2016. február 8., hétfő

Le 5 Février 2016 – a harmadik félévi teljesítményem

Magyarázom a bizonyítványom.

Most tényleg magyaráznom kell kicsit, mert ez a félév nem egészen olyan lett, amilyet szerettem volna. Ez részben mondjuk annak köszönhető, hogy borzalmasabbnál borzalmasabb óráim voltak, ami nem motivált annyira, hogy sokat tanuljak rájuk, másrészt a vizsgáim elosztása sem volt túlságosan kedvező (három vizsga egymás után, aztán a maradék kettő szintén egy napon). Igazából az sem segített a helyzeten, hogy a vizsgáimat megelőző napon lebetegedtem, begörcsölt a hasam, és se tanulni, se aludni nem tudtam. Mindezek fényében nagyon féltem a jegyeimtől. Szerencsére, a francia rendszer annyiból megengedőbb, hogy három csoportra vannak osztva a tárgyaim, és ha egy csoporton belül megvan a 10-es átlag (20 a legjobb jegy), akkor nem érdekes, hogy külön-külön milyen jegyeim vannak, átmentem. Emiatt egy-két tárgyból „meg lehet” bukni, ha a többiből átlag felettit produkálok. Ez kicsit megnyugtatott, de még így is nagyon rezgett a léc, mert nem egy vizsgámat éreztem rossznak. Ha pedig valamiből nem megyek át, nincs meg a félévem, és júniusban pótvizsgát kell írnom. Szerencsére végül alaptalannak bizonyultak az aggodalmaim (nem mindegyik mondjuk), és lényeg a lényeg, megvan a félévem. Az összes tárgyam átlaga, tehát a féléves átlagom 12,71 lett, ami franciák között nem számít annyira rossznak, de kiemelkedően jónak sem. Nekem eddig ez volt a leggyengébb félévem, de egyrészt rosszabbra számítottam, másrészt majd kijavítom második félévben.
www.weheartit.com

Tantárgyak szerint pedig:
  • Champs et méthodes de l’anthropologie (Az antropológia területei és módszerei): 12
  • Paléoanthropologie et paléolithique (Paleoantropológia): 5 – igen, ebből gyakorlatilag megbuktam, de szerencsére nem számít, mert a többi felhúzta
  • Enquete ethnologique (Kutatás): 12,88
  • Anthropologie des religions (Vallásantropológia): 13
  • Anthropologie de la nature (Természet-antropológia): 15
  • Anthropologie de la santé (Egészségügy-antropológia): 13
  • Lectures complémentaires nature-santé (a két előző órához tartozó szeminárium): 13
  • Portugais (Portugál): 18,5
  • Civilisation des pays lusophones (Luzofón országok/Portugália civilizációja): 14

Igen, portugálból taroltam, hogy finoman fogalmazzak, amire iszonyatosan büszke is vagyok (a félévi beadandóm 18, a vizsgám 19 lett), de bár a többiből is ilyen eredményeim lettek volna! Következő félévben azért kicsivel több 15-16 körüli jegyeket szeretnék, de remélhetőleg sikerülni fog. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése