2017. február 3., péntek

Magyarázom a bizonyítványom: 3 Février 2017

Ma nagyon lassan teltek a percek, ugyanis délután kaptuk meg az első féléves jegyeinket. Én mindenfélét kitaláltam, hogy elfoglaljam magam: takarítottam, ebédet csináltam, tortát sütöttem. Holnap megyünk JB falujába, meglátogatni a családját, meg kicsit kiszabadulni Lyonból és megnézni a vidéket is, úgyhogy szerettem volna vinni nekik valamit ajándékba – és van-e jobb ajándék a cheesecake-nél (sajttorta)? Délután Dani átjött segíteni, pont ott volt abban a szent pillanatban, mikor megtudtam a jegyeimet.

Lényeg a lényeg, megvan az ötödik félévi „bizonyítványom”. Fogalmam sincs, hogy kezdjem, talán érdemes azzal, hogy a jegyeim átlaga 14,125 lett. Egyrészt, eddig ez a legjobb félévem az egész lyoni pályafutásom alatt (az eddigi legjobb csak 13,9 volt), másrészt, eddig akárkivel beszéltem (nem sok ember az is igaz) mindenkinek rosszabb lett ennél. A francia rendszerben a 14 nagyjából annyit tesz, mint otthon valami négyes-ötös között, ugyanis itt a 16 az már majdnem elérhetetlen, a 17-18 olyan, mintha otthon 95%-os dolgozatot írnál, 19-20 igazából nem is nagyon létezik (ezeket a jegyeket a zseniknek tartogatják általában). Nem elhanyagolható tény az sem, hogy eddig ez volt a legnehezebb félévem is – öt kutatást csinálni egyszerre nem annyira könnyű. Ennek fényében iszonyatosan elégedett vagyok a félévemmel, eddig mindenki iszonyatosan megdicsért érte.

És akkor most menjünk sorban.
  • Anthropologie du développement et de l’environnement (Fejlődés- és környezetantropológia): 13 (vizsga)
  • Analyse critique de la démarche de l’enquete (A kutatásmódszertan kritikai elemzése): 16,5 (kutatás – Conseil du quartier / Városi tanács)
  • Anthropologie politique et économique (Politika- és gazdaságantropológia): 9 (vizsga)
  • Anthropologie politique et économique (Politika- és gazdaságantropológia): 15 (kutatás – RomaKép Műhely)
  • Mondes urbains (Városantropológia): 15 (vizsga)
  • Mondes urbains (Városantropológia): 16 (kutatás – Cours intérieures / belső udvarok)
  • Anthropologie de la communication (Kommunikációantropológia): 14 (vizsga)
  • Anthropologie de la communication (Kommunikációantropológia): 15,5 (film – Cours intérieures / belső udvarok)
  • Anthropologie science et société (Antropológia tudomány és társadalom): 14 (kutatás – Rize, parkok)
  • Portugais (portugál): 13,5


Igen, a portugál miatt kicsit csalódott vagyok, eddig mindig jobb jegyem volt belőle. A másik rossz jegyem az a politikaantropológia vizsga, fogalmam sincs, mit ronthattam el, de mióta beszéltem Julie-vel, örülök ennek is, ő csak 8-at kapott, Anne-Elizabeth szintén. Ezt a kettőt leszámítva, a többivel maximálisan elégedett vagyok, és főleg annak örülök, hogy a kutatásaimra ennyire jó jegyeket kaptam: 14; 15; 15,5; 16; 16,5 sorrendben. Igazából ezek voltak a legfontosabbak, meg a városantropológia elmélete, mert majd abban az irányban kutatok valószínűleg tovább, abból sem kaptam rossz jegyet az elméletre. Nagyjából ennyi magyarázatom van most, tényleg nagyon örülök ennek a félévnek, de már alig várom, hogy befejezzem a hatodikat is, azt meg végképp, hogy a kezemben tarthassam a diplomámat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése