2017. február 12., vasárnap

Gyors update: 6- 12 Février 2017

Most kicsit csalok, és a heti két bejegyzés helyett most csak heti egyet írok, mert nagyon el vagyok csúszva mindennel. Sok a tanulni- és tennivaló, próbálom utolérni magam, mint minden vasárnap.

Hétfőn 10-16-ig folyamatosan órám volt, egy Anthropologie de la santé – Ethnopsychiatrie előadás majd egy szeminárium. A szemináriumon kiosztottuk a prezentációkat, én természetesen Juliékkel csinálom (meg Lucas-val, egy csávóval, akit egyikőnk sem bír, de kénytelenek voltunk bevenni, mert a minimum létszám 4 egy prezentációhoz). Az év végi beadandót etno-pszichiátria témában Julie-vel és Anne-Elizabeth-tel csinálom, azt lehet hármas csoportban, és úgyis arra kapjuk a fontosabb jegyet majd. Délután hazajöttem és egész délután főztem: csináltam egy fazék zöldséges curryt, egy paradicsomos-, mozarellás-, tonhalas-quiche-t, és egy halas rizssalátát is. Muszáj volt előre főznöm, mert a héten minden nap nagyon későn érek haza, nem akarom, hogy mindig szegény JB-nek kelljen főznie.



Kedden hosszú napom volt, 10-től este 8-ig egyetem. Laurával voltam sokat, ő is ugyanolyan fáradt volt a nap végére, mint én. Soares migrációs előadásán csokis sütit ettünk, amit Laura barátja sütött, az elég jól esett ezen a szörnyű napon. Nagyjából ez volt a legérdekesebb és legjobb momentum a napomban. Este arra értem haza, hogy JB szó szerint felélte a kaját, amit tegnap főztem (az egész hétre, igen). Ugyanis délben megette a quiche-t a tesójával, aztán vacsorára a zöldséges curry-t kiegészítette csirkével és a halas rizssalátával tálalta. Én olyan fáradt és éhes voltam, hogy inkább nem szóltam egy szót sem, de belül majd’ szétrobbantam, hogy a tegnap délutáni fáradozásom eddig tartott. Még szerencse, hogy a curryből lefagyasztottam egy adagot, az még érintetlen.



A szerdaszemináriumunkat eltolták két órával később, így most 12-13.45-ig tart. Így kicsit necces odaérnem a szerb kislányokért az iskolába, de kicsit jobban jön ez az időpont, mert így az egyetem és a babysitterkedés között nem kell hazamennem. Így sokkal időtakarékosabb a napom, nem töltök egy órával többet a tömegközlekedéssel. Ez a szeminárium (Anthropologie du sensible et de l’action – érzékeny- és akcióantropológia) borzasztó. De nem a téma, hanem a tanár miatt. Egy fiatal csajszit kaptunk, aki most végzett a doktorijával. Mellettem Florentine ült, ő már óra elején közölte velem, hogy őt tanította ez a nő első évben, és nagyon rossz. Hát tényleg az volt. Jobb híján egymással beszélgettünk, és ha furán viselkedett a tanár, egymásra pillantottunk, hogy „te, ez tényleg nem normális”. Az óra közepén nagyjából Florentine odaszól nekem, hogy „Est-ce que tu voudrais un petit cadeau?” (Szeretnél egy kis ajándékot?), és a következő pillanatban már előttem is volt egy darab csokis keksz. Ezzel a lánnyal a hároméves antropológiai pályafutásom alatt még egyetlen egyszer beszéltem kb. két szót, de mindig nagyon szimpatikus volt, ezek után pedig egyenesen imádom.
Óra után egyből mentem a szerb kislányokért, hazavittem őket, de most nagyon hamar végeztem, 6-kor hazajöhettem, mert itt volt a nagybátyjuk, és vele mentek este vacsorázni.



Csütörtökön megint elég hosszú napom volt, 10-14-ig órán voltam, aztán volt egy kis időm, pont annyi, hogy átszaladjak Danihoz az INSA-ra. Meghívott egy szendvicsre és egy kávéra, egy fél órára ledőltünk a szobájában aludni, nagyon jól esett a délutáni pihenő. Iszonyatosan kifáradok így hét végére, ma reggel Julie meg is jegyezte, hogy „Sara, t’as l’air vraiment cassé” (Sara, eléggé szét vagy csúszva). Sajnos délután 5-re már a Rize-ben voltam, mert megbeszélésünk volt a kiállítás-megnyitó előtt. Prezentáltuk a partnereinknek az első féléves munkánkat, beszélgettünk a folytatásról, ezt nagyjából 1,5-2 órán keresztül, a végére már tényleg teljesen ki voltam készülve. A kiállítás-megnyitó sem dobott fel, nagyon nagy tömeg volt, ráadásul a téma (természet a városban) sem érdekelt túlzottan. Egyedül Valentin cikke lelkesített, jó volt látni, hogy a csoportunk munkája ki van állítva – bár a neve nem volt aláírva... A megnyitó után a többiekkel egyszerre jöttem el, itthon JB várt vacsorával, bár ő már evett, nem bírta kivárni, amíg megérkezünk. Dani is jött, megcseréltük a napokat, ma átjött estére, mert holnap nem tud.



Péntek reggel Dani nagyon korán kelt, 7-kor, de én annyira fáradt voltam, hogy visszaaludtam. 10-ig sikerült így pihennem, aztán reggeli, fürdés, tanulás. Délben főztem egy kicsit, csináltam ebédet és sütöttem egy adag kivis muffint. Délután mentem a szerb kislányokért, egész este velük voltam. Ma különösen nehéz volt őket lefektetni, mert a szüleik nem voltak otthon, és ilyenkor a nagyobbik próbálja megtörni a tekintélyemet (már, ha van olyan). Villanyoltás után háromszor mentem vissza a szobájukba veszekedni, mert, ahogy meghallotta, hogy lementem a lépcsőn, visszakapcsolta a villanyt, mert azt hitte nem látom. Persze, tudtam, hogy ezt fogja csinálni (én is voltam gyerek, aki nem akar aludni), úgyhogy mindig visszamentem és jól leszidtam. Legalább a húgára lehetett volna tekintettel, aki már majd’ összeesett a fáradtságtól. Amikor már negyed órája szórakoztunk a villany-kapcsolgatással, úgy döntöttem, hogy én inkább elmegyek, úgyis csak engem szívat, egy idő után biztos megunja és elalszik. Úgyhogy szépen hazamentem, és korán lefeküdtem.



Szombaton egész nap egyedül voltam, JB elment korán reggel órára, aztán onnan haza. Én reggeli után elmentem futni egyet, nagyon jó idő volt. A Rhone-parton futottam, nagyon szeretek ott, ha süt a nap, főleg hétvégén, ilyenkor sokan sétálnak, bicikliznek, futnak, szeretem nézni az embereket közben. A Guillotiere-nél tartottam egy kis szünetet, hogy fotózzak, mert nagyon szép volt minden. Egy nagyon helyes arab bácsika odajött hozzám, hogy fotózzam le egy hajó mellett, én pedig örömmel eleget tettem a kérésének, csináltam róla néhány képet a telefonjával. Gondolom, azt nem tudja, mi fán terem a selfie, pedig volt első kamerája. 

Utána szépen visszafutottam haza, út közben beugrottam a Carrefour-ba egy pizzáért, ez lesz ma az ebédem, nem volt kedvem főzni. Ebéd után nekiálltam a tanulásnak, egészen estig. Este találkoztam néhány csoporttársammal a városban, megittunk néhány sört, aztán Julie-vel sétáltam haza. Nagyon jól éreztem magam, mindenki örült, hogy egyetemen kívül is látjuk egymást. Éjfél körül Dani is megérkezett, ma egész nap Torinóban volt az INSA-s haverjaival, az egyesület, amiben benne van, az szervezte ezt az utat.



Vasárnap délelőtt nagyon hamar elment, én áfonyás palacsintát sütöttem, mire Dani felkelt már meg is volt a reggeli. Együtt vásároltunk, főztünk, aztán ebédeltünk. Utána Dani elment Nathalie-val találkozni, én pedig tanultam. Egész sokat haladtam hétvégén, ahhoz képest, hogy mennyi időt szántam rá. Délután Dani után mentem a városba, mert az egyik barátnőnkkel találkoztunk, Dorkával, aki Grenoble-ban tanul, és most egy napra átugrott Lyonba. Vele mászkáltunk kb. 6-ig, aztán hazajöttünk, vacsora, JB megérkezett, Dani hazament, szokásos vasárnap este.

Most megyek is aludni, mert holnap megint egy új kemény hét kezdődik, kipihenten kéne kezdenem, hogy a végére elfáradhassak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése