2017. május 8., hétfő

Második hétvége vidéken: 7-8 Mai 2017

Erre a hosszúhétvégére szerveztük a második látogatásunkat JB-hez, mostanra már ő is végzett a vizsgákkal, én pedig még nem vagyok benne teljesen a vizsgaidőszakban – szegény Daninak meg aztán végképp messze van. JB már hazament pénteken, mi csak vasárnap mentünk utána Danival, miután szavazott – most van a francia elnökválasztás második fordulója, Emmanuel Macron és Marine Le Pen között fog eldőlni a franciák következő öt éve.

Az indulás elég kaotikusra indult, mivel Dani az állomáson várt (mert ugye előtte szavazni volt, és már nem volt ideje elém jönni), nekem pedig minden cuccot utána kellett vinnem, ami úgy nézett ki, hogy az egyik kezembe egy bőrönd, a másikban egy zacskóban a futócipőm, aztán egy csokor virág, a telefonom és bérletem a zsebemben, meg még valahogyan a pénztárcámat is szorongattam.  Ja, és egy harmadik táska a nyakamban. Természetesen a busz az orrom előtt ment el, úgyhogy vagy 4-5 buszmegállónyit futnom kellett, mert vasárnap van, és csak húszpercenként járnak a buszok, a következővel nem értem volna ki a pályaudvarra. Azt talán kihagytam, de az előző napokban totál beteg voltam, úgyhogy a futástól majdnem fulladozni kezdtem, a szervezetem még nem volt felkészülve erre. Végül már majdnem feladtam, Danit sírva hívtam félútról, hogy én erre nem vagyok képes, menjünk haza inkább. Persze nem mentünk, hanem sikerült elérnem egy metrót, amivel néhány perccel a vonatindulás előtt odaértem. Huh.
A vonaton kialudtam a nagy idegeskedést, az állomáson az ide-oda pattogó JB várt, nagy boldogan, hogy hazavihet minket a hatalmas autójukkal. Nagy családi ebédbe csöppentünk, JB szülei, nővére és a nagymamájuk is ott volt, mindenkit jól ismertünk már, nagyon örültek nekünk.
A nagyon finom ebéd után elvittük JBék nagymamáját szavazni, aztán haza. Ez volt az utolsó alkalom, hogy találkoztunk vele, úgyhogy nagyon megölelgetett minket, minden jót kívánt, kicsit úgy éreztem, mintha lenne egy harmadik nagymamám. Azt mondta, ha visszajövök Lyonba, mindenképpen látogassam meg megint, hihetetlenül aranyos volt. Aztán JB és Marie el akartak minket vinni valami kastélyhoz, de sajnos az oda vezető út le volt zárva, másikat pedig nem találtunk, úgyhogy egy órányi bolyongás után feladtuk, és inkább hazamentünk.
Vacsora előtt JB átszaladt a polgármesteri hivatalba, hogy első kézből értesüljön az elnökválasztás eredményéről, ez is hozzátartozik a karrierje előkészítéséhez (meg persze iszonyatosan érdekli minden, ami politika), polgármester szeretne lenni, a következő választásokon már indulni is fog.
A vacsora palacsinta volt, jól bezabáltunk, mert JB anyukája egy bogrács-méretű tálban csinált palacsintatésztát.
Este – vagyis inkább éjszaka, mert itt egy buli éjfélkor kezdődik – átugrottunk a helyi diszkóba, ahol JB néha DJ-zik, de egy sör után haza is mentünk, mert az átlagkorosztály 16-18 év között volt, és nem volt túl sok kedvünk azt nézni, hogy a 16 éves lányok hogyan teszik magukat a kortársaiknak. Én nagyon fáradt is voltam, de ez a buli elég lehangoló volt tényleg.

Hétfő reggel túl későn keltünk, JB már rég fent volt és készült a felvonulásra. Franciaországban május 8-án ünneplik a második világháborús győzelmet, ilyenkor minden faluban kis tűzoltó-zenekaros felvonulás van, beszédekkel. Még szerencse, hogy JB-ék háza közvetlenül a polgármesteri hivatal mellett van, úgyhogy reggeli után csak ki kellett állnunk a ház elé Danival, és meg tudtuk nézni a felvonulás végét.
JB nem hagyott minket sokat pihenni, miután visszamentünk a házba egyből felküldött átöltözni, megyünk futni. Lenyomtunk 9 km-t, de olyan szintkülönbségekkel, hogy én a végén konkrétan járni alig tudtam. Vörös fejjel lehuppantam JB-ék előszobájába, mikor megérkeztünk, a családtagok felváltva jöttek ki a konyhából, hogy megbizonyosodjanak róla, még élek. A két fiún természetesen semmi sem látszott, igazi sportemberek. Amúgy én is az vagyok, legalábbis annak tartom magam, de most 2 hónapja nem nagyon futottam, mert mindig beteg voltam. Minden esetre nagyon megérte elmenni, a táj gyönyörű volt. Én még szerintem sosem jártam ennyire dimbes-dombos helyen, ezt meséltem JB-nek is, hogy szerintem Magyarországon nem nagyon van ilyen táj. Tele van kanyarokkal, lejtőkkel, dombokkal, én egy szempillantás alatt elvesznék.

Egy frissítő zuhany után lementünk ebédelni, barbecue volt, JB apukája sütögetett nekünk a kertben. Nagyon finom volt, jó sokáig ettünk, mire feleszméltünk a kávé után, már indulni kellett a vonathoz.

Amandine (JB unokatesója, akivel most együtt lakom) anyukája vitt ki minket az állomásra, JB-nek nemsokára kezdődik a gyakorlata, valószínűleg már nem jön vissza Lyonba. Elköszöntünk mindenkitől, nehéz volt, de mondtam nekik, jövőre meglátogatom őket, ha visszatérek Brazíliából.

Ők lettek a lyoni családom, JB és Marie mintha a testvéreim lennének, annyira imádjuk egymást, a szüleik pedig iszonyatosan rendesek, igazából két évig JB anyukája etetett többé-kevésbé. Nagyon fognak hiányozni, de jövőre első dolgom lesz meglátogatni őket megint.