2016. április 23., szombat

Februári update3: le 19-21 Février 2016 Paris, 3e partie

Day3: Place des Vosges / Maison de Victor Hugo – Maison Européenne de la Photographie – Sacré Coeur – Montmartre – Musée de l’Homme – Arc de Triomphe
Place des Vosges
Az utolsó napra elég sok dolog maradt, amit még látni akartunk Párizsból, úgyhogy kénytelenek voltunk viszonylag korán, reggel 8-kor felkelni. Első állomásunk a kihagyhatatlan Place des Vosges volt, ezt az első nap megmondtam Annának, hogy mindenképp el akarok oda sétálni, most már örökre ez marad a kedvenc helyem Párizsban. Itt van Victor Hugo háza is, amit múzeummá alakítottak, oda is benéztünk kicsit. A ház előtti tér most is gyönyörű volt, tiszta, a vöröses koronájú fákkal szegélyezve, közepén a szoborral, nagyon szeretek ott sétálni. Sajnos, most nem volt túl sok időnk rá, indulni kellett a következő helyszínre.
Kilátás Victor Hugo lakásának ablakából
Ez a Maison Européenne de la Photographie volt, vagyis a Fényképezés európai háza, ahol Anna előzőleg kinézett egy kiállítást. A fotós neve Bettina Rheims volt, amerikai fotós és főleg nőket fényképezett. Nagyon erős sorozatai vannak, nekem iszonyatosan tetszett a kiállítás, de Annának is. Nagyjából egy órát bolyongtunk a különböző termekben, de tényleg nagyon jó volt, érdemes rákeresni Rheims nevére, nagyon érdekes dolgai vannak.
A Sacré Coeur-höz vezető
útra visszanézve

Dél körül elindultunk Párizs egyik legmagasabb pontjára, a Sacré Coeur-höz, ahonnan rá lehet látni az egész városra. Ez Anna kedvenc helye Párizsban, és tényleg megérte megmászni a több száz lépcsőfokot felfelé, a kilátás gyönyörű volt. Vettünk a környéken egy hatalmas hotdog-szerű szendvicset, leültünk a Sacré Coeur lépcsőjére, ott ebédeltünk, közben a várost nézegetve. A galambok folyamatosan jöttek minket szívatni, de mi hősiesen küzdöttünk az utolsó morzsáig. Miután kipihentük kicsit magunkat, tovább indultunk, és sétáltunk egy hatalmasat a Montmartre-on is. Végül a Moulin Rouge-nál kötöttünk ki, ott szálltunk fel a metróra.

Kávézó a negyedben

Párizs!

Elmetróztunk a Musée de l’Homme-ig, ami több éves felújítás után most októberben nyitotta meg újra kapuit. Én rettenetesen szerettem volna benézni, mivel ez volt az első etnográfus kiállítások helyszíne, több órán is tanultunk az alapításáról, és a mostani kiállítás állítólag zseniális és nagyon érdekes. Sajnos, egy órával zárás előtt érkeztünk, a belépő pedig 8 euró lett volna nekünk is, így nem lett volna értelme bemenni. Majd legközelebb.
A diadalív előtt
Innen szépen elsétáltunk az Arc de Triomphe-hoz, azaz a párizsi diadalívhez. Mindenképpen fel akartunk menni a tetejére, szerencsére ez is ingyen volt nekünk, európai diákoknak, úgyhogy kiálltuk a sort a többi turistával együtt, és felmásztunk az iszonyatosan hosszú csigalépcsőn. Abszolút megérte, mert innen is eszméletlen kilátás nyílik a városra. Nagyjából fél órán keresztül mászkáltunk egyik oldalról a másikra, mindig újabb és újabb dolgokat felfedezve.
Kilátás a diadalív tetejéről 1
Kilátás a diadalív tetejéről 2

Innen már csak a hostelhez volt idő elmenni, ott összeszedtük a cuccainkat, és indultunk is ki az állomásra, a Gare de Lyon-ba, ahonnan a buszunk indult. Este 9-kor indultunk, és hajnali fél 3-ra értünk Lyonba végül. Sajnos, mivel éjszakai közlekedés nem nagyon van, haza kellett sétálnunk, de legalább csak félórányira lakok a Part-Dieu-től, ahol a busz letett minket. Itthon aztán bedőltünk az ágyba, és másnap nagyon sokáig aludtunk.