2016. június 1., szerda

Váratlan update: a májusi eső meghozta a blogolási lázat

Mostantól újra blogolok, és megpróbálom leírni, hogy mi történt eddig a negyedik lyoni félévemben.
Ennek a bejegyzésnek rengeteg előzménye van, a legfontosabb talán az, hogy tényleg folyamatosan lelkiismeret-furdalásom van azok miatt, akik rendszeresen olvasták a blogot és szépen cserbenhagytam őket így a második év végére – nem annyira jó hallani, hogy „Megnéztem a blogod, de láttam, hogy nem írtál”. Ezt mind iszonyatosan sajnálom, de tényleg annyira felpörögtek az események, hogy egyszerűen képtelenség lett volna akár hetente is írni. Tényleg. Ez majd gondolom érezhető lesz a következő bejegyzésekben. 
Egy másik dolog, hogy a sok pörgős eseményt viszont nagyon szeretném dokumentálni és megosztani Veletek, úgyhogy mindenképpen akartam azért írni, de eddig még nem találtam a megfelelő mennyiségű időt rá. Most viszont, végeztem az egyetemen a negyedik félévvel is (eredmény még természetesen nincsen), „csak” dolgozni maradtam itt Lyonban, egészen július elejéig, tehát van egy hónapom nagyjából, hogy a maradék három hónap történéseit leírjam. Úgy gondoltam, ez egy remek alkalom behozni a lemaradásomat, még ha nem is lehet teljesen, mivel az emlékeim eléggé megkoptak már. De azért a legfontosabb és legérdekesebb dolgok dokumentálását és rengeteg fotót ígérhetek. 
Kezdjük is rögtön el, először is néhány pontba szedem, mik voltak a legfontosabb dolgok az elmúlt három hónapban az életemben, amiket itt is érdemes megemlíteni (a legutolsó bejegyzésem Párizsról szólt, tehát február végétől haladunk többé-kevésbé időrendben):
  • téli szünetünk volt február 22-28 között, amikor is vendégül láttuk Dani bátyját, Elődöt pár napig, és én megbetegedtem
  • a betegségem még egy bő hétig tartott a téli szünet után is, nagyon nehezen tudtam kigyógyulni belőle;
  • miután jobban lettem, elkezdtem rendszeresen járni Monához és Anitához;
  • az egyetemen néha-néha elmaradtak óráim, volt, ami rendszeresen;
  • március 11-13 között Danival és Annával meglátogattuk Vicát és Esztit Dijonban;
  • március 19-én itt volt Dani francia nagybátyja, akivel egy hatalmas lyoni körtúrát csináltunk biciklivel és gyalog;
  • én a március első két-három hetét munkakereséssel töltöttem, és végül sikerült felvételt nyernem egy pékségbe, ahol március 21-től eladóként dolgozok heti hatszor 3 órát;
  • március 25-28 között nagy húsvétot csaptunk, összeszedtük az összes környékbeli volt Vetésist (Vica, Dorka, Luca, Anna, Dani és én) és együtt töltöttük a hosszú hétvégét;
  • március 31-én megérkezett Anya, akivel egészen április 5-ig volt lehetőségünk végigjárni Franciaország és a lyoni régió különböző pontjait;
  • április 8-án Vicával és Annával felkerekedtünk és elmentünk Barcelonába, ahol nagyjából három napot töltöttünk a napon sütkérezve és tapas-t zabálva;
  • április 15-ig tartott az utolsó hetem az egyetemen – tudom, hogy az egyetemről eddig nem sok szó esett, oda is végig bejártam, tanultam, igazából ezért is nem tudtam blogot írni, mert a sok kirándulás/látogatás mellett csak tanulni maradt időm (néha még arra sem, amit vizsgaidőszakban igencsak megbántam);
  • április 15-én kezdődött a tavaszi szünetem, egy hétig volt időm bőven kipihenni a sok eddigi programot és elkezdeni készülni a vizsgákra;
  • április 17-én elmentem Mona szülinapjára, az első lyoni babazsúrra, ahol megismertem több lyoni magyar anyukát és a tüneményes gyerekeiket, akikre néha-néha vigyázok majd
  • április 26. és május 4. között otthon voltam, Bori ballagására hazarepültem, aztán jöttem is vissza, hogy nyugodtan tanulhassak a vizsgáimra;
  • május 9-én és 10-én, két nap alatt lezavartam öt vizsgát (az egyetem így osztotta be, deal with it), aztán nekiláttam a 20 oldalas beadandómnak, amiből végül 26 lett, és május 18-án le is adtam;

Május 18. óta pihenek, futok, főzök, piacra járok, gyerekekre vigyázok, és persze dolgozok a pékségben. Anna május 26-án elutazott Magyarországra, hogy az otthoni vizsgáit is megcsinálja, így az ő Erasmus-félévének igazából vége lett. Dani még itt van és ezerrel készül a saját vizsgáira, náluk csak június közepén van vizsgaidőszak
Tehát így felsorolva ennyi a sok-sok dolog, ami három hónap alatt történt, ha valaki kíváncsi rájuk részletesebben is, olvasson tovább, igyekszem most már folyamatosan írni. :)
Bonne lecture! Jó olvasást! ;) 
A park mostanában így néz ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése