2016. december 11., vasárnap

Utolsó lyoni hétvége 2016-ban: 9 – 11 Décembre

Fête des lumières (Fények ünnepe)

Vendredi (09/12): Tegnap december 8-a volt, úgyhogy mi is kitettük a mécseseket az ablakba, ez egy lyoni hagyomány. Aztán éjjel Danival elmentünk a belvárosba, mert ma kezdődött a Fête des lumières, a fények ünnepe. Ilyenkor, dec.8-án különösen szép Lyon, mert nagyon sokan kiteszik a mécseseket az ablakokba, ehhez hozzáadódik még a sok fényinstalláció is, egyszerűen mesés.
Pénteken nagyjából egész nap beadandót írtam (most bőven van mit, rengeteg határidő közeleg), aztán délután elmentem a szerb kislányokért iskolába, hazavittem őket, ott voltam egészen fél 10-ig. Mikor végeztem, csatlakoztam Danihoz és az INSA-s barátaihoz, akik már mentek is haza, úgyhogy ketten maradtunk, és egy forró csokival a kezünkben megnéztünk még néhány installációt, amik tegnap kimaradtak. Gyönyörűek voltak tényleg, úgyhogy most nem is írok róla többet, hanem itt van néhány kép:
Rue de la République - egy nagy piros fényű oroszlán

Rue de la République - lampionok 

Cordeliers - sárkány

Place des Jacobins
Palais de Justice


Palais de Justice

Palais de Justice



Samedi (10/12): Tanulószobát csináltunk a lakásból. JB is itt maradt a hétvégére, mert jövő héten nagyon sok vizsgája lesz, Dani is tanult, én is beadandót írtam végig. Közben főztünk egy spagettit, csináltunk meleg szendvicset, néztünk sorozatot, a konyhában néha összefutottunk mikor kávét csináltunk. Estére eléggé elegünk lett, úgyhogy kibontottunk egy üveg vörösbort, azt ittuk a vacsorához, aztán JB elment bulizni, mi a Danival nyakunkba vettük a várost megint, mert néhány helyet még mindig nem láttunk, megint itt vannak a képek:
Híd a Vieux-Lyonban, ami egy gálya lett

Gare Saint-Paul

Gare Saint Paul

Place Antonin Poncet

Place Antonin Poncet

Cathédrale Saint Jean

Cathédrale Saint Jean



Dimanche (11/12): Cukrászdát kellene nyitnom, de komolyan. Ma egész délelőtt a konyhában sütöttem, kevertem, gyúrtam… és csodálatos dolgok születtek. Először is trüffelt csináltam ajándékba a lakástulajdonosnak, aki ma délben jön meglátogatni minket. Utána pedig gyorsan bedobtam egy almatortát a sütőbe, mert múlt hétvégéről maradt tészta, és nem merem itt hagyni több hétre – nem mellesleg JB és Dani iszonyatosan örültek neki.
ajándék trüffelek
francia almatorta

Dél körül csöngettek, itt volt Madame Fucci és a férje, Adolf. Hoztak nekünk még egy radiátort (ami egyből leverte a biztosítékot, úgyhogy sajnos nem annyira hasznos) és takarókat még. Elvittek minket ebédelni, jobb híján egy kínai étterembe mentünk (vasárnap úgy látszik, a környék összes étterme zárva van, legalább tízet megnéztünk, de tényleg), ami annyira végül semelyikünknek sem jött be, egyrészt nagyon sokat kellett várni, másrészt engem az étel sem varázsolt el egyáltalán - a többieket se nagyon. Nagyon sokáig voltunk ott, egészen délután fél 4-ig, a sok várakozás miatt. Utána a kedves vendéglátóink siettek haza, mi is, mert tanulni kell.

Úgyhogy estig tanultunk (egy almatorta- és kávészünettel), este Dani hazament, mi pedig JB-vel folytattuk az éjszakai bagoly életünket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése