gyorsan el is felejtettem az egész Mikulás-sztorit, mert hirtelen rám zúdult az összes tennivaló. Még be kell fejezni a múlt héten elkezdett beadandónkat, aztán meg kell írni egy másikat és egy harmadikat jövő hétig. Sok a meló. Ettől nagyon rossz kedvem lett, ez az egész nap borzalmas volt. Attól sem lett jobb, hogy otthonról kaptam a képeket, ki mit kapott a Mikulástól… Én pedig csak szomorkodtam, hogy nekem semmit sem hozott.

ezt hozta nekem a Mikulás :)
Délután 4-ig órán voltam, aztán indultam is a két szerb kislányért a suliba. Nagyon örültek nekem,  ugye múlt héten a betegségem miatt egyáltalán nem találkoztunk. A nagyobbik rögtön azzal kezdte, hogy „megjött a Mikulás…” – én meg gondoltam magamban, hogy „na de jó, nálatok is…”. De aztán folytatta: „és szerintem neked is hozott valamit!”. Na, itt felkaptam a fejem, alig vártam, hogy hazaérjünk – pont, mint egy gyerek. Később, a karácsonyfa alatt tényleg ott volt nekem is egy kis csomag, a tetején egy csoki mikulással. Az apuka a konyhából mosolyogva odaszólt, hogy „ezek szerint te is jó voltál, Sári”. Azt hittem, elszállok a boldogságtól, most már kijelenthetem, hogy a Mikulás TÉNYLEG létezik! Egy doboz nagyon finom illatú, barackos fürdősót kaptam, nagyon örültem neki.

Az este maradék részében játszottam a gyerekekkel, a szülők elmentek valahova, úgyhogy nekem kellett lefektetni is őket, ami nem volt könnyű – a nagyobbik este negyed 10-kor találta ki, hogy neki házi feladata van. Végül sikerült fél 10-re mindenkit ágyba tenni, én pedig mehettem haza – a kisebbik nővérük otthon volt, úgyhogy eljöhettem.
Éjjel negyed egyig beadandót írtam ezek után, jó móka volt.



Mercredi (07/12): Ma valami (szerintem leginkább a stressz és a hideg) miatt felébredtem reggel 5-kor és nem tudtam visszaaludni. Nem baj, legalább volt időm összekészíteni minden papíromat, amit ma az egyetemre kellett vinnem. Reggel 8-ra oda is értem, bár nem megy most minden gördülékenyen, mert a tömegközlekedés sztrájkol, úgyhogy a metrók össze-vissza járnak (hol járnak, hol nem) már egy hete, elég elviselhetetlen.
Most inkább nem bocsátkozom részletekbe, mind a három órám elég unalmas volt ma, így félév végén már a tanárok is fáradtak, nem nagyon tudják, mit csináljanak velünk, mert mindenki a beadandókkal van elfoglalva.

Órák után mentem a tanszékvezetőhöz, hogy aláírja a brazil jelentkezéshez néhány papíromat, az óraválasztásaimat a brazil egyetemeken – ez még nem végleges, majd ott helyben lesz csak az. (Akit érdekel az egész Brazília-dolog, az kattintson ide, ebben a bejegyzésben írok róla.) Két órán keresztül vártam Monsieur Soarezre, mert egyrészt sokan voltak előttem, másrészt mindenkivel leállt beszélgetni, emiatt nem haladtunk gyorsan. Nagy nehezen végeztem, aláírt mindent, most már csak be kell adnom holnap a jelentkezést, és innentől már az egyetem kezében van a döntés, hogy kiengednek-e. Este próbáltam pihenni kicsit, de nem tartott sokáig, mert megint beadandót kellett írnom, azt csináltam egészen éjfélig. Mostanában nem alszom túl sokat. 



Jeudi (08/12): Ma reggel 8-kor megint volt egy órám, amire nem sok kedvem volt menni először, de muszáj volt. A tanár azt akarta, hogy beszéljük meg, milyen volt a félév, mondjuk el a véleményünket. Ez volt az egyik legidegesítőbb tanár, mert mindig mindent össze-vissza szervezett, emiatt nem voltunk órán eleget, amikor ott voltunk akkor mindig csak szidott minket, hogy nem haladunk, ugyanakkor egy tíz fős csoportot nem lehet rendesen egyeztetni, képtelenség ennyi embert összegyűjteni a héten, mert mindig van valami valakinek. Ez az egész óra azzal telt nagyjából, hogy mi elmondtuk neki, mi bajunk volt, ő pedig vagy félreértette, vagy azt mondta, nincs igazunk. Azért próbált megértő lenni, de szerintem túl sok mindent nem sikerült elérni, és következő félévben is ugyanígy szívni fogunk ezzel a tárggyal. Na mindegy, már félév vége van, én nem fogok ezen gondolkozni most.

Óra után elmentem az egyetem főépületéhez a belvárosba, ott kellett leadni a jelentkezésemet Brazíliába. Iszonyatosan megkönnyebbültem, hogy leadtam, nagyon szeretném, ha sikerülne. És akkor itt az alkalom, hogy leírjam, honnan jött az ötlet, miért szeretnék kimenni, hova megyek, stb. Eddig azért nem akartam részletekbe bocsátkozni, mert nem tudtam biztosan, hogy mit szeretnék pontosan. Megint ideírom, erről bővebben ITT lehet olvasni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése