2016. február 15., hétfő

Februári update 2: Le 8-14 Février 2016

Változatlanul időhiányban szenvedek, hatalmas a lemaradás.

Február 8-án, hétfőn, takarítottam kicsit, így a hétvége után azért kellett, sokan voltunk, összejárkáltuk a lakást. A maradék időben tanultam (beadandót írtam másnapra), főztem, elmentem futni is. Ez a hétfő viszonylag lazulós nap, így, hogy nem járok be az Anthropologie biologique-ra (Orvosi antropológia). Nem is nagyon fogok a közeljövőben, egyrészt már akkor is a hideg futkos a hátamon, ha a tanárra gondolok, másrészt a többiek szorgalmasan töltik fel internetre a jegyzeteket, úgyhogy azzal sem lesz gond vizsga előtt. Az már bebizonyosodott első félévben, hogy előnyt nem jelent, ha az összes órán ott vagyok.
Február 9-én, kedden, szépen felkeltem és bementem a reggeli szemináriumomra. Nálam volt az eheti és a múlt heti beadandó is, gondoltam kérni fogja mindkettőt. Beértem a terembe, néhányan már bent ültek, de Dimitrievich sehol, ráadásul elég sokan hiányoztak, ami nagyon furcsa volt. Néhány perc elteltével valaki megnézte az emailjeit, és kiderült, hogy ma reggel kaptunk egyet: az óra elmarad. Így valószínűleg a délutániak is, mert mindegyiket Dimitrievich tartja. Néhány szitokszó után (Ezért keltünk fel és utaztunk egy órát?!) kivonultunk a teremből, és mindenki ment dolgára.
Én beültem az egyetem kávézójába, mert Annával megbeszéltük, hogy ma az IKEA-ban ebédelünk, úgyhogy inkább megvártam. Szóltam neki, hogy (jóval) hamarabb végeztem, mint vártuk, de szerencsére ő is el tudott indulni azonnal, és így csak fél órát kellett várnom. Sétáltunk egy kört az áruházban, aztán megebédeltünk viszonylag korán, olyan 11 fele. A svéd húsgolyók mindig jó választásnak bizonyulnak, és más éttermekhez képest egyáltalán nem drága, francia viszonylatban nagyon megéri: 6 euróért már kapsz egy előételt vagy desszertet, főételt (húsgombócokat körettel) és egy üdítőt. Természetesen van más választék is főételekből, de azok általában drágábbak.
IKEA után szépen hazamentünk, délután tanultam kicsit.
Este írt a Dani bátyja, Előd, hogy lekésett egy vonatot, ezért nem tud egyenesen a nagypapájukhoz (a Pireneusok felé) menni, holnap éjszaka Lyonba ér, és kellene neki szállás – Daninál meg nyilván nincs annyi hely a koleszban. Mi sem természetesebb, persze, van nálunk matrac és hely is, jöjjön csak. Az első gondolatom az volt, hogy ne mondjuk el Daninak (aki úgy tudja, hogy Előd csak átszáll Lyonban), hanem este menjünk ki az INSA-ra, meglepni. Ebben meg is egyeztünk Előddel, és nagyon izgatottan vártuk a holnapot.
Szerdán, február 10-én, szokás szerint bementem az Anthropologie Néolithique (Neolitikum) című órámra. Most nem veszünk túl érdekes dolgokat, de nagyon szeretem a tanárt. Egy fiatal régész, látszik, hogy imádja, amiről magyaráz (még akkor is, ha én ezt sosem fogom tudni megérteni), nagyon lelkes. A második órám Enquete ethno volt, ide már úgy mentem, hogy nem lehet gond, hiszen tegnap este írtam két menekültekkel foglalkozó szervezetnek is, ahogy múlt héten megígértem a tanárnak. Ebből az egyiktől válaszoltak is, egy nagyon kedves, Gaelle nevű fiatal nő, így elsőre egész segítőkésznek tűnt, remélem, tényleg előremozdítja a kutatásomat kicsit. Enquete ethno-n most a mi csoportunkon volt a sor, hogy elmeséljük, mit csináltunk első félévben, és mit fogunk a másodikban. A tanárnő áldását adta a tervemre, miszerint felkutatok egy egyesületet végre, és részt veszek a munkájukban, amennyire tudok. Eredetileg a magyar menekülteket segítő szerveződéseket is belevettem volna a kutatásomba, de egyre inkább úgy érzem, nem lesz rá kapacitásom, és ezzel a tanárnő is egyetértett, azt mondta, nem kell túlbonyolítani, bőven elég egy csoport itt Lyonban – főleg, hogy ebben a félévben sem fogok túl sokat hazamenni.

A harmadik órám portugál volt, amire szokás szerint nem nagyon tudtam annyit készülni, mint kellett volna, de egy szövegértés-feladatot megcsináltam. Ma egy brazil író beszédét hallgattuk, amit egy berlini könyvfesztiválon mondott el, ezzel teljesen felkavarva az európai közéletet, mert a beszédben teljesen más képet festett Brazíliáról, mint ami eddig Európában megszokott volt. Nagyon érdekes volt, de elég lassan haladtunk, mert Giusti nagyjából minden egyes mondat után brazil civilizáció órát tartott, és hosszasan magyarázta, hogy mit miért mond. Érdekes volt, az biztos, csak így a szöveget eléggé széttördelve hallottuk. Hamarabb el kellett indulnom, mint hogy vége legyen az órának, mert Előd közben megérkezett az állomásra, úgyhogy óra közepén felálltam, észrevétlenül odaadtam Giusti-nak a beadandómat, és kisurrantam az ajtón.
Kimentem a Part-Dieu-re, összeszedtem Elődöt, hazahoztuk a cuccait, aztán sétáltunk egyet a parkban, majd ő aludt estig, én pedig tanultam. Dani csak este 8-kor végzett, elhitettem vele, hogy nagyon rossz napom van, és szükségem van egy kis baráti támaszra, ezért kimegyek hozzá a campusra. Hatalmas volt a meglepetés, mikor a villamosról utánam leszállt a bátyja! Nem nagyon tudta először hová tenni a dolgot, aztán teljesen felpörgött és kaptunk egy random körbevezetést az INSA-n. Ezek után visszamentünk hozzám, ahol JB már vacsival várt minket. Én még délután összedobtam egy francia hagymalevest, ami nagyon finom lett, JB csinált gratin-t (olyasmi, mint a rakott tészta), úgyhogy tökéletes csapatmunkával eszméletlen jó vacsorát hoztunk össze. Utána boroztunk, vízipipáztunk, és beszélgettünk jó sokáig még.

Másnap, február 11-én, Dani felkeltett olyan fél 7 körül, mert ment vissza az INSA-ra. Miután elment, én még visszafeküdtem, aztán egy óra múlva újra felkeltem, mert Elődöt ki akartam kísérni az állomásra, ahonnan aztán tovább indul a nagypapájához. Így nem mentem be a reggeli órámra, Anthropologie de la parenté-re (családfakutatás és elemzés nagyjából), de nem volt gond, mert ez még úgyis csak az első, bevezető óra – igen, félév közepén lassan, de valahogy eddig nem sikerült tanárt találnia az egyetemnek. Hazajöttem olyan 11 körül, délben ebédeltem, aztán a délután hátralévő részét tanulással töltöttem. Este bementem a mobilité portugaise órámra, ahol most két brazil lány jött mesélni az egyetemükről. Nagyon szuper volt, mert annak ellenére, hogy végig portugálul beszéltek, én teljesen jól értettem, amit mondtak, és ennek nagyon örültem.
Pénteken, február 12-én, szokás szerint takarítottam, aztán elmentem a LIDL-be vásárolni, mert ott sokkal olcsóbb minden. Annával találkoztam a bolt előtt, ez már lassan pénteki program lesz, de persze sokkal jobb társaságban vásárolni, mint egyedül. Utána együtt is vacsoráztunk, vettünk halat, csináltunk hozzá salátát, nagyon finom volt. Ezután nyakunkba vettük a várost, és bementünk bulizni a Place des Terreaux-ra, néhány erasmusos fiatallal, Anna barátaival. Éjfél körül csatlakozott hozzánk Dani is, de aztán mi inkább hazamentünk, mert Dani gitárjával nem tudtunk volna diszkóba menni, ráadásul nekem nagyon kedvem sem volt.
Szombaton, február 13-án, délelőtt nem nagyon csináltunk semmit, leginkább iszonyatosan sokáig aludtunk. Délután tanultunk egy kicsit Danival, de nem sokkal később, olyan 5 körül már jött is Anna, aki először futott egy kört a parkban, aztán letusolt, és már indultunk is a Vicáért. Vica most azért jött, mert holnap Genfből repül majd haza (mostantól van szünete), és muszáj Lyonon keresztül jönnie, Dijonból nem nagyon van normális közlekedés. Este palacsintát sütöttünk (igazából csak Dani, mi közben boroztunk, ilyen ez a nőuralom), és aztán vacsora közben először Index- és 444-videókat, majd Mézga-családot néztünk. Ilyen ez, ha néhány magyar együtt van külföldön.

Vasárnap, február 14-én, reggel kikísértük a Vicát az állomásra. Iszonyatosan rossz idő volt, és én nagyon mérges voltam Danira, mert nem keltett fel minket időben, úgyhogy kb. tíz percem volt összekészülni, az meg nem elég. Miután feltettük a Vicát a vonatra, Anna onnan hazament aludni, mi is visszajöttünk Danival hozzánk, és moziműsort néztünk, mert este el akartunk menni, megnézni egy filmet. Van kuponom, amivel így két euróval olcsóbban lehet jegyet venni. Végül egy új francia film, a Chocolat mellett döntöttünk, és nagyon jó döntésnek bizonyult, mert zseniális volt. Omar Sy, aki az Intouchable-ban is hatalmasat alakított, játssza a főszerepet. Én mindenkinek csak ajánlani tudom, nagyon-nagyon szomorú, de csodálatos film. A film után hazajöttünk, és JB-vel együtt megvacsoráztunk. Én csináltam a vacsit, iszonyatosan finom rakott csirkét (ha létezik ilyen magyarul), és még tortát is sütöttem, ami megint csak nagyon jól sikerült, JB szerint ez volt az eddig valaha legjobban sikerült sütim – és ez tényleg elég nagy bók, mert a málnás brownie-ról heteken át áradozott. Így telt a vasárnapunk, a hétvégénk, nagyon nyugisan, de jó volt, hogy végre nem csak a tanulás körül forog az életük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése