2016. április 23., szombat

Februári update3: le 19-21 Février 2016 Paries, 1ere partie

Day1: Tour Eiffel – Musée Rodin – Musée d’Orsay – Louvre – Notre Dame
A majdnem 6 órás buszút után, pénteken, hajnali 5:45-kor begurult a buszunk a párizsi Gare de Lyon-ba. Kicsit szürreális élmény volt, nagyjából öt óra alvás után kiszállni egy koszos pályaudvaron, amiről kiérve sem volt olyan érzése az embernek, hogy a szerelem városába érkezett. Elindultunk Annával, hogy keresünk egy metrót. Egy iszonyatosan forgalmas út mellett haladtunk, körülöttünk mindenhol beton, autók, és sötét: egyáltalán nem a szebbik arca Párizsnak. Nagy nehezen találtunk egy metrómegállót, vettünk néhány jegyet, kikerestük az útvonalat, és elindultunk az Eiffel-toronyhoz.
Az Eiffel-torony napfelkelte után
A terv az volt, hogy a felkelő nap fényében nézzük Párizs legnagyobb nevezetességét, de a nap nem nagyon igazodott hozzánk, esze ágába sem volt felkelni még (milyen igaza volt), ráadásul mi majd’ szétfagytunk a hidegtől (mégiscsak február van). Érdekes helyzet, amikor az ember hajnali hatkor Párizsban találja magát és konkrétan nincs hová mennie – a hostelbe csak délelőtt 11-től lehetett becsekkolni. Hatalmas szerencsénkre találtunk egy kávézót, az Eiffel-toronytól nem messze, ami épp akkor nyitott, oda be tudtunk ülni egy jó másfél órára, amíg végre a nap is úgy döntött, hogy ideje megjelennie. Miközben szépen lassan az égre kúszott, mi az Eiffel-torony lábánál ácsorogtunk, és élveztük, hogy rajtunk kívül nincs egy lélek sem, mert ilyen azért elég ritkán adatik meg az embernek.
Párizs ébredezik
Egy korai futó a Szajna-parton
A következő állomásunk a leghamarabb nyitó és a legközelebb lévő múzeum volt, azaz a Rodin múzeum. Még így is üldögéltünk az utcán egy jó félórát nyitás előtt, de legalább átéreztük az igazi hátizsákos turista-feelinget, amikor mindenki más munkába indul, te meg a csomagjaidon ülve kekszet zabálsz a koszos utcán, mégis iszonyatosan élvezed az egészet. Valahogy akármennyire korán érkeztünk, mégiscsak sorba kellett állnunk kicsit, néhány nálunk jobban öltözött, és kevésbé kialvatlan nyugdíjas néni mögött. A Rodin múzeumba igazából a kert miatt mentünk be. Már jártunk itt osztálykiránduláson, és persze a szobrok is gyönyörűek, de a harmadik terem után én már kezdtem unni. A kert viszont lenyűgöző, az egész épülettel együtt, amiben a múzeum be van rendezve. Úgyhogy miután végigjártuk a múzeumot, kiültünk kicsit a mögötte lévő hatalmas kertbe, és élveztük a napsugarakat.
Le Penseur

A Rodin múzeum épülete (a kertről a tűző
napsütés miatt nem sikerült jó képet csinálnom)

Ezután elsétáltunk a Musée d’Orsay-be, ami egy vasútállomásból átalakított múzeum és gyönyörű festmények vannak kiállítva. Néztünk Monet-t, Manet-t, meg még egy csomó nagyon híres és kevésbé híres festőtől, szép és kevésbé szép alkotásokat. Engem igazából maga az épület varázsolt el. Hatalmas terek, minden nagyon világos és tágas, nagyon tetszett az egész. Annával találtunk egy lépcsőt, aminek a tetejéről rá lehetett látni az egész múzeumra, ott azt hiszem, el tudnék tölteni egy egész napot, csak nézelődéssel. Rengeteg festmény és szobor megnézegetése után leültünk egy kicsit a múzeum közepén, relaxálni, nézelődni, aztán tovább indultunk, mert Párizsban még rengeteg látnivaló van.
Ezek vagyunk mi, mögöttünk meg a Musée d'Orsay
Ez meg a Musée d'Orsay nélkülünk
A múzeumból kiérve elindultunk a Szajna partján, hogy keressünk egy metrómegállót. Közben rájöttünk, hogy a Louvre ott van a másik oldalon, úgyhogy gyorsan átsétáltunk, hogy legalább egy pillantást vessünk rá. Bemenni nem akartunk, már voltunk egyszer az osztállyal is, én meg tavaly majdnem egy egész napot ott töltöttem Luu-val. Az épület azért kívülről is gyönyörű, megnéztük az üvegpiramisokat is, meg Jardin des Tuileries-re is ráláttunk egy kicsit, de a másik irányba mentünk, úgyhogy azt most kihagytuk.
Kora délután oda is értünk a hostelhez, ami első benyomásra elég érdekes volt. A Gare de Lyontól nagyjából két utcányira volt, egy icipici előtérrel, közös beszélgetős térrel és egy recepcióval rendelkező földszintre értünk az utcáról. A nagyon szűkös recepción egy ötven-hatvan év körüli pasi üldögélt, ő adta nekünk a kulcsokat, elmagyarázta, hogy mi merre van. Rajta és néhány másik férfin kívül, akik szintén kb. annyi idősek voltak, mint ő, nem találkoztunk mással, ami elég megdöbbentő volt egy hostelben, Párizs közepén. A szobánkban rajtunk kívül még aludtak mások is, úgyhogy egy gyors mosakodás után levittük a cuccainkat a bekamerázott és kulccsal zárható helységbe, nehogy valami történjen. Én teszteltem a zuhanyzót, ami nem annyira működött és csak csöpögött belőle a víz, úgyhogy elég kényelmetlen volt fürödni. A közös helységben töltöttük a telefonjainkat kicsit, és interneteztünk, végül elég későn, délután 5 körül indultunk el ebédelni. Egy pici büfé-szerű helyre ültünk be a hosteltől nem messze, ahol két középkorú hölgy szolgált ki, és rajtunk kívül nem volt más, de a meleg szendviccsel nem volt gond, és a helynek is különleges hangulata volt. Párizs elég drága, reggel 5 euróért ittunk kávét, most pedig 7-8 eurót is ott hagytunk a szendvicsekért plusz egy pici tortaszeletért fejenként – és ez elég olcsónak számított.
Ez a Gare de Lyon környéke, errefelé volt a szállásunk

A Notre Dame előtt, Annával
A késői ebéd, de inkább korai vacsora után elindultunk a belvárosba. Útba ejtettük a Notre Dame-ot, csak hogy megnézzük, áll-e még. Be ide sem mentünk, már voltunk régebben. Ezután elég sokat bolyongtunk a városban, közben beültünk forralt borozni. Este 10 körül összefutottunk egy nagyon jó barátommal, Victorral, meg az ő haverjaival, velük voltunk egészen hajnalig egy kocsmában. Iszonyatosan örültem, hogy újra látom Victort, őt anyán keresztül ismerem, tavaly a Pázmányon volt Erasmus-szal, és anya óráira nagyon lelkesen járt be. Kiderült, hogy nagyon hasonló az érdeklődési körünk, mikor először találkoztam vele, olyan volt, mintha évek óta ismernénk egymást. Azóta is, amikor tudunk, találkozunk (bár így nem könnyű, hogy ilyen messze vagyunk egymástól), és mindig rengeteg mesélni valónk van. Ő most Párizsban tanul antropológiát, és nagyon szereti. Hajnali 2 körül értünk a hostelbe, a fáradtságtól csak beestünk az ágyba és egyből aludtunk.